Onlangs (ondertussen al bijna een jaar geleden...) heb ik goedkoop een bandit 400 uit '93 op de kop getikt.
Heeft 44000km en volgens de verkoper was de cdi unit kapot.
Moest niet al te veel kosten dus ik heb de gok gewaagt:
Naderhand bleek dat de spanningsregelaar stuk was en dat daardoor de cdi-unit ook was doorgebrand.
Na een tijdje zoeken heb ik voor beide een vervanging gevonden op ebay:
Natuurlijk had de cdi-unit de aansluitingen verkeerd zitten (andersom). Met wat passen en schuiven met de kabelboom bleek het uiteindelijk toch net te passen. Bij de spanningsregelaar hetzelfde probleem.
Voor de rest lijkt de motor redelijk ok, heeft enkel ondertussen al bijna 2 jaar niet meer gereden.
Graag zou ik volgende zomer met de deze motor een reis(je) door enkele europese landen maken. Denk aan frankrijk, spanje, portugal, of misschien eerder kroatië.
Tot dan is er nog veel werk aan de winkel!
Wat moet er gebeuren?
- Bougies
- Olie spoelen
- Olie vervangen + oliefilter vervangen
- Koelvloeistof vervangen
- Kleppen stellen?
- Uitlaat opknappen
- Remvloeistof verversen
Luchtfilter en banden zijn als nieuw (en nog niet oud). Ketting is ook nog lang niet versleten.
Ooit is er echter wel met de uitlaat geprutst:
Op het eerste gezicht dus geen echt groot werk dus, maar ik zou de motor wel betrouwbaar willen krijgen.
En ik vermoed dat er nog wel het een en ander van problemen zal bovenkomen.
Tips altijd welkom!
Heeft 44000km en volgens de verkoper was de cdi unit kapot.
Moest niet al te veel kosten dus ik heb de gok gewaagt:
Naderhand bleek dat de spanningsregelaar stuk was en dat daardoor de cdi-unit ook was doorgebrand.
Na een tijdje zoeken heb ik voor beide een vervanging gevonden op ebay:
Natuurlijk had de cdi-unit de aansluitingen verkeerd zitten (andersom). Met wat passen en schuiven met de kabelboom bleek het uiteindelijk toch net te passen. Bij de spanningsregelaar hetzelfde probleem.
Voor de rest lijkt de motor redelijk ok, heeft enkel ondertussen al bijna 2 jaar niet meer gereden.
Graag zou ik volgende zomer met de deze motor een reis(je) door enkele europese landen maken. Denk aan frankrijk, spanje, portugal, of misschien eerder kroatië.
Tot dan is er nog veel werk aan de winkel!
Wat moet er gebeuren?
- Bougies
- Olie spoelen
- Olie vervangen + oliefilter vervangen
- Koelvloeistof vervangen
- Kleppen stellen?
- Uitlaat opknappen
- Remvloeistof verversen
Luchtfilter en banden zijn als nieuw (en nog niet oud). Ketting is ook nog lang niet versleten.
Ooit is er echter wel met de uitlaat geprutst:
Op het eerste gezicht dus geen echt groot werk dus, maar ik zou de motor wel betrouwbaar willen krijgen.
En ik vermoed dat er nog wel het een en ander van problemen zal bovenkomen.
Tips altijd welkom!