Bandit 400

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.517
2.095
Nederland
Ik zit nog steeds wat rond te kijken op de markt van 400cc en 600cc, maar heeft er hier iemand ervaring met de Suzuki GSF400 (Bandit) ? Is het een leuk fietsje of te weinig vermogen? Zag dat de top tussen de 180 en 200 lag... ze kosten niet zoveel (stuk goedkoper dan de 600cc), en aangezien ik niet al te veel geld wil uitgeven aan een motor (student!)....
Ben benieuwd hoe zo'n motor met z'n 2en zit/rijd...
 
jij reed toch vorig jaar al met een gs500??

zou je niet beter overgaan naar een 600 waar je wat meer plezier aan kan beleven?
 
Ik zit nog steeds wat rond te kijken op de markt van 400cc en 600cc, maar heeft er hier iemand ervaring met de Suzuki GSF400 (Bandit) ? Is het een leuk fietsje of te weinig vermogen? Zag dat de top tussen de 180 en 200 lag... ze kosten niet zoveel (stuk goedkoper dan de 600cc), en aangezien ik niet al te veel geld wil uitgeven aan een motor (student!)....
Ben benieuwd hoe zo'n motor met z'n 2en zit/rijd...

Ik vind die 400 een stuk lelijker dan (mijn) 600...
De top van mijn Bandit 600 ligt op 200 maar dat heb ik nog maar 1x mogen halen, meestal kom ik niet verder dan 180 maar dan heb je er ook snel genoeg van.
140 is de hoogste snelheid die leuk is voor je nek. (eigenlijk ook al niet leuk meer)
 
jij reed toch vorig jaar al met een gs500??

zou je niet beter overgaan naar een 600 waar je wat meer plezier aan kan beleven?

Ja maar GS500e -> 42pk + klote zit voor passagier
Bandit 400 -> 54pk + lekkerder zitten?

Ik zit gewoon te twijfelen tussen 400 en 600, 600 is wel leuker maar kost ook iets meer (ja de FZR niet dan hehe)...

Bandit 400 loopt trouwens 200 op de teller.
Maarja wie gaat er 200 rijden op een naked bike..

Ik wil ook m'n vriendin achterop, en aangezien een FZR niet gemaakt is voor duo zit een Bandit volgens mij veel lekkerder voor het meissie ;)

Maar ik zag er een paar staan voor weinig geld.. 2300 euro ofzo... met weinig km's op de teller...

En wat betreft Bandit 400 -> 600 ; de prijs is ongeveer het dubbele...
 
Ik vind die 400 een stuk lelijker dan (mijn) 600...
De top van mijn Bandit 600 ligt op 200 maar dat heb ik nog maar 1x mogen halen, meestal kom ik niet verder dan 180 maar dan heb je er ook snel genoeg van.
140 is de hoogste snelheid die leuk is voor je nek. (eigenlijk ook al niet leuk meer)

Ja en daarom geen zin om teveel voor een naked uit te geven. Overigens denk ik dat je met een Bandit S lekkerder rijd dan zonder kuipje.
Verschil tussen 400 en 600 is toch niet zo groot? Behalve de handgrepen dan voor de passagier.. ja en het zal een tikkie groter zijn?
 
Op maandag 04 maart 2002 16:44 schreef bzn het volgende:Ik vind die 400 een stuk lelijker dan (mijn) 600...

Nou, ik ken toevallig de fiets van bovenstaande en ik kan dus uit eerste hand zeggen dat het een mooie fiets is. Kortom: :^
 
het was een s, nu niet meer....

neemt niet weg dat ik tijdens mijn uitstapjes regelmatig de 200 grens doorbreek (liggend op de tank)
 
Ff het verschil :

De 400cc Bandit :
000044F14B4D526647A3.jpg



De 600cc Bandit:

7891.jpg



Niet echt heel erg veel toch? Ach ik heb een grote lijst van motoren waar ik op wil gaan proefrijden... maar trof deze dus aan en ik vind zo'n 5000 piek niet duur voor een leuk fietsje van begin jaren 90.
 
ok ff on-topic, ik zou altijd voor cc's gaan als je wilt toeren met 2 personen, beter koppel toert nou eenmaal prettiger..
 
ok ff on-topic, ik zou altijd voor cc's gaan als je wilt toeren met 2 personen, beter koppel toert nou eenmaal prettiger..

Hmm zo vaak is het niet 2 personen, maar als het maar lekker zit. Ik ga gewoon een aantal proefritten maken op diverse fietsen. Met z'n 2en rijd het inderdaad minder, maarja met z'n 2en rijden op een GS500e met 34 pk ging ook nog aardig! :)
 
Is een zxr 400 geen idee?
Kuip , dus beschermd tegen de wind , haalt makkelijk 200(zonder bretels) en het zit achterop nog redelijk( so i've heard).
Plus dat je 65 pk hebt , en het steurt messcherp.
Kost niet heel veel meer als een bandit 400 , ik heb er ook over gedacht namelijk.
Ik zelf heb trouwens ook de cb-1 vergeleken met de bandit 400 , vond zelf de bandit een wat beter uiterlijk hebben , maar was technisch wel redelijk vergelijkbaar.
[zoekmodus]ik had toch ergens die troep op papier staan?[/zoekmodus]
 
Is een zxr 400 geen idee?
Kuip , dus beschermd tegen de wind , haalt makkelijk 200(zonder bretels) en het zit achterop nog redelijk( so i've heard).
Plus dat je 65 pk hebt , en het steurt messcherp.
Kost niet heel veel meer als een bandit 400 , ik heb er ook over gedacht namelijk.
Ik zelf heb trouwens ook de cb-1 vergeleken met de bandit 400 , vond zelf de bandit een wat beter uiterlijk hebben , maar was technisch wel redelijk vergelijkbaar.
[zoekmodus]ik had toch ergens die troep op papier staan?[/zoekmodus]

Zag nog een leuke ZXR 400 bij Arie Molenaar. Was alleen 8000 euro ;) Ik verslikte me bijna :) Weet niet wat een ZXR400 nu nog kost, toendertijd dat ik er een wou kopen bijna 2 jaar terug, waren ze nog zo'n 8000 a 9000 gulden... voor dat geld heb je als je ietsje bijlegt weer een 'oude' Fazer 600.. GSF400 kost zo rond de 5000 piek.
Maar ZXR400 lijkt me ook heel erg leuk, maar ik moet maar eens wat prijzen gaan bekijken ofzo. Ik heb nog een tijdje om te sparen... en anders gewoon een 600cc'er. Bandit is vergeleken met CB1 een leuk fietsje inderdaad, en met minder km's op de klok te krijgen. CB1 verkopen ze nu nog voor dik 6000 piek met 50 of 60 duizend km op de klok :(
 
Ff het verschil :
Plaatje
Plaatje 2

Tsja.. zal wel weer aan mij liggen ;) Maar bij die 400 vind ik dat voorste stukkie frame erg lelijk..
Zeg maar dat stuk waar ze bij de 600 een stuk plastic in hebben gestopt...
 
Persoonlijk vind ik de 400 mooier dan de 600.
Wat op gebied van rijden betreft. Ik denk dat je veel plezier gaat beleven aan nen 400. Maar als je regelmatig gaat gaan toeren met uw vriendin, vrees ik dat je het vlug gaat beu zijn.
Ik heb vroeger met een vf 400 f gereden. Das qua pk's ongeveer hetzelfde, de bandit heeft wat meer koppel. Da was een beestig fietsken, tot wanneer er met twee wordt op gereden. Dan gaat het wat minder goed vooruit. Ben dan ook maar omgeschakeld naar nen gsxr 750 })
 
Tsja.. zal wel weer aan mij liggen ;) Maar bij die 400 vind ik dat voorste stukkie frame erg lelijk..
Zeg maar dat stuk waar ze bij de 600 een stuk plastic in hebben gestopt...

Dat ziet er wat minder uit ja, maarja daar kan toch ook een stuk plastic in?! ;) Of mistlampen erop bouwen ofzo :)
 
Ik persoonlijk zou zowiezo voor de kuipversie gaan.
Vind ik mooier en minder last van wind en de 600cc is naar mijn mening ook mooier dan die 400cc... maar goed...
Mischien een XJ600 !? :P
Zit wel lekker achterop, maar het is natuurlijk niet echt een _snelle_ fiets volgens de kenners...
Redelijk goedkoop vs o.a. de kawa
 
Ik persoonlijk zou zowiezo voor de kuipversie gaan.
Vind ik mooier en minder last van wind en de 600cc is naar mijn mening ook mooier dan die 400cc... maar goed...
Mischien een XJ600 !? :P
Zit wel lekker achterop, maar het is natuurlijk niet echt een _snelle_ fiets volgens de kenners...
Redelijk goedkoop vs o.a. de kawa

Nooit een XJ !!! Ach ik zie wel, tegen de tijd dat ik >25kw mag rijden, werk ik fulltime en heb ik een heeeeeeeeeeeeeeel veel meer centjes om uit te geven. Was ik ff vergeten :) Dus het in elk geval een 600cc supersport (alleen supersport zit niet lekker als duo he..) of naked bike. Maarja boven de 150 rijd een naked niet lekker... en vandaar dus dat een 400cc bandit voldoende zou zijn, boven de 150-160 hang je er toch achteraan, en die snelheid is ook goed te halen met een 400cc.. alleen 20pk minder dan een 600cc...

naja ik houd m'n mond wel en ik ga rustig geld sparen.
 
Suzuki Bandit 400 gezocht. Ik ben echt drastig op zoek naar die bike, kan iemand mij helpen waar er 1 te koop staat. Bedankt
 
Suzuki Bandit 400 gezocht. Ik ben echt drastig op zoek naar die bike, kan iemand mij helpen waar er 1 te koop staat. Bedankt

Zoek eens op marktplaats.nl , daar staan er 3 te koop. En er staan er sowieso nog 2 bij motordealers....(welke op internet adverteren)... en vast nog wel meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan