Bandit 600 óf CB750???

BarB

MF'er
25 mei 2004
36
0
Tiel
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe motor. Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen 2 motoren, namelijk de Suzuki Bandit 600N uit 1995 en de Honda CB750 F2 uit 1996. Zijn er mensen met ervaringen? Heeft er iemand een bruikbaar advies?? Alvast bedankt!
 
Zijn alletwee goede motoren, maar verschillen onderling best wel. Wat beter is/beter rijdt hangt van je eigen smaak af. Een testrit zegt meer dan woorden.....
 
ik heb zelf een b6, en ik kan hem alleen maar aanraden.
je kan er flink mee gummen, maar je kan er ook rustig mee toeren.
al denk ik wel dat de seven fifty meer een toerbuffel is en de bandit meer sportiever.

ga maar eens proefrijden :)
 
Tja, ligt toch een beetje aan wat je verlangt van een motor, rustig en oubollig of een sportief bakkie.
Voor de duidelijkheid, ik heb beide motoren gehad, waarvan de CB750 eigenlijk beter beviel. Deze heeft een rustiger karakter, is verschrikkelijk lang(!) en je zit ech heel rechtop. Nadeel is de versnellingsbak, deze KNALT in zijn (5)versnellingen, voor de rest werkelijk een probleemloze betrouwbare motor (1,5jr in bezit).

De Bandit, lekkere zit, slechte remmen, slappe voorvork en een hoop geratel bij koude start stationair. Verder vond ik hem erg onzuinig maar wel lekker sturen en een verdomd mooi uiterlijk voor zo'n 'goedkope' motor. Dit was mijn eerste motor maar ik heb hem niet zo lang gehad (6 mnd).

Overigens rijd ik nu een nieuwe fazer (model 2004) en ben ik eigenlijk weer terug bij het karakter van de bandit, gillende 4 cilinder met sportieve-tour zit. En deze heeft dan wél hele goede remmen, voorvork én wegligging, toch een wereld van verschil.
 
Even mijn voorgangers gelijk geven een 750 heeft een redelijk rechte zit, maar hij rijdt heerlijk. Heb zelf ook een 750 van 1996 en hij bevalt uitstekend :]
 
Heb zelf een CB1000, en mijn vrouw rijd op een CB 750.
Vind het een geweldige motor , nooit problemen mee gehad en 1,5 jaar in bezit
 
Terug
Bovenaan Onderaan