Bandit 600 gsf 600s of Fazer 600 ??

hmolenaar32

Die hard MF'er
5 aug 2009
775
64
Ik ben op dit moment op jacht naar een nieuwe motor, heb zelf een Fazer gehad en dat riijdt prima. Nu heb ik tevens de mogelijkheid om een bandit uit 2004 te kopen met slechts 5000 op de teller maar ik heb geen idee hoe een bandit zich verhoud tot een fazer ?
Kan iemand daar wat zinnigs over zeggen qua onderhoud, rijgedrag, betrouwbaarheid enzo ?
Ik rij er met name redelijk korte tochtjes mee van zo'n 100-200 km en vind even doortrekken wel fijn maar ben geen racer ...

Graag jullie input :-)
 
....proefrijden.......motor met 5000km uit 2004 op de teller heeft iets boven de 700 km per jaar gereden.....dus hij heeft vaker stilgestaan dan dat ie reed. lang stilstaan en heel af en toe een weekendje knallen.....ik zou hem laten staan
 
Welke Fazer heb je ooit gereden? IMO is de Fazer de betere motor. Is in de basis ook duurder (geweest) en mooier (smaak). Tevens meer vermogen en watergekoeld. Volgens mij is de Bandit uit 2004 nog luchtgekoeld.
Qua onderhoud: Fazer tot 2004 (iig) heeft een onderhoudsinterval van 10k, de Bandit om de 6k.

Zelf hebben wij de keuze in het verleden gemaakt, mijn vrouw is al aan de tweede bezig nadat we de voorganger verkocht hadden (van 5k>>55k km).
 
langste tochtje van op 1 dag tot nu toe was 386 km met 5 stops en had nergens last van.
mijn bandit verbruikt 1:16-18 en dan rij ik redelijk door(kan zuiniger), een groot voordeel is de tank van 20 liter.
 
Ik had de fazer 600 van 2000 en kijk nu weer naar hetzelfde model (zo tot 2002) dus met iets grotere tank enzo
 
Ik had de fazer 600 van 2000 en kijk nu weer naar hetzelfde model (zo tot 2002) dus met iets grotere tank enzo

Dat is 2002-2003 model. Die heeft idd een 22 liter tank. In de basis is het 2000 model redelijk gelijk aan de 2002-2003. Optisch is er alleen e.e.a. gewijzigd.

Ik zou van een Fazer niet naar een Bandit gaan. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
 
hoor ik daar Fazer?

oh wacht... laat maar, de mijne zal wel versleten zijn vanwege te weinig km's en te lang stil gestaan hebben.

Tja, want wij (degene die bijna geen kilometers maken), knallen alleen maar tijdens die paar korte ritjes die we maken ... en het liefst nog vol in de begrenzer als ie koud is.


*geeuw*

Nu ik er toch over begin... doet mij eraan denken de mijne deze week nog even aan de druppellader te hangen, zodat de accu ook in slechte staat blijft.

:+
 
Maak je niet te druk Deur 1967. Ik roep ook graag dat een paar kilometers op een motor beter zijn dan dan heel weinig kilometers. Maar als ik een motor ga kopen, dan is het meestal degene met de minste kilometers.

Ik heb zelf een Fazer gereden uit 98 en als leenmotorfiets een paar keer een Bandit meegekregen uit die tijd. Ik vond de Fazer wel iets sportiever rijden. Ik zou kiezen voor de Fazer.
 
Kga vanavond kijken naar een 2001 fazer met 20dkm ......is netjes qua kmstand en prijs.
 
de fazer is kwalitatief de betere motor en vooral sneller. uiterlijk is smaak als altijd. ik denk dat het motorkarakter van de bandit wel beter is (voorspelbaarder).
voor de bandit zijn een hoop meer aftermarketspulletjes te krijgen om em mooi te "pimpen"
 
vanavond een fazer gekocht uit 2001, 20.000 km, eerste eigenaar, zwart :-) erg nette fiets !
 
Gewoon de betere keuze, die Fazer, al koop je met een Bandit ook geen slechte fiets.

Gefeli en veel fijne kilometers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan