bandit 600 loopt niet

enko

Rookie
25 feb 2004
14
0
Sittard
Beste mensen.
Sinds kort heb ik een vervelend probleem met mijn bandit 600 bj 2001. Hij start, hij blijft draaien op de plaats ( 20 min lang) geen enkele probleem. Ik rij weg, tot 4000 toeren niets aan de hand, geef ik gas en dan na een km of 5 begint ie zaken met vermogen .Na 100 m is power helemaal weg en gaat ie uit. Opnieuw starten –geen zin. Blijft ie dood, zoals dat het brandstof op is. Benzine kraan vervangen, nog steeds dezelfde. Heeft iemand zoiets ook meegemaakt?
_O- _O- :( :X :X :X :X :X
 
NIET 20 minuten stationairdraaien.

Probeer eens bij mooi weer en niet te volle tank te rijden ZONDER tankdop, desnoods met een nylonkous over het gat tegen stof; helpt dat dan betekent het dat je tankventilatie onvoldoende is.
 
een motor heeft in principe 3 dingen nodig om te lopen.

- compressie ( daar kan je vanuit gaan)
- een correct benzine en luchtmengsel
- een vonk.

probeer de laaste 2 dus te controleren. als ik het zo hoor, dat vonk hij gewoon normaal, dus ik denk dat je dat voorlopig kan uistluiten. ik denk dat het probleem licht ibj het benzine/ luchtmengsel. maar dat hij uitvalt is erg merkwaardig. word de motor niet te warm? koelt hij goed? zijn de carburateurs schoon? komt er benzine in de cilinderkamer? ( controleren door na het lopen van de motor er een bougie uit te draaien, en ruiken of hij naar benzine ruikt).zo niet, is het benzinefilter niet verstopt? werkt de benzine pompt goed? slangetjes niet verstopt? is het luchtfilter misschien oud en uitgedroogd / vies? hij hoort een beetje zacht aan te voelen, en er schooon uit zien. probeer eerst de standaard dingen te controleren, en zo dus ook naderhand dingen uit te sluiten.het kan echt een heleboel zijn, probeer wat meer informatie te geven!

succes ermee!
 
- tankontluchting
- SACS olie-koelsysteem
- hoofdsproeier carb
- luchtfilter/-box
- .......


:?

PS. de bandits hebben ook nogal eens last van vochtige en slecht aflsuitende bougie-kappen.
 
Laatst bewerkt:
tja. bepaalde dingen toch gedaan.
*bougie al vervangen
*benzine filter vervangen
*tank schoon gemaakt
*luchtfilter schoongemaakt
*warm laten lopen ( warm of niet gebeurt dezelfde)
*toen viel ie uit, benzine kraan gedraaid naar positie on, dus benzine liep direct in.Geen teken van het leven.
*morgen opnieuw proberen: starten, lopen en stopen.
Een sleutelaar zei dat vonk "spontaan" verdwijn

;( ;( ;( ;( ;(
 
Als hij uitvalt even de bougies eruit draaien en kijken of ze vonken. Bobines kunnen slechter gaan werken als ze warm worden. Tevens kijken of ze dan nat van de benzine zijn. Zo ja -> ontstekingsprobleem, zo nee -> benzineprobleem. Ook de choke controleren of deze blijft hangen of misschien door het draaien van het stuur erop wordt gezet.
 
Ik zou als hij er mee kapt eens een vlotterbakaftapschroef losdraaien, lijkt mij dat hij geen benzine krijgt.
Zo te lezen heb je al een hele hoop gedaan, alleen allemaal de verkeerde dingen.
 
lijkt idd op onvoldoende benzinetoevoer.

stationair en bij lage toeren verbruikt ie natuurlijk minder dan bij meer toeren onder belasting..

als je na uitvallen even een paar minuten wacht met de benzinekraan op PRI doet ie het zeker weer wel??

kortom, zit er niet gewoon een knikje in je benzineslang? ik ken dat namelijk _O-



anders even doen wat meneer hierboven zegt :Y
 
met benzinekraan heb ik al gedaan. Probleem was niet weg.Ik kon hem na 10-15 min weer starten, maar die geluid blijft nog ( zoals dat ie op 2-3 cilinders loopt).Een keer was 't ook zo dat ik gas gaf, zakt ie terug en dan 1-1,5 sec wordt ie wakker (viel ik bijna eraf)en weer terug tot stilstaan
 
is er niet gewoon een van je bobines rot?

laat je motor eens draaien en pak een plantespuit.
dan kan je onder je tank tegen je balhoofd aan op de bobines spuiten.
als het toerental nou verandert of je ziet vonken dan kan je je bobines vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan