Bandit 600 start niet meer ..

AlainL

Rookie
1 nov 2012
13
0
Hallo

Ik heb het deksel aan de RECHTERkant open gedaan en daar kwam wat olie uit. Dat is de kant van de ontstekingsspoel en daar komt ondraan olie uit gedruppeld. Als ik probeer te starten kwam er spontaan nog wat meer olie uit. Hoort dat deel niet olievrij te zijn ?

De Bandit die ik kocht stond bijna een jaar stil in een vrij vochtige ruimte. Na de tank te hebben geledigd startte hij. Hij reed een week vrij goed maar langzaam aan begon hij minder goed te draaien, eerst maar op 3 dan op 2 cilinders. Uiteindelijk wil hij niet meer starten. Bobijnen gaven niet echt een klare vonk, vandaar vervangen, maar geen verbetering. Vandaar dat ik naar de ontstekingspoel ging kijken en ... olie.

Alvast bedankt voor tips !

Gtz
Alain
 
OK, thnx !

Ik had goede vonk ts bougiekabel en massa maar niet bij de bougie. Ze zagen er nochtans nog goed uit. Heb ze zonet vervangen en ... onmiddelijk gestart !

Thnx !!
 
Ruik eens aan je olie. Benzinelucht?

Heb ook eens een Bandit gehad met én een lekkende benzinekraan én lekkende vlotternaalden. Na een half jaar starten -> startte op zich prima -> na een tijdje steeds slechter lopen en uiteindelijk uitvallen.

Benzine door de carbs in de cylinders en uiteindelijk het carter gelopen -> carter te vol -> via carterontlucthing overtollige vloeistof (olie+benzine) in het luchtfilter geblazen -> luchtfilterbak vol olie -> motor loopt niet zo best op olie....
 
Terug
Bovenaan Onderaan