Goedeavond mede forummers en motor liefhebbers.
Ik zal me eerst even kort voorstellen aangezien ik nieuw ben hier,
Ik ben Colin 31 jaar oud kom uit Elim.
ik ben al een tijdje bezig met de bandit van mijn vrouw en heb een hoop dingen zelf op kunnen lossen maar ik loop nu wel erg vast met de bandit.
De motor liep eerst een hele tijd maar op 3 cilinders dus hebben we de bobines vervangen, daarna bleef eigenlijk het probleem bestaan dat de motor niet lekker liep op 4 cilinders, dus de carburateurs erachter weg en ultrasoon laten reinigen.
Terug gemonteerd en gesynchroniseerd, voor de zekerheid bougies olie + filter en luchtfilter meteen vervangen, de boel lag toch los.
Eigenlijk liep ie daarna al een stuk beter maar was nog niet helemaal tevreden dus ben aan het afstellen gegaan met de mengselschroeven.
Had ergens gelezen dat dit ook gedaan kon worden door de motor op een vast toerental te zetten 1250 rpm meende ik uit het hoofd, dan de mengselschroef in of uitdraaien tot de motor meer toeren gaat maken en dan op zijn max moest de afstelling goed zijn voor die carburateur, dan de carburateur weer terug naar het vaste toerental draaien en dit voor de resterende carburateurs herhalen.
Dit ging allemaal goed en de motor liep heel mooi op dat moment.
De vrouw een stukje laten rijden en de melding kwam dat de motor nog nooit zo goed gereden had.
ik dacht mooi de klus geklaard, maar.......
Helaas.
De motor heeft na de proefrit 2 weken stil gestaan en doet helemaal niks meer.
Accu is vol en de startmotor draait mooi rond, echter slaat de motor niet meer aan. Af en toe komt er een luide knal uit de uitlaat maar dit is het ook.
Heb vanavond voor alle zekerheid de carburateurs er maar weer eens achter weggehaald om er zeker van te zijn dat ik zelf niks over het hoofd heb gezien na het wegzetten van de motor.
Het leek mij of er geen / te weinig benzine uit de carburateurs richting cilinders gaat, de vlotterkamers staan wel vol met benzine.
De vlotternaalden zijn vervangen en heb de o ringen onder de mengselschroeven ook vervangen na de ultrasone reiniging van de carburateurs.
Wat zou dit kunnen zijn? ik vind het erg vreemd dat na een proefrit die goed verloopt de motor niet meer wil starten en er geen benzine in de cilinders lijkt te komen.
Ik zal me eerst even kort voorstellen aangezien ik nieuw ben hier,
Ik ben Colin 31 jaar oud kom uit Elim.
ik ben al een tijdje bezig met de bandit van mijn vrouw en heb een hoop dingen zelf op kunnen lossen maar ik loop nu wel erg vast met de bandit.
De motor liep eerst een hele tijd maar op 3 cilinders dus hebben we de bobines vervangen, daarna bleef eigenlijk het probleem bestaan dat de motor niet lekker liep op 4 cilinders, dus de carburateurs erachter weg en ultrasoon laten reinigen.
Terug gemonteerd en gesynchroniseerd, voor de zekerheid bougies olie + filter en luchtfilter meteen vervangen, de boel lag toch los.
Eigenlijk liep ie daarna al een stuk beter maar was nog niet helemaal tevreden dus ben aan het afstellen gegaan met de mengselschroeven.
Had ergens gelezen dat dit ook gedaan kon worden door de motor op een vast toerental te zetten 1250 rpm meende ik uit het hoofd, dan de mengselschroef in of uitdraaien tot de motor meer toeren gaat maken en dan op zijn max moest de afstelling goed zijn voor die carburateur, dan de carburateur weer terug naar het vaste toerental draaien en dit voor de resterende carburateurs herhalen.
Dit ging allemaal goed en de motor liep heel mooi op dat moment.
De vrouw een stukje laten rijden en de melding kwam dat de motor nog nooit zo goed gereden had.
ik dacht mooi de klus geklaard, maar.......
Helaas.
De motor heeft na de proefrit 2 weken stil gestaan en doet helemaal niks meer.
Accu is vol en de startmotor draait mooi rond, echter slaat de motor niet meer aan. Af en toe komt er een luide knal uit de uitlaat maar dit is het ook.
Heb vanavond voor alle zekerheid de carburateurs er maar weer eens achter weggehaald om er zeker van te zijn dat ik zelf niks over het hoofd heb gezien na het wegzetten van de motor.
Het leek mij of er geen / te weinig benzine uit de carburateurs richting cilinders gaat, de vlotterkamers staan wel vol met benzine.
De vlotternaalden zijn vervangen en heb de o ringen onder de mengselschroeven ook vervangen na de ultrasone reiniging van de carburateurs.
Wat zou dit kunnen zijn? ik vind het erg vreemd dat na een proefrit die goed verloopt de motor niet meer wil starten en er geen benzine in de cilinders lijkt te komen.