Bandit op 3 cylinders

BANDaddIcT

Die hard MF'er
31 jul 2003
535
0
België
Gisteren starte ik m'n bandit en kreeg het gevoel dat de motor niet helemaal goed liep. Een klein testrondje in de straat bevestigede m'n vermoeders. Horten en stoten en een duidelijk gebrek aan vermogen. Onmiddellijk dacht ik dat de motor op een cylinder te weinig liep. Eventjes de uitlaten gevoeld en inderdaad de eerste uitlaatbocht werd niet warm. Nu is mijn vermoeden dat één van de bougies de geest gegeven heeft. Kan ik dit op één of andere manier testen? Als het dit niet is, wat kan het anders nog zijn? Enige tips voor vervangen van bougies zijn ook welkom. Is het gewoon dopje eraf, bougie losdraaien, andere erin en dopje er terug op? Of zijn er dingen waar ik op moet letten?
Thanx!
 
Joehoe!!! Probleem is opgelost. Na omwisselen van twee bougies tot het besluit gekomen dat mijn vermoeden van niet-vonkende bougie klopte. Slechte bougie er terug uitgehaald, schoon gemaakt, terug gestoken en werkt weer!
Ben bijzonder fier want dit is het eerste "defect" aan m'n motor dat ik zelf heb kunnen oplossen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan