Bandit-rijders met de knie aan de grond! Wie??

B.B.I.L.

MF veteraan
29 mrt 2005
8.412
103
Valburg
Groet aan alle Bandit Brothers hiero!

Ik ben al een tijdje aan het proberen om echt lekker plat te gaan met mijn Bandit. Wil best aardig lukken.........vind ik tenminste!!
Beide voetsteunen rijd ik aan de grond en laatst tijdens het klaveren schraapte zelfs de uitlaat het wegdek :} . Dus volgens mij kan het niet platter :? Of wel soms?

Maar het lukt mij maar niet om de knie aan de grond te krijgen, terwijl ik toch behoorlijk naast de motor hang!

Wie lukt het wel? Hoe?
 
Ik rij weliswaar geen Bandit, maar als je uitlaat aan de grond raakt (zelf ook gehad) moet je wel een tikje oppassen: je zit imho op het randje. Meestal geeft een uitlaat niet mee, dus het kan voorkomen dat ie je achterwiel lift als je hem goed hard aan de grond rijdt.

Succes met knieeën ;)

PS: kijk anders even op magazine.bikepower.nl/voortgezet/kneedown/
 
Ik :)

Owh je wilde een plaatje :P

20050417_02.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik heb er ook geen problemen mee. Het heeft bij mij niet lang geduurd voor het me lukte. Van te voren schraapte ik ook alles al over de grond. Laatst ben ik wel onderuit gegaan maar dat kwam door dauw op de weg en dat gecombineerd met kouden banden...

Je moet er gewoon zo langshangen dat het goed aanvoelt om de bocht te nemen. Dan lukt het vanzelf het moet gewoon niet onnatuurlijk aanvoelen...

Ik ben nu bezig met het leren wheelien. Omhoog gaat ie als niks maar het zo houden en doorschakelen dat is wat anders. Heb m wel al in 2 vanaf 4000 omhoog gekregen door even gas los te laten en terug bij te geven, maar dat lukt niet altijd...

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het vorig jaar wel eens geprobeerd,
raakte bij de tweede poging de grond, zowel met mijn knie als mijn stepje.

Veel platter kan dus niet, maar ik moest er voor mijn gevoel (en ook op
de foto zie je dat) toch wel overdreven naast hangen.

( heb ook niet zulke hele lange beentjes :) )

full
 
ik heb er ook geen problemen mee. Het heeft bij mij niet lang geduurd voor het me lukte. Van te voren schraapte ik ook alles al over de grond. Laatst ben ik wel onderuit gegaan maar dat kwam door dauw op de weg en dat gecombineerd met kouden banden...

Je moet er gewoon zo langshangen dat het goed aanvoelt om de bocht te nemen. Dan lukt het vanzelf het moet gewoon niet onnatuurlijk aanvoelen...

Ik ben nu bezig met het leren wheelien. Omhoog gaat ie als niks maar het zo houden en doorschakelen dat is wat anders. Heb m wel al in 2 vanaf 4000 omhoog gekregen door even gas los te laten en terug bij te geven, maar dat lukt niet altijd...




full






[ imgatt ] (hekjes iets dichter bijelkaar) er wel neer zetten, anders ziet niemand het of ze moeten de foto aanklikken

wielie = wheely of wheelie :9
 
Kneedown moet je gewoon rustig opbouwen, ook met Macadams kan dit, die moet je alleen iets langer warm rijden.
En als je de steps en de uitlaat aan de grond rijdt, kun je je knie ook aan de grond krijgen, maar daar moet je een beetje gevoel voor krijgen.
Zowel links als rechts is geen probleem.

Wheely's kun je in de 1 zonder koppeling en in de 2 doe ik ze meestal met koppeling.
Met doorschakelen moet je er wel op letten dat je van 1 naar 2 een andere hellingshoek hebt dan van 2 naar 3.

Ben nu bezig om mijn balanspunt telkens te vinden, maar daar wordt ie tijdens het wheëlien wel onstabieler mee, dus dat is minder.

Ik heb er ondertussen wel tailrisers op gezet i.v.m. de grondspeling.




full
 
Mannen! Bedankt voor jullie reacties.........
Dus als ik het goed begrijp is het nu alleen nog een kwestie van het knietje naar buiten brengen, aangezien de motor zelf niet meer schuiner kan?!!

Laten we dat maar eens gaan proberen dan he!

Zijn er nog meer Bandit Brothers met gave foto's??? PLAATSEN!!!! svp, natuurlijk
 
Solex,

ik lees dat je tailrisers onder je bandit hebt, dan kun je mij vast wel vertellen hoe lang de originele zijn (van oog tot oog)?
 
Zitten je stepjes niet al lang en breed tegen de grond aan tegen de tijd dat je je uitlaat tegen de grond rijdt :? Zo ja, levert dat geen problemen op :o
 
Andere vering, en je kunt nog veel platter door de bochten (met de goede banden :] )
 
Steppies allang tegen de grond ja........uitlaat dus ook!
Het kan dus niet platter........
 
ja. als het niet lukt is het gewoon een kwestie van er mee naast hangen. *O*
 
Gisterochtend (zondagmorgen = altijd lekker rustig) weer wezen klaveren samen met m'n zwager!

Weer die verdomde uitlaat op de grond gehad :(
Toch maar iets aan mijn rijstijl gaan veranderen denk ik, of de uitlaat verplaatsen..........

Tips iemand?
 
Gisterochtend (zondagmorgen = altijd lekker rustig) weer wezen klaveren samen met m'n zwager!

Weer die verdomde uitlaat op de grond gehad :(
Toch maar iets aan mijn rijstijl gaan veranderen denk ik, of de uitlaat verplaatsen..........

Tips iemand?
Verder naast de motor hangen, en dan vooral met het bovenlichaam. Een beetje de rijstijl van Tamada/Jamie Witham :} :9~
 
tja..........ik ben super tevree met m'n B12....dus geen Hornet voor mij :N

Ik ga gewoon proberen eerst de uitlaat maar iets hoger in de ophanging te hangen denk ik! Dat scheelt +/- 1 hele centimeter.....kan ik toch weer ietjes platter O-)
 
Wanneer je step en uitlaat ed. aan de grond hebt kun je niet platter door de bocht, ook niet met een kneedown. Wanneer je naast je motor gaat hangen met de knie aan de grond verleg je het balans en kun je wel sneller door de bocht, maar niet platter! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan