bandit smoort

Aprilia4fun

MF veteraan
11 sep 2002
8.828
426
Hoi heb hier een bandit 600 staan GSF600 (1996) deze start prima loopt stationair ook heel mooi.
Maar zodra je gas geeft boven de 3 a 4000 toeren smoort deze enorm en slaat dan af.
Geef je rustig gas dan kom je tot 6000 toeren en dan vindt ze het niet meer ok en smoort weer .
Voordat ik de carburateur eruit haal voor een uit kuis beurt wil ik eerst weten of de slangen nu ok zitten .
De vorige eigenaar had de 2 losgehangen leidingen via een T stuk aan de tank aansluiting zitten en had iets over een vlotternaald die hij had vervangen maar dat betwijfel ik .

Ter illustratie heb ik nog een bestand bijgevoegd .

carb2.JPG
carb4.JPG
 
Laatst bewerkt:
Qua slangen zit alles idd goed, wel zou ik er wat langere op monteren zodat er geen vuil in je carbs komt. En waarschijnlijk zit het probleem van het 'smoren' in je carbs.. vuil, losse sproeier, verkeerde hoogte vlotters... kan van alles zijn, ff demonteren en alles goed nalopen.
 
De 2 lichtblauwe slangen zijn voor beluchting van de carbs. Normaal zijn deze slangen wat langer. 1 benzineaanvoerslang (de dikke in het midden) en 1 vacuüm slang voor bediening van de vacuüm benzinekraan.

geeft je benzinekraan wel voldoende opbrengst? Als deze vacuüm slang nl. niet goed is aangesloten, lek is of valse lucht aanzuigt dan zit er te weinig vacuüm op de benzinekraan en komt er ook te weinig benzine uit. Dit zou de symptomen kunnen verklaren.
 
update, Motor smoorde boven de 4000 toeren .
Nadat ik alle slangen had goed gezet op de carbs met dank aan mede forummees , eerst maar eens de benzine kraan testen .
Tank los en 1/3 vol met BP 98 en flesje carb cleaner , slang aan de kraan en op pri stand ---> benzine liep uitstekend door .
Slang aan de vacuum van de kraan en erop zuigen , stand op on ---> benzine liep prima door .
Stand reserve en deze liep ook prima door na zuigen op vacuum leiding. .
Dus de benzinekraan was ok .
Benzine weer terug gegooid in tank .
Tankdop los daar zat toch wel een kleine verstopping in de ontluchting --> deze gangbaar gemaakt middels door spuiten .
Tank weer terug geplaatst op de motor en luchtfilter eraf zodat je in de kelken van de carbs kunt kijken .
Motor starten --> start prima loopt mooi maar bij gas geven boven 4000 toeren smoort de motor weer .
In de kelken kijken en gas geven bleven er 2 hangen en hoorde ze sputteren , deze ff geholpen door omhoog te drukken en de toeren liepen gelijk op .
Deze twee losgehaald bovenkant en membraan bekeken op lekkage, naald schoon gemaakt en de boel gangbaar gemaakt .
Alles weer goed inelkaar gezet , misschien zat het membraan niet 100 % ok .
Na aantal keer goed gas geven en nogmaals inspuiten in de kelken liep het blok prima ook in de hoge toeren >10.000 toeren.
toerenteller blijft mooi praktisch stilstaan op 1250 toeren en blok liep echt mooi zonder vreemde rammeltjes ( Niks meer aan doen dus ).
Volgende dag weer ff proberen liep als een zonnetje ook de toeren weer ok .

Job done.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan