Bandit streetfighters

breggie

Rookie
28 jun 2004
9
0
Heeft iemand toevallig enig idee tot hoeveel de kosten kunnen oplopen voor het laten restylen van een Bandit tot streetfighter?? Kent iemand ook een goed bedrijf i.o Zuid-Holland?? Bedankt alvast
 
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Vooral in engeland weten ze goed wat je ermee moet doen. Dan heb je het over andere voorvork, kroonplaten, cross stuur, andere achterbrug (met drag extensies of een enkelzijdige uit een Triumph, vfr, Ducati, MV) andere velgen, schijven, remklauwen, olie koeler, bigbore kit, andere carburateurs, uitlaat systeem (turbo?), doorzichtige koppelingsdeksel met plexiglas raampje.. en vooral veeel polijsten :)

How beautiful can you afford zegmaar..

(mods: misschien naar naked bikes verplaatsen?)
 
dit is niet te betalen,ik denk nieuw prijs van een bandit,frame moet gespoten worden dus helle maal gestipt worden,wat toch wel moet want alles wat er op zit moet er nieuw op????
en al die losse onder delen kosten aardig wat,
alleen die rem schijven die er op zitten ben je al een kleine 700/900 euro kwijt,en dan moeten ze er nog op gemaakt worden.

maar ja dan krijg je natuulijk wel een motor die niemand anders heeft.
 
Inderdaad veel polijsten ja!! :P Deze Bandit is toch om te kwijlen mensen!!:D En andere carb en uitlaatsysteem lijkt me ok wel wat. Ik heb al hele mooie gezien van Yoshimura!! :P Maar ik weet dat het zoveel kost als je wil....maar heeft iemand enig idee?? Geen mensen met ervaring?
 
Inderdaad veel polijsten ja!! :P Deze Bandit is toch om te kwijlen mensen!!:D En andere carb en uitlaatsysteem lijkt me ok wel wat. Ik heb al hele mooie gezien van Yoshimura!! :P Maar ik weet dat het zoveel kost als je wil....maar heeft iemand enig idee?? Geen mensen met ervaring?
Lees eens onder naked bikes, staan wel wat verhaaltjes...

Verder: het kost altijd meer dan je denkt,

Je gaat een paar RVS boutjes halen, toch niet mooi, chromen boutjes halen, is het toch ook niet helemaal... Dan maar geanodizeerd alu....

Spuiten: eerst zoeken naar een goedkope spuiter, toch maar niet, dan maar een goeie, want daar moet je niet op bezuinigen...

Dus, kweet niet wat je van plan bent, maar het is veel werk en een dure grap..



maar wel cool natuurlijk :)
 
Heeft iemand toevallig enig idee tot hoeveel de kosten kunnen oplopen voor het laten restylen van een Bandit tot streetfighter?? Kent iemand ook een goed bedrijf i.o Zuid-Holland?? Bedankt alvast

tja. je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. wil je alleen wat geanodiseerde boutjes en een ander stuurkuipje of wil je:

upsidedown-voorvork
enkelzijdige achterwielophanging
andere paintjob
uitgeboorde motor met een turbo en lachgasinjectie
spondon of harris frame

geef eerst eens aan wat je allemaal wil verbouwen, dan kunnen we ongeveer zeggen wat dat gaat kosten. de ene streetfighter heeft alleen een ander stuurkuipje van 200 euro, de andere streetfighter heeft alleen nog het originele motorblok. en zelfs dat is dan grotendeels niet meer origineel.

de ervaring is dat je begint met een andere einddemper (van 500 euro) en de carburateurs opnieuw af laten stellen (ongeveer 250 euro). daar zit bij een bandit al behoorlijk veel vermogenswinst in. de meesten laten het daarbij en dan noem ik het geen streetfighter.

een enkeling gaat dan echt bakken met geld ertegenaan gooien om zijn motor echt uniek te maken. kijk bijvoorbeeld eens naar de V-max van nitromax (www.nitromax.nl), die hier ook op het forum rondloopt, als voorbeeld van een streetfighter waar zo'n beetje alles aan verbouwd is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan