Bandit/SV on tour 2014

vester86

MF veteraan
6 aug 2007
12.859
115
tussen maas en waal
Na 5 jaar Bandit on Tour te hebben georganiseerd is de bandit niet meer -O-
en heeft deze plaats moeten maken voor een SV *O*

dus wordt dit een "bandit on tour afscheid en een Welkom SV tour"
maar aangezien dat een beetje lange naam is, heb ik het gewoon Bandit/SV on tour genoemd :+

recept blijft zoals het dat altijd was, lekker een paar dagen sturen in duitsland, hotel, schnitzels,bratwurst en friet. en een hoop slappe klets.
reken op c.a. €75 per dag inclusief eten/drinken en benzine vanaf de grens. zodra we een aantal mensen hebben die mee willen ga ik een hotelletje boeken, ergens begin maart ofzo.

HEt niveau is, zoals altijd, zeer divers en we zullen ook met iedereen rekening houden, aarzel dus vooral niet als dit je eerste weekendje weg wordt, je leert er vreselijk veel van en ik/wij vinden het totaal niet erg om je wat ervaring bij te brengen.

HEt weekend waarop de meesten in het SV en bandit topic lijken te kunnen is het weekend van 9/10/11 mei

wie gaan er mee

-Vester86 (op z'n nieuwe SV)
-dennyzfR6 + aanhang
- dutchie90x
- Gee123
- jitensha
- V-twin Kevin
- dracx
- YvS
--rick-
- empyrium
---
- GKHN (ovb)
- squishy (ovb)
- woutert (ovb)

waar gaan we heen?
eifel!! Hotel,Mosel,Moezel,Motorrad,Bike,Wandern,Autoreizen,Fahrrad,Wanderkarte,

verzamelen:
Macdonalds Venlo, ariensstraat 33
11:00u
Google Maps

ROUTES!

TOMTOM (*.itn)
Heenreis: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63898856/2014-1 eifel heenreis.itn
Dagroute: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63898856/2014-2 eifel dagroute.itn
Terugreis: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63898856/2014-3-eifel terug.itn

GARMIN (*.GPX)
Heenreis: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63898856/2014-1 eifel heenreis.gpx
Dagroute: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63898856/2014-2 eifel dagroute.gpx
Terugreis: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63898856/2014-3-eifel terug.gpx

GOOGLE EARTH (*.KML)
Heenreis: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63898856/2014-1 eifel heenreis.kml
Dagroute: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63898856/2014-2 eifel dagroute.kml
Terugreis: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63898856/2014-3-eifel terug.kml

wanneer mag je mee
Je rijdt een bandit of een SV
Je reed een bandit of een SV en wilt afscheid komen nemen van deze enorm gezellige club.
Je wilt graag een bandit of SV gaan rijden en komt een weekendje kijken hoe goed die nou in hun natuurlijke habitat zijn :+

De Bandit/SV on tour 2014 huisregels op een rij

•Zorg dat je motor in orde is: in een weekend (nood)onderhoud regelen gaat niet werken. Liever een beurtje vantevoren, zorg voor goede remmen: we gaan immers wel de bergen in. Twijfel niet over je banden: monteer gewoon nieuwe
•De volgorde die bij het vertrek of die na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er word niet ingehaald. Weet wie er voor je rijd maar ook wie er achter je rijd, wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Ga zo wachten dat je zeker weet dat degene die achter je rijdt jou ziet (en niet pas halverwege een kruispunt....). Rijd pas verder als je zeker weet dat je gezien bent. De rijder achter je zet zijn knipperlicht aan waardoor je weet dat hij ook die richting op gaat. Op deze manier raken we niemand kwijt.
•in een noodgeval stop je meteen (dôh), als de nood minder hoog is, of omdat je degene achter je kwijt bent, zet je je koplamp uit. niet seinen met groot licht, dat heeft geen zin. als iedereen in de groep dat doet weet de voorrijder het snelste dat er wat aan de hand is en gestopt moet worden
•Rijdt je eigen tempo. Laat je niet verleiden om de rijder voor je bij te sloffen want voor je het weet rij je boven je kunnen en vlieg je eraf... Vertrouw erop dat men wel op je wacht.
•Laat je niet verleiden nét zo hard door de bocht te gaan als de rijder vóór je, rij je eigen snelheid.
•Rij voor jezelf. Bepaal zelf wanneer je overig verkeer kunt inhalen of oversteken, volg zeker niet zomaar de rijder vóór je.
•Rijdt baksteensgewijs (behalve in bochten), maar let op de onderlinge afstand.
•Iedereen die meerijdt gedraagt zich als een nette motorrijder. snel mag, asociaal niet.


Voorgaande topics:
Bandits on tour 2013
Bandits On Tour 2012
Bandits on Tour 2011
Bandits Go Eifel! 28/29/30 Mei 2010
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me leuk om mee te gaan.
Het weekend kan ik voor zover ik weet wel, alleen financieel als student zijnde is even lastig.
 
Leuk, moet even kijken of het lukt met vrije dagen en andere reisplannen.
Als overstapper van een Bandit naar een SV natuurlijk helemaal de doelgroep.

Enneh...
•in een noodgeval stop je meteen (dôh), als de nood minder hoog is, of omdat je degene achter je kwijt bent, zet je je koplamp uit.

Lastige regel. Heb er geen zin in iedere keer mijn lampen eruit te draaien.
 
Leuk initiatief weer. Heb rond die periode 3 ritten nu, dus moet even kijken hoe ik financieel uit denk te komen. Zet mij vandaar maar ovb :Y
 
Leuk, moet even kijken of het lukt met vrije dagen en andere reisplannen.
Als overstapper van een Bandit naar een SV natuurlijk helemaal de doelgroep.

Enneh...Lastige regel. Heb er geen zin in iedere keer mijn lampen eruit te draaien.


Same here.. kannie uit!

Ik meld me hierbij ook graag aan!
 
Leuk, moet even kijken of het lukt met vrije dagen en andere reisplannen.
Als overstapper van een Bandit naar een SV natuurlijk helemaal de doelgroep.

Enneh...Lastige regel. Heb er geen zin in iedere keer mijn lampen eruit te draaien.
Haha, lol, ik kan het ook niet meer :+

Gaan we wat op verzinnen
 
Ik zit in een beetje irritante tijd, ben namelijk bezig m'n studie af te ronden en dan te gaan werken. Dus ik kan eigenlijk nog helemaal niets plannen voor de komende maanden. Mocht ik bijtijds iets meer weten, dan ben ik graag van de partij.
 
Het is wel heeeel stil hier inderdaad.

Er zijn genoeg groepjes die tripjes eifel, sauerland, moezel etc organiseren. Misschien in 1 van die topics vragen of je hun trip mag kopieren? Hotel, routes etc? Scheelt een hoop uitzoekwerk, en ze kunnen je gelijk vertellen of die routes zijn bevallen.

Cheers!
 
Joris heeft over de jaren ook wel zat mooie weggetjes/hotels etc verzamelt denk ik :+ maar inderdaad jammer dat er niet zoveel animo voor lijkt, of mensen durven niet te reageren :p
 
Het is wel heeeel stil hier inderdaad.

Er zijn genoeg groepjes die tripjes eifel, sauerland, moezel etc organiseren. Misschien in 1 van die topics vragen of je hun trip mag kopieren? Hotel, routes etc? Scheelt een hoop uitzoekwerk, en ze kunnen je gelijk vertellen of die routes zijn bevallen.

Cheers!
Ik heb in mijn leven denk ik al wel 15 trips naar duitsland georganiseert, geloof me dat ik de leuke wegen wel ken ;) en ook leuke hotels . Route's maak ik zelf, op maat, afhankelijk van de overnachtingsplek, de grootte en het niveau van de groep.
 
Joris heeft over de jaren ook wel zat mooie weggetjes/hotels etc verzamelt denk ik :+ maar inderdaad jammer dat er niet zoveel animo voor lijkt, of mensen durven niet te reageren :p


Deels heb je gelijk.
Moet kiezen voor een vijfdaags weekend met een groep waar ik twee keer eerder mee weg ben geweest en oa dit weekend.
Dit weekend lijkt me juist leuk omdat ik enkel Joris & House in levende lijve heb ontmoet. Verder dus nieuwe mensen, rijdynamiek. Dat maakt het op zich weer interessant.
Ik kan gewoon dit jaar niet aan meerdere weekend deelnemen.
Erg jammer. Had vorig jaar nog een soort agenda gemaakt met vijf weekenden.
Door het opheffen van onze afdeling even geen baan meer. Scheelt toch 30% inkomsten.
 
Als de financiën het voor mij toe laat ga ik graag mee.
Lijkt me heel leerzaam
 
:W Ik heb het weekend in m'n agenda gezet, vrij zijn lijkt me vooralsnog geen probleem.
Inmiddels al wel een prijzige vakantie geboekt en er zit ook nog een ander weekendje in de planning dus wil nog wel even een slag om de arm houden. Luxeprobleem dus, maar daarom graag een ovb :Y

Vorig jaar wel spijt dat ik niet ben gegaan. Voor wanneer wil je een toezegging hebben?
 
aan de ene kant lijkt me wel wat.
maar ik ken jullie niet.
hoe jullie rijden enz.
heb 1x eerder mee gemaakt dat was met een autoclub.
toen zeiden ze ook dat ze rekening met elkaar houden.
maar was helaas niet zo..
dus zo doende twijvels erover!
 
Ik laat graag aan anderen over om hun ervaring at dit aangaat te vertellen.
Iedere keer (en ik doe dit nu denk ik voor de 8e of9e keer) gaan er mensen mee zonder ervaring, enn(op 1 uitzondering na) zijn ze allemaal heelhuids op de eigen motor thuis gekomen.
 
Oh oke'.
Heb er ook wel is gereden hoor.
Daar is het ook niet om.
Maar puur gezamenlijk met elkaar omgaan!
En niet andermans in de kont rijden, en overdreven hard gaan.
 
Count me in!

Ben al meerdere keren mee geweest met Bandit weekendjes en ik moet zeggen het bevalt me iedere keer even veel! Vester weet altijd de leuke routes te vinden en een mooi hotel te pakken en het is altijd even gezellig. Er is vaker iemand mee geweest die net zn rijbewijs had of weinig ervaring met groepen en iedereen houdt goed rekening met elkaar. De ene keer waar iemand niet helemaal goed thuis kwam, dat was ik. Was in de avond zo onverstandig om met een groep (toen nog) snellere rijders mee te gaan voor een extra rondje en heb toen dus mn motor in de prak gereden. Maar daar hebben we allemaal van geleerd en doen we nu ook niet meer op die manier. En ze lieten me toen onder motor ook niet zomaar achter maar is allemaal goed opgelost en opgevangen door iedereen.

Voor de rest zijn we absoluut geen rare dingen tegen gekomen. Tuurlijk er is altijd wel een klein dingetje, een rem die het eventjes begeeft of iemand die zn motor op zn zij legt, maar dat hoort bij het avontuur die we met zn allen aan gaan en daar maken we een feestje van :)
 
Oh oke'.
Heb er ook wel is gereden hoor.
Daar is het ook niet om.
Maar puur gezamenlijk met elkaar omgaan!
En niet andermans in de kont rijden, en overdreven hard gaan.
Heb ik allebei ook een enorme hekel aan! Wat dat betreft hoop ik dat "de regels" voor iedereen ook duidelijk zijn, en onervaren mensen hoop ik zo snel mogelijk de (in mijn ogen) goeie regels en rijtechniek aan kan leren
 
Count me in!

Ben al meerdere keren mee geweest met Bandit weekendjes en ik moet zeggen het bevalt me iedere keer even veel! Vester weet altijd de leuke routes te vinden en een mooi hotel te pakken en het is altijd even gezellig. Er is vaker iemand mee geweest die net zn rijbewijs had of weinig ervaring met groepen en iedereen houdt goed rekening met elkaar. De ene keer waar iemand niet helemaal goed thuis kwam, dat was ik. Was in de avond zo onverstandig om met een groep (toen nog) snellere rijders mee te gaan voor een extra rondje en heb toen dus mn motor in de prak gereden. Maar daar hebben we allemaal van geleerd en doen we nu ook niet meer op die manier. En ze lieten me toen onder motor ook niet zomaar achter maar is allemaal goed opgelost en opgevangen door iedereen.

Voor de rest zijn we absoluut geen rare dingen tegen gekomen. Tuurlijk er is altijd wel een klein dingetje, een rem die het eventjes begeeft of iemand die zn motor op zn zij legt, maar dat hoort bij het avontuur die we met zn allen aan gaan en daar maken we een feestje van :)
je staat erbij! Tof dat je meengaat
 
Heb ik allebei ook een enorme hekel aan! Wat dat betreft hoop ik dat "de regels" voor iedereen ook duidelijk zijn, en onervaren mensen hoop ik zo snel mogelijk de (in mijn ogen) goeie regels en rijtechniek aan kan leren


My To!
En jij rijdt altijd voorop?
En met het slapen is dat apart of gezamenlijk?
En er heen rijden vanuit Nederland ook ergens verzamelen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan