Bandit topic 6 tien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wilde zojuist even mijn remblokken achter vernieuwen (wat dringend nodig is). En loop tegen het volgende probleempje aan.
Ik krijg de pennen (nr. 9) waar de blokken mee vast zitten op geen enkele manier los. Zitten gewoon muurvast die dingen. Krijg ze zelfs geeneens gedraaid. Iemand enig idee hoe dit los te krijgen?

full
 
Laatst bewerkt:
Jewel, ik heb precies hetzelfde probleem gehad _O-


Ik garandeer je dat je ze er niet op een andere manier uit gaat krijgen. Echt belabberd ontworpen.


Aan de binnenkant van je klauw (kant van de velg zeg maar) is de klauw dicht. De pennetjes druk je hier in, 't zaakje corrodeert en je krijgt het er van z'n leven niet meer uit. De oplossing is een gaatje in de achterkant van de klauw te boren (dat kan geen kwaad) waardoor je (nadat je de clipjes hebt verwijderd) de pennen er met een slagpen uit kunt rammen. Let er wel op dat de pennen 4,5mm dik zijn, en de klauw ze nog wel moet kunnen vasthouden. je gaatje moet dus niet groter dan 3mm of zo zijn, anders lazert je pennetje er in de toekomst aan die kant uit :+
 
Jewel, ik heb precies hetzelfde probleem gehad _O-


Ik garandeer je dat je ze er niet op een andere manier uit gaat krijgen. Echt belabberd ontworpen.


Aan de binnenkant van je klauw (kant van de velg zeg maar) is de klauw dicht. De pennetjes druk je hier in, 't zaakje corrodeert en je krijgt het er van z'n leven niet meer uit. De oplossing is een gaatje in de achterkant van de klauw te boren (dat kan geen kwaad) waardoor je (nadat je de clipjes hebt verwijderd) de pennen er met een slagpen uit kunt rammen. Let er wel op dat de pennen 4,5mm dik zijn, en de klauw ze nog wel moet kunnen vasthouden. je gaatje moet dus niet groter dan 3mm of zo zijn, anders lazert je pennetje er in de toekomst aan die kant uit :+

Ah thanks! :) Had over deze vraag zojuist ook al een techniek topic aangemaakt.
Wat je zegt inderdaad: "belabberd ontworpen". Ik stond er zojuist ook al versteld van toen ik dat ding aan het bekijken was.
En inderdaad, de achterkant is dicht, had ook al zitten kijken of ik ze er niet uit kon tikken. Dus een gaatje boren is nog geeneens een slecht idee nee.

Heb je dit trouwens gedaan met een losgekoppelde remklauw of gewoon gehobbyd terwijl dat ding nog aan je motor hing? Laatste zou mijn voorkeur hebben anders moet ik mijn kappen weer erafhalen waar ik even niet zo veel zin in heb :P
 
daarom dus? :)
Als ik mijn remklauw loshaal moet ik dus eerst alles aftappen waarna ik hem kan ontkoppelen. Dit is wel de makelijkste manier om die pennen eruit te krijgen.
Maar om alles weer bij te vullen en te ontluchten moet ik toch bij dat potje komen wat weer zo practisch achter die kappen zit weg gewerkt.
De kappen heb ik net gelijmd omdat de wat bevestigingspennetjes afgebroken waren en wat nu goed op z'n plaats zit. Als ik die nu weer los moet halen denk ik dat het weer afbreekt.

Wil het overigens wel eens goed bij elkaar gaan smelten maar wilde dit eigenlijk volgend jaar ofzo eens doen als ik wat meer tijd heb. Dus vandaar...
 
Ah thanks! :) Had over deze vraag zojuist ook al een techniek topic aangemaakt.
Wat je zegt inderdaad: "belabberd ontworpen". Ik stond er zojuist ook al versteld van toen ik dat ding aan het bekijken was.
En inderdaad, de achterkant is dicht, had ook al zitten kijken of ik ze er niet uit kon tikken. Dus een gaatje boren is nog geeneens een slecht idee nee.

Heb je dit trouwens gedaan met een losgekoppelde remklauw of gewoon gehobbyd terwijl dat ding nog aan je motor hing? Laatste zou mijn voorkeur hebben anders moet ik mijn kappen weer erafhalen waar ik even niet zo veel zin in heb :P
Ik had m'n klauw eraf, gelijk gedaan met een revisie. Maar als jij dat ding maar goed vast kunt leggen om die gaatjes te boren en de pennen eruit te tikken zie ik niet waarom dan niet zou lukken met de klauw nog vast :)
 
Ik had m'n klauw eraf, gelijk gedaan met een revisie. Maar als jij dat ding maar goed vast kunt leggen om die gaatjes te boren en de pennen eruit te tikken zie ik niet waarom dan niet zou lukken met de klauw nog vast :)

Zat ik dus ook al aan te denken inderdaad. Heb hier nog heel wat balken liggen wat ik uit mn huis heb gezaagd, dus met dat eronder zou ik denk ik wel al eeneindje moetn komen.

Hebje dat PSD-bestandje trouwens al binnen? :)
 
Zat ik dus ook al aan te denken inderdaad. Heb hier nog heel wat balken liggen wat ik uit mn huis heb gezaagd, dus met dat eronder zou ik denk ik wel al eeneindje moetn komen.

Hebje dat PSD-bestandje trouwens al binnen? :)
jazekers :Y


Snap alleen om de dooie donder niet hoe het kan dat zo'n simpel bestandje 35MB moet zijn :+
 
jazekers :Y


Snap alleen om de dooie donder niet hoe het kan dat zo'n simpel bestandje 35MB moet zijn :+

Had ook al zoiets van wtf toen ik een melding kreeg dat het bestand te groot was om via mail te sturen :P Dacht dat is hooguit 5 MB ofzo.
Heb het orrignieel destijds wel op de hoogste resolutie wat mijn scanner aankan ingescanned, dus wellicht daardoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan