Bandit topic deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal morgen even een filmpje maken, echt waanzinnig wat een geluid...
net even door de tunnels van leidschendam gereden...
oef oef oef..
heb wel vast een foto:
ea22ff6430403aa795cdc6f6ca7c9ba7
 
Ja ja, zojuist mijn kettingspanning weer eens nagekeken. Hou je toch wel in de gaten als je ketting je vanalles heeft kapot geslagen O-)

Maar toen ik toch bezig was meteen maar eens de carterdeksel (dacht dat dat ding zo heette O-) ) eraf geschroefd. Dacht ff controleren of daar nog alles goed zit.
annyway...toen ik dat ding eraf had vond ik het er nog best wel vochtig uitzien. rondom de nieuwe keerring is in ieder geval allesdroog dus daar zal het niet aan gelegen hebben.

Niet dat er complete druppels onderuit hangen ofzo. Dus zat te denken of dit misschien nog oude olie kan zijn van toen de drukstift eruit gelegen heeft? Misschien dat het door het warme weer en het rijden een beetje is gaan lopen? Leek me in ieder geval wel een logische verklaring aangezien ik verder niks zie en geen complete druppels? :? Als er nog iets zou lekken zou je dit vast wel zien neem ik aan als ik dit zo al zag hoe de olie eruit spoot zonder drukstift.

En wat ik nog meer zag :( :
Rondgeslingerd kettingvet met lichtelijk wat metaaldeeltjes. Dus neem aan dat ik toch maar beter alvast een nieuw kettingsetje kan gaan bestellen?
 
Laatst bewerkt:
sjit.... we zitten bijna aan bandit topic deel 8!!!!!

hebben we ff binnen februari en nu 2500 post gepost!! :o

TERING JULLIE LULLEN VEEL....

is er iemand van jullie die t leuk vind om een topic te starten? anders doe ik het morgen wel, aangezien ik ook mn photobucket nog heb is t wel makkelijk.
 
In het begin van dit topic staat de volgende kwaal omschreven: "Blok maakt mechanische geluiden" Kan iemand deze kwaal wellicht ff toelichten? :)

Ik heb namelijk nog niet echt kunnen achterhalen wat en waar ik dit hoor. Maar bij die van mij lijkt er soms een licht gerinkel onderuit te komen met het hoog in de toeren trekken in een lage versnelling. Iemand een idee? :?

Ik niej sjnap namelijk :N

Toen ik voor het eerst tussen 2 autoos door reed, schrok ik wel een beetje.
Het geluid van mijn motor werdt ineens versterkt ofzoo. Dan merk ik het goed.
En anders valt het mij niet zo op.

Of als ik in de auto zit en er komt een bandit filerijdend voorbij.
Dan hoor ik weldegelijk mechanische geluiden.

Blijft lastig om aan het geluid te horen of er iets mis izz. (Blz 264 WPH)
Ik zou zeggen, hou het in de gaten.
Als het geluid na verloop van tijd weg izz(wat bij mij het geval was), was het toch je nokkenaskettingspanner die een tandje verder gesprongen izz.

Ik merkte op, dat als ik in Neutral ff gas gaf en weer los liet het geluid daar was.
Als je gelijkmatig optrekt, negens last van..totdat je koppelt en de acceleratie wegvalt, dan was het er weer.

P.S. Wat ik er van begrepen heb, izz dat de speling/ruimte tussen zuigers en zuigerwand groter izz met een luchtgekoeld blok. Dit heeft te maken met het uitzetten d.m.v. warmte.
Bij VloeistofKoeling (continue koeling(ook als je stilstaat)) maken ze het meer pas.



Ja ja, zojuist mijn kettingspanning weer eens nagekeken. Hou je toch wel in de gaten als je ketting je vanalles heeft kapot geslagen O-)

Maar toen ik toch bezig was meteen maar eens de carterdeksel (dacht dat dat ding zo heette O-) ) eraf geschroefd. Dacht ff controleren of daar nog alles goed zit.
annyway...toen ik dat ding eraf had vond ik het er nog best wel vochtig uitzien. rondom de nieuwe keerring is in ieder geval allesdroog dus daar zal het niet aan gelegen hebben.

Niet dat er complete druppels onderuit hangen ofzo. Dus zat te denken of dit misschien nog oude olie kan zijn van toen de drukstift eruit gelegen heeft? Misschien dat het door het warme weer en het rijden een beetje is gaan lopen? Leek me in ieder geval wel een logische verklaring aangezien ik verder niks zie en geen complete druppels? :? Als er nog iets zou lekken zou je dit vast wel zien neem ik aan als ik dit zo al zag hoe de olie eruit spoot zonder drukstift.

En wat ik nog meer zag :( :
Rondgeslingerd kettingvet met lichtelijk wat metaaldeeltjes. Dus neem aan dat ik toch maar beter alvast een nieuw kettingsetje kan gaan bestellen?


Zou kunnen....Maak het schoon en hou het weer in de gaten. ;)

Als ik goed kijk tussen het opgehoopte kettingvet zie ik ook kleine metaal deeltjes.
In mijn inziens hoeft dat geen probleem te zijn. Ligt ook aan hoe groot de deeltjes zijn.

Ik neem aan dat je Blz24 van het WPHandboek nu wel kan dromen. :P
Neem ook eens een kijkje op Blz33 (12. Drive chain, wear and stretch check).
Daar leggen ze nog meer uit. Gegevens staan op blz19. Scheelt mij een h00p getik.

En als jouw ketting binnen het limiet valt, lekker laten zitten. We gaan niets vervangen als het niet hoeft. ;)

En als je hem dan toch vervangt, heb je misschien wat aan blz242 WPH.

;)
 
Laatst bewerkt:
In het begin van dit topic staat de volgende kwaal omschreven: "Blok maakt mechanische geluiden" Kan iemand deze kwaal wellicht ff toelichten? :)

Ik heb namelijk nog niet echt kunnen achterhalen wat en waar ik dit hoor. Maar bij die van mij lijkt er soms een licht gerinkel onderuit te komen met het hoog in de toeren trekken in een lage versnelling. Iemand een idee? :?

Ik niej sjnap namelijk :N

Ik denk dat er voornamelijk bedoeld wordt dat een Bandit wat rauwer loopt dan een vloeistofgekoeld blok. Gisteren namelijk nog een stukje op een Thundercat en een CBR600F (uit 87 ofzo) gereden en het viel me direct op dat die beide motoren een stuk 'rustiger' liepen dan mijn B12.
 
Mijn Duo-Tech is volgens mij ook geschikt voor een Bandit 1200, en nog een legio andere Suzuki's.

Vind de demper niet bijzonder groot.
 
Toch mooi een vader die motor rijdt :D, voor mij ligt er ook al een bos oval titanium demper klaar.


Edit: Het is rustig hier :Z

Ik kan echt niet meer wachten totdat ik mn rbw heb gehaald, maar het zal toch moeten |( .

Ik heb echt zin om een lekker stukje te touren op mijn bandit :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan