Bandit topic deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er nog iemand toevallig een extra voorvelg te koop voor een bandit 600 van de eerste serie?
 
Hoe laat ik eigenlijk het goedkoopst banden verwissellen? Banden bestellen en deze dan met losse velgen ergens heen brengen. Of deze banden met motor ergens neerzetten en dan laten vervangen?
Motor ergens laten staan zonder velg lijkt me eigenlijk nogal lastig
 
Ff tussendoor.. wil graag m'n claxon verplaatsen, die kan blijkbaar ergens onder m'n benzinetank?
Is daar een how-to bestandje van gemaakt?Want heb het ergens gelezen, maar kan het zo niet vinden..!

Alvast bedankt!
 
Hoe laat ik eigenlijk het goedkoopst banden verwissellen? Banden bestellen en deze dan met losse velgen ergens heen brengen. Of deze banden met motor ergens neerzetten en dan laten vervangen?
Motor ergens laten staan zonder velg lijkt me eigenlijk nogal lastig

Ik ga altijd met de losse velgen (en de nieuwe banden) naar een bevriende motorzaak.
Ik mag daar zelf gebruik maken van het banden-omwissel-apparaat (geen idee hoe zo'n ding echt heet) en dan kost het mee geen drol, thuis kan ik zelf balanceren...dus dat is dan ook gratis.

Je kan in principe bij iedere bandenboer wel terecht hoor, gemiddeld ben je dan zo'n € 50,- kwijt voor twee wielen incl. balanceren.
 
Ff tussendoor.. wil graag m'n claxon verplaatsen, die kan blijkbaar ergens onder m'n benzinetank?
Is daar een how-to bestandje van gemaakt?Want heb het ergens gelezen, maar kan het zo niet vinden..!

Alvast bedankt!

In de bovenste frame buis zit aan weerszijde 2 x een frame insert. Deze zijn voor de bevestiging van de kuip van de S versie. Hier kan je gemakkelijk je claxon aan kwijt.
 
Ohja...........vandaag een andere auto gekocht!! *O*
Eentje met iets meer ruimte gezien de kind-vervoer-technische-uitdagingen EN met een trekhaak. Erg makkelijk om m'n motor-aanhanger te vervoeren.

full
 
Ik ga altijd met de losse velgen (en de nieuwe banden) naar een bevriende motorzaak.
Ik mag daar zelf gebruik maken van het banden-omwissel-apparaat (geen idee hoe zo'n ding echt heet) en dan kost het mee geen drol, thuis kan ik zelf balanceren...dus dat is dan ook gratis.

Je kan in principe bij iedere bandenboer wel terecht hoor, gemiddeld ben je dan zo'n € 50,- kwijt voor twee wielen incl. balanceren.

Ah dat is wel te doen inderdaad *O*
Neem aan dat per velg even het makkelijkste is? Zou namelijk even niet weten waar ik dat ding op moet zetten als er geen banden meer onder zitten. Heb een middenbok. Dus het gewicht moet dan goed te verplaatsen zijn als je dit per velg doet lijkt me :?
 
Ah dat is wel te doen inderdaad *O*
Neem aan dat per velg even het makkelijkste is? Zou namelijk even niet weten waar ik dat ding op moet zetten als er geen banden meer onder zitten. Heb een middenbok. Dus het gewicht moet dan goed te verplaatsen zijn als je dit per velg doet lijkt me :?

kheb geen middenbok meer...........dus voorbokje + achterbok, beide wielen eruit, achter in de auto en op naar de motorzaak..........
 
Ah dat is wel te doen inderdaad *O*
Neem aan dat per velg even het makkelijkste is? Zou namelijk even niet weten waar ik dat ding op moet zetten als er geen banden meer onder zitten. Heb een middenbok. Dus het gewicht moet dan goed te verplaatsen zijn als je dit per velg doet lijkt me :?

En als je een kratje en een paar plankies onder je voorvork plaatst als xtra rust punt?

hoef je maar 1 keer te rijden naar bandenoplegboer. ;)

Zelf heb ik een motorbeugel die op de achterbrug bouten vast zit.
Redelijk in balans. Als xtra zekerheid hang ik de voorkant op aan schommelhaken.
 
Laatst bewerkt:
Dus op middenbok zetten, voorvelg eraf, voorvork op krat laten rusten en achtervelg eraf halen? En met terug zetten even omgekeerd doen?

Lijkt me te doen in ieder geval. Anders dan ook maar meteen zorgen dat ik dan ook een nieuw kettingsetje heb. Ook meteen even doen als de achterband eraf is.

En hoe zit het dan eigenlijk precies met die stofringen? Die schokbrekers zijn er gewoon vanaf te schuiven als de voorvelg verwijderd is? Olie bijvullen zal dan wel niet nodig zijn als je dit voorzichtig doet toch?
 
Dus op middenbok zetten, voorvelg eraf, voorvork op krat laten rusten en achtervelg eraf halen? En met terug zetten even omgekeerd doen?

Lijkt me te doen in ieder geval. Anders dan ook maar meteen zorgen dat ik dan ook een nieuw kettingsetje heb. Ook meteen even doen als de achterband eraf is.

En hoe zit het dan eigenlijk precies met die stofringen? Die schokbrekers zijn er gewoon vanaf te schuiven als de voorvelg verwijderd is? Olie bijvullen zal dan wel niet nodig zijn als je dit voorzichtig doet toch?

nee.....die zitten gewoon vast hoor. Wel ff je remklauwen los halen!!
 
Jamaar...ik moet ook nog even mijn stofrinen vervangen :Y
Had begrepen dat je de onderste delen van de voorvork er zo vanaf kon schuiven als je de voorvelg verwijderd hebt.

Dacht als ik toch bezig ben, dan maar meteen alles tegelijk :9
 
Jamaar...ik moet ook nog even mijn stofrinen vervangen :Y
Had begrepen dat je de onderste delen van de voorvork er zo vanaf kon schuiven als je de voorvelg verwijderd hebt.

Dacht als ik toch bezig ben, dan maar meteen alles tegelijk :9

Volgens mij zit het zo.

Wiel er uit. Remklauwen eraf (laat ze niet aan de vloeistof leidingen hangen, hang ze op aan b.v. een touw). Spatbord +plaat los. Check eerst even hoeveel je voorvorken door je kroonplaat steken (foto altijd makkelijk). ff in olieen tegen krassen, die 2 klemmen per kant nabij je koplamp lossen, dan trek je ze er zo vanonder uit.

Alleen gaat dat kratje niet werken op deze manier.

P.S. Ohja... en dan schuif je de nieuwe stofhoezen er van bovenaf omheen.
 
Laatst bewerkt:
Jamaar...ik moet ook nog even mijn stofrinen vervangen :Y
Had begrepen dat je de onderste delen van de voorvork er zo vanaf kon schuiven als je de voorvelg verwijderd hebt.

Dacht als ik toch bezig ben, dan maar meteen alles tegelijk :9

Als je alleen je stofringen wil vervangen moet je beide voorpoten er helemaal uit halen.
Zorg dat de voorkant van de motor niet kan zakken, dus hang hem op aan een balk dmv een touw (oid) aan het stuur.
Dan de remklauwen los halen, het wiel eruit halen, spatbord demonteren, beide veerpoten markeren (met watervaste stift ofzo) aan de voorzijde zodat je ze bij montage weer exact op dezelfde manier en plaats (lees: positie) terug zet, beide kroonplaten losschroeven, veerpoten eruit glijden, stofringen eraf schuiven (naar boven dus), nieuwe erop en alles weer monteren.

Zorg wel dat je de voorkant goed hoog ophangt, anders krijg je je poten er niet uitgeschoven!
 
Laatst bewerkt:
Ophangen aan een balk jah...ik ben echt toe aan een eigen schuur |(
Zou wel veel makkelijker zijn ophangen aan het stuur. Moet goed te doen zijn met een goede spanband ofzo lijkt me.
Maar helaas zie ik niet meteen een mogelijkheid om hem ergens op te hangen. Zou het eventueel niet ook lukken met uitlaat verwijderen en iets stabiels onder het frame te plaatsen? :?
 
Jazeker wel :Y

Ik heb bij het vervangen van m'n achtershock een stapel stenen onder m'n fiets gelegd, heb geen middenbok.

Heb overigens die drukstiftkeerring vervangen, was inderdaad doodsimpel, en hij lekt niet meer *D


Enne... Nog iets opbichten O-) Stoppies met een Bandit: bevestigd. Het kan wel. Vind het wel doodeng (in tegenstelling tot op de mountainbike), dus of ik het veel vaker ga doen: denk het niet :P
 
van t'weekend eindelijk mijn dunlops spormax 218 ingeruild voor een nieuw setje michelin pilot road2.

this te hopen dat deze beter bevallen dan de dunlops op de bandit 1200

greats


PICT0749.jpg



PICT0757.jpg
 
van t'weekend eindelijk mijn dunlops spormax 218 ingeruild voor een nieuw setje michelin pilot road2.

this te hopen dat deze beter bevallen dan de dunlops op de bandit 1200

greats


[afbeelding]


[afbeelding]
Wat waren precies de klachten over de Dunlops dan? Ik heb voorlopig nog helemaal geen nieuwe banden nodig en kan met de huidige (pilot activ) wel leven, maar toch interessant :)
 
Wat waren precies de klachten over de Dunlops dan? Ik heb voorlopig nog helemaal geen nieuwe banden nodig en kan met de huidige (pilot activ) wel leven, maar toch interessant :)

had niet veel vertrouwen in de dunlops bij kouder en nat weer.

bij een 10 tal graden kwamen ze precies niet echt op temperatuur, één maal bijna onderuit gegaan toen het voorwiel weg glijde ( dit wil ik geen 2 de maal meemaken )

al veel positieve verhalen gehoord en gelezen over de pilot road2, vandaar mijn keuze nu maar hopen dat het allemaal waar is wat ze zeggen en schrijven
 
Handig standaardje heb jij daar Patje! :Y
Misschien ook eens voor zoiets gaan kijken. :?

Leuk dat jullie het er net over hebben btw. Zat net voor banden rond te kijken op die spaanse site van Bright. En vroeg mij dus of er inderdaad een kwalitatief verschil zit tussen deze verschillende merken (dunlop, bridgestone, michelin). In prijs kan het namelijk aanzienlijk schelen.
Dunlops zijn daar iig wel mooi geprijst. :X
 
Hallo allemaal.
Omdat hier bijna allemaal Suzuki Bandit rijders zijn wil ik even laten weten dat ik mijn Bandit 1200 uit 2001 verkoop. Klik op de link om mijn advertentie te bekijken. Ik hoop dat hij bij een echte Bandit liefhebber terecht komt.
Ten overvloede de prijs is een VRAAGPRIJS.
Groeten Ron

Suzuki Bandit gsf 1200 uit 2001
 
Handig standaardje heb jij daar Patje! :Y
Misschien ook eens voor zoiets gaan kijken. :?

Leuk dat jullie het er net over hebben btw. Zat net voor banden rond te kijken op die spaanse site van Bright. En vroeg mij dus of er inderdaad een kwalitatief verschil zit tussen deze verschillende merken (dunlop, bridgestone, michelin). In prijs kan het namelijk aanzienlijk schelen.
Dunlops zijn daar iig wel mooi geprijst. :X

zo een standaard onder het balhoofd is niet het goedkoopste maar echt wel handig...voor het sleutelen en ook voor het poetsen.

na enige tijd zoeken naar goede adresjes voor motorbanden in Nederland en België ...kan de prijs ook aanzienlijk schelen.

greats
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan