vester86
MF veteraan
en dan sluiten jullie allemaal gezellig in den bosch aan :D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als ik ga (ligt aan de planning van het werk) dan rij ik met jou mee, woon net ten zuiden van Eindhoven, goed?
Hoe laat ik eigenlijk het goedkoopst banden verwissellen? Banden bestellen en deze dan met losse velgen ergens heen brengen. Of deze banden met motor ergens neerzetten en dan laten vervangen?
Motor ergens laten staan zonder velg lijkt me eigenlijk nogal lastig
Ff tussendoor.. wil graag m'n claxon verplaatsen, die kan blijkbaar ergens onder m'n benzinetank?
Is daar een how-to bestandje van gemaakt?Want heb het ergens gelezen, maar kan het zo niet vinden..!
Alvast bedankt!
Ik ga altijd met de losse velgen (en de nieuwe banden) naar een bevriende motorzaak.
Ik mag daar zelf gebruik maken van het banden-omwissel-apparaat (geen idee hoe zo'n ding echt heet) en dan kost het mee geen drol, thuis kan ik zelf balanceren...dus dat is dan ook gratis.
Je kan in principe bij iedere bandenboer wel terecht hoor, gemiddeld ben je dan zo'n € 50,- kwijt voor twee wielen incl. balanceren.
Ah dat is wel te doen inderdaad
Neem aan dat per velg even het makkelijkste is? Zou namelijk even niet weten waar ik dat ding op moet zetten als er geen banden meer onder zitten. Heb een middenbok. Dus het gewicht moet dan goed te verplaatsen zijn als je dit per velg doet lijkt me
Ah dat is wel te doen inderdaad
Neem aan dat per velg even het makkelijkste is? Zou namelijk even niet weten waar ik dat ding op moet zetten als er geen banden meer onder zitten. Heb een middenbok. Dus het gewicht moet dan goed te verplaatsen zijn als je dit per velg doet lijkt me
Dus op middenbok zetten, voorvelg eraf, voorvork op krat laten rusten en achtervelg eraf halen? En met terug zetten even omgekeerd doen?
Lijkt me te doen in ieder geval. Anders dan ook maar meteen zorgen dat ik dan ook een nieuw kettingsetje heb. Ook meteen even doen als de achterband eraf is.
En hoe zit het dan eigenlijk precies met die stofringen? Die schokbrekers zijn er gewoon vanaf te schuiven als de voorvelg verwijderd is? Olie bijvullen zal dan wel niet nodig zijn als je dit voorzichtig doet toch?
Jamaar...ik moet ook nog even mijn stofrinen vervangen
Had begrepen dat je de onderste delen van de voorvork er zo vanaf kon schuiven als je de voorvelg verwijderd hebt.
Dacht als ik toch bezig ben, dan maar meteen alles tegelijk
Jamaar...ik moet ook nog even mijn stofrinen vervangen
Had begrepen dat je de onderste delen van de voorvork er zo vanaf kon schuiven als je de voorvelg verwijderd hebt.
Dacht als ik toch bezig ben, dan maar meteen alles tegelijk
Wat waren precies de klachten over de Dunlops dan? Ik heb voorlopig nog helemaal geen nieuwe banden nodig en kan met de huidige (pilot activ) wel leven, maar toch interessantvan t'weekend eindelijk mijn dunlops spormax 218 ingeruild voor een nieuw setje michelin pilot road2.
this te hopen dat deze beter bevallen dan de dunlops op de bandit 1200
greats
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat waren precies de klachten over de Dunlops dan? Ik heb voorlopig nog helemaal geen nieuwe banden nodig en kan met de huidige (pilot activ) wel leven, maar toch interessant
Handig standaardje heb jij daar Patje!
Misschien ook eens voor zoiets gaan kijken.
Leuk dat jullie het er net over hebben btw. Zat net voor banden rond te kijken op die spaanse site van Bright. En vroeg mij dus of er inderdaad een kwalitatief verschil zit tussen deze verschillende merken (dunlop, bridgestone, michelin). In prijs kan het namelijk aanzienlijk schelen.
Dunlops zijn daar iig wel mooi geprijst.