Bandit topic deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
had niet veel vertrouwen in de dunlops bij kouder en nat weer.

bij een 10 tal graden kwamen ze precies niet echt op temperatuur, één maal bijna onderuit gegaan toen het voorwiel weg glijde ( dit wil ik geen 2 de maal meemaken )

al veel positieve verhalen gehoord en gelezen over de pilot road2, vandaar mijn keuze nu maar hopen dat het allemaal waar is wat ze zeggen en schrijven

Ik heb ook Pilot Road 2. Heb toen ervoor gekozen om inderdaad een set banden te nemen welke goed (zouden) presteren in de regen (ging toen naar het Schwarzwald op vakantie).

Echter heb ik er misschien 2x mee in de regen gereden, tja hobby hé?! Dus kan niet beoordelen of de banden in de regen nou erg goed zijn.

Op het droge zijn de Road 2 wat mij betreft echt super (hiervoor BT-20 achter en BT-011 voor, was op het droge ook erg goed hoor). De levensduur van de Michelins is ook goed.

Hierna wil ik waarschijnlijk de nieuwe Dunlop Sportmax Roadsmart proberen. De pers schrijft dat deze qua gripniveau (zeker bij nat weer) gelijk is aan de Michelin Pilot Road 2, maar dat de Dunlops neutraler sturen (a la BT-021). De Michelins schijnen nogal (relatief) 'nerveus' in de bocht te vallen, wat misschien bij een Bandit (niet al te licht) een voordeel is. Echter wil ik testen of dit met de nieuwe Dunlops anders is.........

achja...
 
Voor alle zekerheid maar foto bijvoegen.
full
 
Enne... Nog iets opbichten O-) Stoppies met een Bandit: bevestigd. Het kan wel. Vind het wel doodeng (in tegenstelling tot op de mountainbike), dus of ik het veel vaker ga doen: denk het niet :P

Ben er 00k geen ster in. :N

't ging wel aardig, nu met nieuwe remleidingen sta ik weer op 0.
 
Ik heb wel standaard remleidingen, op zich kan ik er goed mee uit de voeten (ik weet dan wel niet beter, maar kan toch aardig op de limiet remmen). Vind het toch anders wanneer er 7 kilo achterkant omhoog komt of 210 kilo :P
 
quote:
the dude schreef op 25 juli 2008 @ 13:23:
en nog een foto,

Oh ja 50,- euries exlc verzend kosten.[afbeelding]



Op welke manier wordt deze vastgezet op de achterbrug?
Gaatjes boren in de achterbrug doe ik dus niet.

Ik heb een 1200S Bandit uit 1997 (die van jou is toch van 1999?), dus volgens mij past het wel op mijn bike.

Ik stuur je wel even een mailtje. :]

Niets gehoord, of niet goed gelezen :z ?

Net terug van vakantie, ik heb nog een mailtje gestuurd. :]
 
Laatst bewerkt:
trouwens...zat me een beetje af te vragen hoeveel km's een bandit motorblok meegaat voordat ie echt op begint te raken. Snap dat dit ook heel erg afhankelijk van het onderhoud en maner van gebruik. Maar als je het zo'n beetje gemiddeld neemt...iemand idee?
 
trouwens...zat me een beetje af te vragen hoeveel km's een bandit motorblok meegaat voordat ie echt op begint te raken. Snap dat dit ook heel erg afhankelijk van het onderhoud en maner van gebruik. Maar als je het zo'n beetje gemiddeld neemt...iemand idee?

een ton moet makkelijk kunnen tegenwoordig bij normaal gebruik en onderhoud
 
Pff, geen idee. Ik heb ze gezien met 80, 100 en eentje met 200.000 (een 1200) en die liepen nog goed. 't Zijn geen supertoerders dus je ziet het zelden, maar ik weet wel dat Suzuki's jaren 90 oliegekoelde blokken vrijwel onverwoestbaar zijn. Ik maak me in ieder geval nog geen zorgen met m'n lousy 40.000 :)
 
Pff, geen idee. Ik heb ze gezien met 80, 100 en eentje met 200.000 (een 1200) en die liepen nog goed. 't Zijn geen supertoerders dus je ziet het zelden, maar ik weet wel dat Suzuki's jaren 90 oliegekoelde blokken vrijwel onverwoestbaar zijn. Ik maak me in ieder geval nog geen zorgen met m'n lousy 40.000 :)

Hier idem dito: mijn 1200 heeft nu 43.000 gelopen en moet nog minstens het dubbele aankunnen. Overigens krijgt de B12 as we speak (nou ja, om 9 uur gaat de motorzaak pas open) een grote beurt incl. testrun. Ben benieuwd wat daaruit gaat komen :)
 
Ik zit met mijn 600 op 62.000km inmiddels en hij doet nog alles :) Nog steeds 230 op de teller aan kunnen tikken en wheelies kunnen trekken en af en toe stoppies :) Ziet er nog perfect uit met gewoon het goede onderhoud. Denk dat ze makkelijk over de ton kunnen lopen.

ff afkloppen :+
 
Laatst bewerkt:
Zit er eigenlijk veel onderhoud aan een bandit? Kun je dat makkelijk zelf doen of is dit echt iets voor een motorzaak.

Ik deed namelijk bij mijn brommers ook al veel zelf.
 
Zit er eigenlijk veel onderhoud aan een bandit? Kun je dat makkelijk zelf doen of is dit echt iets voor een motorzaak.

Ik deed namelijk bij mijn brommers ook al veel zelf.

Tsja, geen idee, ben zelf niet zo handig. Volgens de kenners is het (in ieder geval bij een 1200) goed te doen: kleppen stellen gaat bijvoorbeeld met stelschroefjes. Vloeistoffen verversen kan volgens mij iedereen, hou je alleen nog zaken als carburateurs synchroniseren over...
 
Als je aan je brommers al veel zelf deed zal het bij een 600 ook wel lukken als je WPH hebt :) Het is niet zo'n moeilijk motortje
 
Azooo ja! Nou dat vroeg ik me dus even af aangezien ik nu alweer 72.000 op de teller heb staan en aangezien er nog wel iets aan mag gaan gebeuren. Zit er ook niet op te wachten hierna dan iets aan m'n blok te krijgen ofzo.
 
Meh, die gaat zo snel niet mis :)

Zoals gezegd: kleppen stellen kun je zelf. Carbs synchroniseren... als je een WPH (zie OP) hebt en je knutselt zo'n apparaat in elkaar (of koopt er een) ook een eitje. Olie verversen kan iedere leek en er gaat verders niet zo vaak iets mis ín het blok :)
 
Fotootje met koffers en een prijsje? Wil nog wel eens zoiets hebben, maar vind het wel heel belangrijk het snel eraf/erop te maken is... Als ik m'n knippers over moet zetten de hele tijd blijf ik aan de gang :)
 
Fotootje met koffers en een prijsje? Wil nog wel eens zoiets hebben, maar vind het wel heel belangrijk het snel eraf/erop te maken is... Als ik m'n knippers over moet zetten de hele tijd blijf ik aan de gang :)


Het was er snel af :+ ik denk een 20 minuutjes :Y
Maar of het inderdaad handig is dan, met die knippers , weet ik niet ;)

full


full


Ik wil er ongeveer 150 euro voor hebben ;)
 
Jaaaaaaaa, vandaag gaat het gebeuren..
M'n eerste mod aan m'n bandiet :-)
M'n Bos demper is net binnen :-)
ben benieuwd naar het verschil :-)
 
Laatst bewerkt:
In het begin van dit topic staat de volgende kwaal omschreven: "Blok maakt mechanische geluiden" Kan iemand deze kwaal wellicht ff toelichten? :)

Ik heb namelijk nog niet echt kunnen achterhalen wat en waar ik dit hoor. Maar bij die van mij lijkt er soms een licht gerinkel onderuit te komen met het hoog in de toeren trekken in een lage versnelling. Iemand een idee? :?

Ik niej sjnap namelijk :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan