Bandit topic deel 8 alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij blijft het inderdaad gissen in hoeverre je vermogenswinst ( of toename van koppel ) hebt bij het plaatsen van zo'n kit. Zelf heb ik er wel eentje, tot op heden geen idee hoeveel verschil het maakt ( getalswijze ).
Maar het eerder aanwezige dipje ( rond de 3500-4000 toeren d8 ik ) is wel grotendeels verdwenen! Aan het begin van het seizoen gaat m'n B6 op de testbank, als ik de uitslag van die run heb wil ik die met plezier toevoegen!
 
Even een snel vraagje, toen ik m'n bandit kocht zat hierbij ook een 25kw kit. Nu vraag ik me alleen af of deze helemaal compleet is en wat deze nog kan opbrengen. Dank :)

25kw1vx9.jpg

25kw2ix2.jpg

25kwqt8.jpg


en zou nog altijd een foto van m'n bandit stoppen in dit topic maar de enkele mooie dagen die er waren dacht ik meer aan het :] dan aan dat ding mee te nemen. vandaar maar dit kiekje :+ komt nog een mooiere *O*
sn850882by4.jpg
 
Ach, mensen hebben wel eens geprobeerd ze voor 300 euro te verkopen _O- Zo te zien wel compleet in ieder geval, maar meer dan 100 euro hoef je er niet voor te verwachten.

Ik heb hier ook nog wel wat boutjes liggen die ook als 25KW set fungeren, da's dan niet op kenteken though. Ik weet precies hoever ik ze erin moet draaien zodat het 25KW wordt. Nog geïnteresseerden? Kost 2.50 per boutje :+
 
Ik hoef ze iig niet...m'n bandiet loopt al goed zat zonder 25-kw setje :+

Net ook ff mn motor ontdooid. was wel ff nodig. Alles ff nagekeken...kom ik er achter dat m'n achterlicht kapot is. Misschien wel verstandig om morgen ff een nieuw lampje te halen :9
 
Even een snel vraagje, toen ik m'n bandit kocht zat hierbij ook een 25kw kit. Nu vraag ik me alleen af of deze helemaal compleet is en wat deze nog kan opbrengen. Dank :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

en zou nog altijd een foto van m'n bandit stoppen in dit topic maar de enkele mooie dagen die er waren dacht ik meer aan het :] dan aan dat ding mee te nemen. vandaar maar dit kiekje :+ komt nog een mooiere *O*
[afbeelding]

hmnee dankje, ik heb ze al :+ '(
 
Hee hallo,

Met die BOS vervangingsdemper hoef je volgens mij niets aan de afstelling te doen, dat zijn gewoon goede uitlaten. Je zou hoogstens het benzineverbruik ff in de gaten kunnen houden. Mijn 650N met Laser Duo-tech verbruikt gemiddeld 1:19 en ga ik er dus niets aan doen. heb ook zitten denken aan een Dyno-kit. Kost veel geld (minimaal 300 euri) en levert weinig op. Iedereen die denkt dat een Dynojet kit voor vermogenswinst is, heeft het mis. In de eerste plaats is dit voor een betere afstelling zodat koppeldips worden weggewerkt of dat het benzineverbruik in toom gehouden wordt. Vermogenswinst zal zeker het geval zijn, per model ook nog verschillend. Ik denk dat je op de 650 niet veel aan vermogen kunt winnen.

Daarnaast moet je de luchttoevoer ook nog aanpassen in de vorm van een K&N filter o.i.d. Kost ook weer 65 euri.

Als je meer vermogen wilt, kun je beter een andere motor kopen.

Ik zou gewoon ff de motor op een testbank zetten, gewoon om ff te checken of de afstelling (air-fuel ratio) in orde is.


Als ik dit zo lees dan denk ik dat ik het maar gewoon houd bij het veranderen van mijn tandwielverhouding zodra deze aan vervanging toe zijn. Qua benzine verbruik merk ik eigenlijk geen verschil tov de standaard uitlaat. Ik haal ook inderdaad makkelijk 1:19
 
Laatst bewerkt:
Mwah, misschien merk je er ook echt wel wat van. Ik vind het de investering niet waard voor die paar pk/nm, als dat. Zeker niet voor een 'iets soepelere kromme'. Dan komt er gewoon wat zwaarders.

Als je merkt dat je regelmatig in 'het' dipje zit moet je gewoon vaker schakelen. Die van mij heeft dat dipje ook wel, maar ik heb er geen last van.
 
:^
Bovendien heb ik ook mijn twijfels bij de kwaliteit van dergelijke setjes, al heb ik geen hands-on ervaring. Bij de meeste imitatie/vervangingsonderdelen die niet van Suzuki zijn is de kwaliteit toch wel vaak wat minder... En ik heb wel eens verhalen gelezen dat de gasnaalden van dergelijke setjes sneller versleten zijn dan de originele...

Hier in Eindhoven, dik pak sneeuw en mensen die niet durven doorrijden (met de auto dan, moto staat lekker aan de druppellader)...
 
:^
Bovendien heb ik ook mijn twijfels bij de kwaliteit van dergelijke setjes, al heb ik geen hands-on ervaring. Bij de meeste imitatie/vervangingsonderdelen die niet van Suzuki zijn is de kwaliteit toch wel vaak wat minder... En ik heb wel eens verhalen gelezen dat de gasnaalden van dergelijke setjes sneller versleten zijn dan de originele...

Hier in Eindhoven, dik pak sneeuw en mensen die niet durven doorrijden (met de auto dan, moto staat lekker aan de druppellader)...

zelfs ik heb deze week mn motor laten staan en ben met de trein naar mn werk gegaan (gelukkig dat dat kon, meestal werk ik op tijden dat de treinen allang niet meer rijden....) en daar ben ik achteraf enorm blij mee, t is echt drama qua gladheid op sommige plekken, denk niet dat ik em overeind had kunnen houden, en die was zeker gaan glijden. snelweg valt wel mee allemaal, maar juist die kleine wegen binnendoor maken het gevaarlijk
 
:^
Bovendien heb ik ook mijn twijfels bij de kwaliteit van dergelijke setjes, al heb ik geen hands-on ervaring. Bij de meeste imitatie/vervangingsonderdelen die niet van Suzuki zijn is de kwaliteit toch wel vaak wat minder... En ik heb wel eens verhalen gelezen dat de gasnaalden van dergelijke setjes sneller versleten zijn dan de originele...

Hier in Eindhoven, dik pak sneeuw en mensen die niet durven doorrijden (met de auto dan, moto staat lekker aan de druppellader)...

Klopt, ik heb ook meermaals gelezen dat deze setjes sneller slijten.......zit je niet op te wachten. :N
 
zelfs ik heb deze week mn motor laten staan en ben met de trein naar mn werk gegaan (gelukkig dat dat kon, meestal werk ik op tijden dat de treinen allang niet meer rijden....) en daar ben ik achteraf enorm blij mee, t is echt drama qua gladheid op sommige plekken, denk niet dat ik em overeind had kunnen houden, en die was zeker gaan glijden. snelweg valt wel mee allemaal, maar juist die kleine wegen binnendoor maken het gevaarlijk

Ik verwonder me al enkele weken (niet maanden) over het feit dat mensen met sneeuw de weg op gaan met de motor. Onder dergelijke omstandigheden raak je met je auto al her en der in de slip, om nog niet te spreken over de motor (met contactvlak van een knaak per band :X ).

Bovendien is die pekelzooi niet echt bevorderlijk voor de schoonheid van je brommert.

KeesH heeft zelf een klein autotje (Seat Arosa) voor woon-werk, geen files en een subwoofert......haha.
 
Ik verwonder me al enkele weken (niet maanden) over het feit dat mensen met sneeuw de weg op gaan met de motor. Onder dergelijke omstandigheden raak je met je auto al her en der in de slip, om nog niet te spreken over de motor (met contactvlak van een knaak per band :X ).

Bovendien is die pekelzooi niet echt bevorderlijk voor de schoonheid van je brommert.

KeesH heeft zelf een klein autotje (Seat Arosa) voor woon-werk, geen files en een subwoofert......haha.


Die heb ik dus wel, ik sta dus soms heel vroeg op door dit soort weer,...dus als het even kan dan :] ga ik met de brommer. :]
 
pfff....heb ook al de hele tijd m'n twijfels.
Begint echt te knagen dat ik weer op de motor wil rond rijden.
Hoofdwegen vallen goed te doen iig...zijn goed ijs- en sneeuwvrij. Zit nu al 3 dagen op binnenweggetjes (lees eenmaal buiten de hofdwegen) rond te rijden met de bedrijfsbus voor m'n werk. En daar maak ik nog zo nu en dan kleine glijers mee B|
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteren m'n setje kappen binnen gekregen, ze zien er nog vrij redelijk uit. Hier en daar een beschadiging, maar niks ernstigs! Wil ze alleen nog in de juiste kleur spuiten/laten spuiten. Is zoiets zelf te doen?Heb zelf al een spuitbusje, maar nog geen ervaring met spuiten/lakken/plamuren..!Heeft iemand een adresje voor als ik het wil uitbesteden?

Tevens heb ik nog een lekke benzinetank liggen van m'n B6, die wil ik ook gaan oplappen! De tank is van binnenuit doorgeroest, en er zit een gaatje in de naad van de tank ( net aan de zijkant/onderkant ). Deze is wel te dichten met epoxyhars, en anders solderen? Of is solderen al direct de beste oplossing? Tank ligt nu al enkele maanden in de schuur, dus droog zal ie wel wezen..
 
:^
Bovendien heb ik ook mijn twijfels bij de kwaliteit van dergelijke setjes, al heb ik geen hands-on ervaring. Bij de meeste imitatie/vervangingsonderdelen die niet van Suzuki zijn is de kwaliteit toch wel vaak wat minder... En ik heb wel eens verhalen gelezen dat de gasnaalden van dergelijke setjes sneller versleten zijn dan de originele...

Hier in Eindhoven, dik pak sneeuw en mensen die niet durven doorrijden (met de auto dan, moto staat lekker aan de druppellader)...

Klopt, maar als dat je kwaliteit koopt met bijvoorbeeld een uitlaat.
Dan gaat ie net zo lang mee, als de originele.

Met gasnaalden hoor ik inderdaad ook vaak die verhalen.
Me vader heeft ze ook gehad, in z'n oude honda, en ze zaten er toch bijna 5 jaar in.
Uiteindelijk heeft ie z'n motor verkocht.
 
BANDIT LOOPT WEER!!!!!!!!!!!!!!!!!! NIEUW BLOK!!! JAAAAAAAAAAAAAA

Moet alleen nog afgesteld worden en doe meteen dyno stage 2 + grote beurt over een maandje ofzo!!!
 
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *O* *O* *O* *O* *O*

;)

Ik wil m'n kmteller nu aansluiten, maar ik wil hem dus op roze en oranje aansluiten wat er al loopt..maar welke is nou de plus? :(

of wat gebeurd er als ik de plus toevallig aan de min aansluit ?
 
Laatst bewerkt:
Lekker weer om te rijden inderdaad :)

Heb m'n Bandit ook al weer een paar weken terug sinds reparatie.
Heb nu een Laser pro D'or dempertje eronder. Klinkt wel lekker.

Heb gevraagd of ze ook het luchtfilter + bougies wilden vervangen.
Luchtfilter hebben ze uiteindelijk niet hoeven vervangen, dit was al een K&N filter :D

De boel is ook weer netjes opnieuw afgesteld en hij loopt stukken beter, m'n toerenteller is tevens ook gemaakt, had een kabelbreuk.
 
BANDIT LOOPT WEER!!!!!!!!!!!!!!!!!! NIEUW BLOK!!! JAAAAAAAAAAAAAA

Moet alleen nog afgesteld worden en doe meteen dyno stage 2 + grote beurt over een maandje ofzo!!!
yeey *O* *O*
of wat gebeurd er als ik de plus toevallig aan de min aansluit ?
dan rijd je -120 en gaat de dag teller achteruit *O*

mm nee dat zal t vast niet zijn -O- heb je al op dat schakelschema gekeken, staat wel ergens een linkje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan