Bandit topic deel 8 alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
yeey *O* *O*dan rijd je -120 en gaat de dag teller achteruit *O*

mm nee dat zal t vast niet zijn -O- heb je al op dat schakelschema gekeken, staat wel ergens een linkje

ja die heb ik ook gewoon in het wphb staan ;x, maar daar staat niet bij wat de plus en de min is..ook niet echt achter te komen..
er gaan 3 draadjes in je speedometer ding, 1 zwart wit wat volgens mij gewoon je massa is, en 2 gaan naar je teller...

ik heb het ff geprobeerd met een fiets tellert, die werkt.
dus ik blij
acewell aangesloten
..
niks
draadjes omgewisseld
niks

wth ik nie snap nie :(
 
ja die heb ik ook gewoon in het wphb staan ;x, maar daar staat niet bij wat de plus en de min is..ook niet echt achter te komen..
er gaan 3 draadjes in je speedometer ding, 1 zwart wit wat volgens mij gewoon je massa is, en 2 gaan naar je teller...

ik heb het ff geprobeerd met een fiets tellert, die werkt.
dus ik blij
acewell aangesloten
..
niks
draadjes omgewisseld
niks

wth ik nie snap nie :(

massa = min pool dat je t even weet
 
massa = min pool dat je t even weet


ja ;)

schematje.jpg


dit is het stuk waar het om gaat,
die bovenste kabel van de speed sensor (rechts boven) is zwart wit, dus massa dus min
dan heb je 2 draden die uit de speed sensor komen en naar je teller gaan...
daar had ik hem dus op aangesloten, maar met de acewell werkte dat niet..
 
Laatst bewerkt:
ja ;)

[afbeelding]

dit is het stuk waar het om gaat,
die bovenste kabel van de speed sensor (rechts boven) is zwart wit, dus massa dus min
dan heb je 2 draden die uit de speed sensor komen en naar je teller gaan...
daar had ik hem dus op aangesloten, maar met de acewell werkte dat niet..
ok, alleen even zeker weten dat je dat niet fout had (aangezien je het wel over + en - had, terwijl dat dus gewoon 2 verschillende input signalen zijn)

mm verder heb ik geen idee eigenlijk. ook geen mooi handboekje bij de acewell??
 
Jawel, maar die willen een magneet dingetje op het wiel klussen en dat probeer ik te vermijden... Maar dat zit er niet in denk ik
 
euhm...vanavond nog zo'n flinke 30km wezen rijden. Maar afgelopen 2 weken lijkt m'n choke niet echt geweldig te werken. Kabel vastgevroren ofzo? Kan 'm wel handmatig bij het blok een beetje bijstellen.
Valt een dergelijke kabel te olieën of zo?

En het toerental lijkt ook echt echt stabiel te blijven. vrij onrustig met uitschieters naar een hoger toerental toe (met Choke uit). Is dit verklaarbaar :?

Het condens bevriest gewoon in je vizier _O-
 
Laatst bewerkt:
Hij is gewoon in de war door de kou... De mijne heeft er nu met opstarten ook wat meer moeite mee dan anders. Choke lijkt niets te doen :P

Uitschieters naar hogere toerentallen heb ik niet... Wel m'n stationair wat hoger gezet, helpt allicht iets.
 
Laatst bewerkt:
Oke jongens heb weer wat probleempjes ondervonden

Blijkt dat de reflector zeg maar die in de koplamp zit afgebroken is :S hoe dit kan weet ik ook niet.. schakelpookje heeft erg veel speling heb problemen met in neutraal zitten.. en het probleem is ik weet niet of dit nu normaal is of niet aangezien ik al een dikke 3 maanden niet meer op de bandit heb kunne rijden..

Het blok ziet er super uit, maar wat ik wel weer merkte is toen ik hem 1 min stationair had laten lopen buiten ( is hier nog steeds superkoud in limburg ) dat toen ik hem uitzette hij weer als een gek begon te tikken.. en het blok erg warm aanvoelde, hij is nog niet afgesteld maar nu ben ik bang dat hij weer kapot loopt of is dit normaal bij een bandit?

Was in iedergeval super om hem weer eventjes te kunnen horen!

Hoe kan ik die schakelpook/magenisme bijstellen??
 
Laatst bewerkt:
Oke jongens heb weer wat probleempjes ondervonden

Blijkt dat de reflector zeg maar die in de koplamp zit afgebroken is :S hoe dit kan weet ik ook niet.. schakelpookje heeft erg veel speling heb problemen met in neutraal zitten.. en het probleem is ik weet niet of dit nu normaal is of niet aangezien ik al een dikke 3 maanden niet meer op de bandit heb kunne rijden..

Het blok ziet er super uit, maar wat ik wel weer merkte is toen ik hem 1 min stationair had laten lopen buiten ( is hier nog steeds superkoud in limburg ) dat toen ik hem uitzette hij weer als een gek begon te tikken.. en het blok erg warm aanvoelde, hij is nog niet afgesteld maar nu ben ik bang dat hij weer kapot loopt of is dit normaal bij een bandit?

Was in iedergeval super om hem weer eventjes te kunnen horen!

Heb evt nog een zgan ronde koplampunit liggen van een bandit.
Hoe kan ik die schakelpook/magenisme bijstellen??

Heb evt nog een zgan koplampunit liggen van een bandit, bij intresse laat maar wat weten.
 
Laatst bewerkt:
Oke jongens heb weer wat probleempjes ondervonden

Blijkt dat de reflector zeg maar die in de koplamp zit afgebroken is :S hoe dit kan weet ik ook niet.. schakelpookje heeft erg veel speling heb problemen met in neutraal zitten.. en het probleem is ik weet niet of dit nu normaal is of niet aangezien ik al een dikke 3 maanden niet meer op de bandit heb kunne rijden..

Het blok ziet er super uit, maar wat ik wel weer merkte is toen ik hem 1 min stationair had laten lopen buiten ( is hier nog steeds superkoud in limburg ) dat toen ik hem uitzette hij weer als een gek begon te tikken.. en het blok erg warm aanvoelde, hij is nog niet afgesteld maar nu ben ik bang dat hij weer kapot loopt of is dit normaal bij een bandit?

Was in iedergeval super om hem weer eventjes te kunnen horen!

Hoe kan ik die schakelpook/magenisme bijstellen??
Zit je stepje zelf wel vast?
 
das een goeie, maar ik krijg hem echt moeizaam van de 1 naar neutraal, hij klikt eigelijk meteen over naar de 2.. ik zal dadelijk checke,

Volgende maand komt er dynojet op jeuj
 
'k Zeg het omdat ik hetzelfde probleem had en er in België op de snelweg achter kwam dat m'n steppie er zowat af lazerde _O-

Kon ik ter plekke gaan repareren -O-

steppiefix.jpg



Was in de ardennen geweest, al even terug (september) maar geloof niet dat ik ze gepost had... Leuk rijden daan :Y

GroteFoto-86HEJWXA.jpg


GroteFoto-ZFYILQCO.jpg
 
Oke jongens heb weer wat probleempjes ondervonden

Blijkt dat de reflector zeg maar die in de koplamp zit afgebroken is :S hoe dit kan weet ik ook niet.. schakelpookje heeft erg veel speling heb problemen met in neutraal zitten.. en het probleem is ik weet niet of dit nu normaal is of niet aangezien ik al een dikke 3 maanden niet meer op de bandit heb kunne rijden..

Het blok ziet er super uit, maar wat ik wel weer merkte is toen ik hem 1 min stationair had laten lopen buiten ( is hier nog steeds superkoud in limburg ) dat toen ik hem uitzette hij weer als een gek begon te tikken.. en het blok erg warm aanvoelde, hij is nog niet afgesteld maar nu ben ik bang dat hij weer kapot loopt of is dit normaal bij een bandit?

Was in iedergeval super om hem weer eventjes te kunnen horen!

Hoe kan ik die schakelpook/magenisme bijstellen??


Waar heb je eigenlijk speling op je schakelpookje? Het zou ook kunnen dat je kogelgewrichten van de schakelstangen aan het verslijten zijn natuurlijk.
 
Nou, het hele blok is vervangen dus ook schakelbak etc alleen nu heeft hij het staafje + schakelpookje niet goed vastgezet en ik ga er niet zomaar aan draaien aangezien hij ook niet te vast moet zitten, het stepje zit wel gewoon vast is geen beweging in te krijgen maar het mechanisme naast het stepje beweegt als een gek, ik weet dat er normaal een beetje speling op moet zitten maar zoveel geloof ik niks van :P
 
Nou, het hele blok is vervangen dus ook schakelbak etc alleen nu heeft hij het staafje + schakelpookje niet goed vastgezet en ik ga er niet zomaar aan draaien aangezien hij ook niet te vast moet zitten, het stepje zit wel gewoon vast is geen beweging in te krijgen maar het mechanisme naast het stepje beweegt als een gek, ik weet dat er normaal een beetje speling op moet zitten maar zoveel geloof ik niks van :P

Volgens mij kan je ook nog de overtollige speling er uit halen door de kogelgewrichten verder op de schakelstangen te draaien.
 
Laatst bewerkt:

met het aansluiten van zijn teller. denk dat jij hier de enige bent die ham hierbij van dienst kan zijn.

btw. hoe gaat t nu met je polsen?

NOG MAAR 6 POSTS en dan naar deeltje IX

zal ik m maar weer starten.
 
Laatst bewerkt:
'k Zeg het omdat ik hetzelfde probleem had en er in België op de snelweg achter kwam dat m'n steppie er zowat af lazerde _O-

Kon ik ter plekke gaan repareren -O-

[afbeelding]


Was in de ardennen geweest, al even terug (september) maar geloof niet dat ik ze gepost had... Leuk rijden daan :Y

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er goed uit Luuk!

Ben zelf meer voorstander van de Eifel dan de Ardennen. Belgie heeft van die slecht onderhouden wegen.....
 
Ziet er goed uit Luuk!

Ben zelf meer voorstander van de Eifel dan de Ardennen. Belgie heeft van die slecht onderhouden wegen.....
Ben nog niet in de Eifel geweest, maar ik hoor het van meer mensen ja :Y Moet toegeven dat de wegen daar in de regel niet geweldig waren. Dankzij m'n geweldige vering upgrades ( O-) ) kon ik daar zowat de missende asfaltsteentjes tellen _O- Ook in elke bocht eigenlijk wel richels, maar toch eigenlijk niets om echt "bang" voor te zijn. Zeker wel lekker gereden :Y


SollX, we zouden vereert zijn als jij ook deze weer zou willen starten :} Als je dan ook gelijk deze foto in de OP zou willen zetten is het helemaal geweldig :)


GroteFoto-ZFYILQCO.jpg
 
Ik ben zowel in de Ardennen als in de Eiffel geweest en dat is beide goed bevallen. De wegen in Duitsland zijn inderdaad wel wat beter, zeker ook als je kijkt naar de bewegwijzering ;) Aankomend jaar ga ik zowiezo weer lekker sturen in de Eiffel. Hopelijk weer zonder boetes, in 2007 kon ik afrekenen bij een vriendelijke Duitser namelijk :P
 

ja die heb ik ook gewoon in het wphb staan ;x, maar daar staat niet bij wat de plus en de min is..ook niet echt achter te komen..
er gaan 3 draadjes in je speedometer ding, 1 zwart wit wat volgens mij gewoon je massa is, en 2 gaan naar je teller...

ik heb het ff geprobeerd met een fiets tellert, die werkt.
dus ik blij
acewell aangesloten
..
niks
draadjes omgewisseld
niks

wth ik nie snap nie :(


waarom dat niet werkt :?
Want ik heb eigenlijk weinig zin om een magnetisch boutje aan m'n remschijf vast te klussen..
 
Oke jongens heb weer wat probleempjes ondervonden

Blijkt dat de reflector zeg maar die in de koplamp zit afgebroken is :S hoe dit kan weet ik ook niet.. schakelpookje heeft erg veel speling heb problemen met in neutraal zitten.. en het probleem is ik weet niet of dit nu normaal is of niet aangezien ik al een dikke 3 maanden niet meer op de bandit heb kunne rijden..

Dat van die reflector heb ik onlangs zelf ook gehad. Weet ook niet hoe het komt, zal wel gewoon iets van metaalmoeheid zijn ofzo...het is tenslotte maar alluminium.

Die reflector kun je gewoon verwijderen hoor. Heb ik ook gedaan. Merk je niks van onder het rijden.

Koplamp helemaal van je motor afhalen (lampjes loshalen). Een lange punt tang nemen en dan kun je via het gat van de H4-lamp de reflector samen knijpen met de punttang. Als je deze dusdanig hebt samen geknepen zodat ie door het gat past trek je m er zo uit met de tang.
Bij mij was hierna het geval dat er nog een stuk van het voetje in het armatuur vast zat. Eveneens met de punttang vastpakken, wat heen en weer frotten en je trekt deze er ook zo uit.

Zat gister ff in Pisa...sow wat een weer is het daar zeg. Zit je wel te balen als je daar iedereen op motortjes ziet rond crossen B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan