Bandit topic deel 8 alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
zou wel tof zijn om zo'n hele slinger bandits op het circuit te hebben! ik ben voor...

ben na een kleine asfalt-check een lakstift besteld bij de dealer; mijn kleur blijkt candy-napoleon-blue te zijn (bandit 650s uit 2006)...doet toch een btje af aan zijn imago als ze zo'n naam voor je kleur bedenken :+
Hahaha. ;)

Kijk eens even aan... Da's nummer 2

nee hoor,

ik zou niet willen doen alsof ik sneller ben dan wie dan ook. Op mijn eerste rit met de mensen van MF zaanstad ben ik ze halverwege kwijt geraakt....

:$

was niet snel genoeg, dus.

Maar al doende leert men, ( wij allebij, denk ik) en ik vond je filmpje echt leuk!
Kijk...En dat izz nou het voordeel van het circuit. Je zal ons nooit kwijt raken.
We halen je gewoon nog een keer in, en nog een keer, en nog een keer, en nog een keer. }) :+

:Y Lijkt me niet verkeerd.

Het enigste probleem dat ik nu echter heb is dat ik een beetje in de lappenmand zit en mijn conditie zo'n beetje op nul staat. '(

En mijn Bandietje heeft dringend andere voorveren/olie nodig. Plus misschien andere banden, want van de voorkant krijg ik tot dusverre niet het idee dat het allemaal glibbervrij is. :N

En nummer 3. (ovb)

Conditie, wat een raar woord izz dat. geen idee wat je bedoeld. :X

Dan zou ik 1st voor de veren gaan, en in de bandenspanning zal het probleem niet zitten, immers...Die controleerd iedereen altijd alvorens ze gaan rijden. O-)
 
Dan zou ik 1st voor de veren gaan, en in de bandenspanning zal het probleem niet zitten, immers...Die controleerd iedereen altijd alvorens ze gaan rijden. O-)
O-) Bandenspanning is oké.

En ik ga inderdaad eerst voor de veren, want de banden zijn nog lang niet op. :+
 
Laatst bewerkt:
Juist NIET te arm, maar te rijk........
Onverbrande benzine komt in de uitlaat en komt daar tot ontploffing.....
Bekijk mijn filmpje maar eens in de OP, die van mij ploft (en vlamt) ook doordat hij te rijk staat.........resulteert ook in een verbruik van 1:10 :X O-)

nope

niet te rijk , maar wel degelijk te arm , door een open uitlaat te plaatsen ipv std uitlaat , krijgt ge betere "luchtstroming" en als ge dan uw carbs niet laat herafstellen , loopt uwe moto armer dan met std pijp .

is niet schadelijk , enkel uw demperwol verslijt er sneller mee .
 
Laatst bewerkt:
nope

niet te rijk , maar wel degelijk te arm , door een open uitlaat te plaatsen ipv std uitlaat , krijgt ge betere "luchtstroming" en als ge dan uw carbs niet laat herafstellen , loopt uwe moto armer dan met std pijp .

is niet schadelijk , enkel uw demperwol verslijt er sneller mee .

hoe komt de afterburn dan? :+

en slijt je demperwol ook sneller als je 25kw heb. want eigenlijk wil ik hem pas opnieuw laten afstellen als ik 25kw af ben
 
nee hoor,

ik zou niet willen doen alsof ik sneller ben dan wie dan ook. Op mijn eerste rit met de mensen van MF zaanstad ben ik ze halverwege kwijt geraakt....

:$

was niet snel genoeg, dus.

Maar al doende leert men, ( wij allebij, denk ik) en ik vond je filmpje echt leuk!

Ah ok... Het kwam een beetje anders over ;)


Zijn er uberhaupt mensen die het leuk vinden om tegen andere bandits te racen, of eens willen meemaken hoe het er allemaal aan toe gaat?

Gewoon met z'n allen op een doordeweekse dag in September naar circuit Lezennes. Dan is het niet druk en je kan gewoon met z'n allen er naar toe zonder van te voren te reserveren ofzo. Voor 85 euro ben je voor een dag het mannetje :)
 
Okee
dan doe ik mee.

Kan ik lekker ingehaald worden

:)


Ah ok... Het kwam een beetje anders over ;)Gewoon met z'n allen op een doordeweekse dag in September naar circuit Lezennes. Dan is het niet druk en je kan gewoon met z'n allen er naar toe zonder van te voren te reserveren ofzo. Voor 85 euro ben je voor een dag het mannetje :)
 
Die dikte is 4mm dacht ik. Bij mij zitten ze er ondertussen al bijna 65.000km op en nog niet aan vervanging toe.

ik meen te herinneren dat het 4,5mm is. maar kijk maar eens op het hart van de schijf. daar staat het ingeslagen
 
nope

niet te rijk , maar wel degelijk te arm , door een open uitlaat te plaatsen ipv std uitlaat , krijgt ge betere "luchtstroming" en als ge dan uw carbs niet laat herafstellen , loopt uwe moto armer dan met std pijp .

is niet schadelijk , enkel uw demperwol verslijt er sneller mee .


volgens mij geeft ie knallen bij te rijk staan en meer roffelen bij het gasloslaten als ie armer staat.
Dat is mijn ervaring in elk geval na het opnieuw zuiniger afstellen van de carbs. Nu wel stukkie zuiniger rijden en meer roffelen dan knallen.
 
hoe komt de afterburn dan? :+

en slijt je demperwol ook sneller als je 25kw heb. want eigenlijk wil ik hem pas opnieuw laten afstellen als ik 25kw af ben


de persoon in kwestie spreekt toch helemaal niet over afterburn
hij spreekt over "ploffen" in de uitlaat
en dat krijg je bij het couperen van de gas en vooral wanneer je afremt op de motor
en vooral wanneer ie te arm staat .
 
de persoon in kwestie spreekt toch helemaal niet over afterburn
hij spreekt over "ploffen" in de uitlaat
en dat krijg je bij het couperen van de gas en vooral wanneer je afremt op de motor
en vooral wanneer ie te arm staat .

uhm ik bedoelde ook niet te zeggen dat de persoon in kwestie het daar over had :?

ik vroeg het me gewoon af :?
 
Ah ok... Het kwam een beetje anders over ;)Gewoon met z'n allen op een doordeweekse dag in September naar circuit Lezennes. Dan is het niet druk en je kan gewoon met z'n allen er naar toe zonder van te voren te reserveren ofzo. Voor 85 euro ben je voor een dag het mannetje :)

Zonder te reserveren :? . Is het circuit niet afgesloten dan?
Hebben ze daar nooit evenementen of zoiets?
Wie houdt er dan een oogje in het zeil. voor het geval we er een zooitje van maken.

Heb vernomen dat het dan wel aan te raden izz om een aanhangertje mee te nemen, voor het geval je op je muil gaat.

Toch lijkt het me wel wat.
Bijkomend probleempje, mijn Frans is niet zo goed. Kan nog net een croissantje bestellen, daarmee houd het ook echt op. :+
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of deze info nog klopt anno 2008.

klik

kep geen creditcard
van 14:00-18:00 circuit open? lijkt me wat kort.
gezondheids verklaring?
 
Circuit is iets te vroeg voor mij... eerst nog wat km's maken op de weg....

Even een vraag aan de experts, als ik rem (voorrem) gaat het niet (meer) gelijkmatig. Het gaat wat schokkend... Alsof mijn rem heel stroef is.
Zijn hier coureurs die weten waar het aan ligt, remhendel, kabel, remklauw? Maar belangrijker, hoe los ik het op.....?
 
Ja het is wel vreemd, Ik was hem wel vaker gewoon eerst met spons en een sopje, en later spuit ik hem af met de tuinslang met sproeikop, nooit eerder last gehad.

Ook raar is dat de zekering er pas door gaat als de motor draait.
Op contact (met een nieuwe zekering) werkt gewoon alle verlichting, richtingaanwijzers, en controlelampjes.
De startmotor blijft het wel gewoon doen net als de voorlamp als de zekering er door is gegaan.

Zou het dan in het circuit zitten waar ook de dynamo aan zit?
Ik heb een electrisch schema in het WPHB maar das nogal een doolhofje om dat 'ff' door te meten.
Iemand nog tips waar ik moet zoeken?

Dat de startmotor en de voorlamp het blijven doen zou dus betekennen dat deze op een andere groep zitten. Heb nog even een poging gedaan om aan een schema van een gsf400 te komen maar deze was niet echt duidelijk (lees helder) zeg maar.

Je moet gewoon even in het schema de zekering zoeken die steeds doorbrandt. En vanaf dat punt dat lijntje volgen naar alle componenten en deze even nakijken. Als je het onoverzichtelijk vindt is het misschien een idee om hem uit te printen (als jij wel een helder schema hebt) en dan met een stift ofzo het lijntje afgaan vanaf die specifieke zekering.

wel raar dat er pas een kortsluiting ontstaat nadat je de motor start. Dus misschien even eerste kijken in het cirquit van die zekering naar de componenten die iets met starten te doen hebben. Kan misscien ook met een schakelaar ozo te maken hebben.
 
Circuit is iets te vroeg voor mij... eerst nog wat km's maken op de weg....

Even een vraag aan de experts, als ik rem (voorrem) gaat het niet (meer) gelijkmatig. Het gaat wat schokkend... Alsof mijn rem heel stroef is.
Zijn hier coureurs die weten waar het aan ligt, remhendel, kabel, remklauw? Maar belangrijker, hoe los ik het op.....?

En alle boutjes zitten nog vast?

van de grijpers om je voorvork. dingetje van je voorspatbord.
 
@ Woutert

Kep ook wel eens op een b6 gezien dat de kabelboom (rechts vanonder je tank langs het balhoofd naar je koplamp) gedeeltelijk open lag.
 
@ Woutert

Kep ook wel eens op een b6 gezien dat de kabelboom (rechts vanonder je tank langs het balhoofd naar je koplamp) gedeeltelijk open lag.
Zo kwam ik er laatst achter dat het pennetje wat deze kabelboom op z'n plaats houdt, deze kabelboom beschadigd had. Buitenste mantal zelfs weg maar de isolatie van de aders gelukkig niet. Kan dus inderdaad ok wel een zwak plekje zijn.
 
Zonder te reserveren :? . Is het circuit niet afgesloten dan?
Hebben ze daar nooit evenementen of zoiets?
Wie houdt er dan een oogje in het zeil. voor het geval we er een zooitje van maken.

Heb vernomen dat het dan wel aan te raden izz om een aanhangertje mee te nemen, voor het geval je op je muil gaat.

Toch lijkt het me wel wat.
Bijkomend probleempje, mijn Frans is niet zo goed. Kan nog net een croissantje bestellen, daarmee houd het ook echt op. :+

Je veux conduire pour un journee. En dan betaal je je 85 euro en teken je wat en mag je gaan rijden. :+

Politie houdt toezicht en regelt dus ook alles. Circuit is wel afgesloten dus.
Van te voren ff bellen of er een evenement is. Is er bijna enkel maar op woensdag dacht ik, maar zijn er niet veel.
Is puur een circuit om de racers in de provincie van de straat af te houden.
Allemaal een beetje met de franse slag; neem dus ook je eigen toiletpapier mee :) Haha!
Contant betalen kan gewoon voor die 85 euro. Jaarkaart weet ik niet.
Medische verklaring is allemaal niet nodig. Enkel je geld en je motor :)
 
zou wel tof zijn om zo'n hele slinger bandits op het circuit te hebben! ik ben voor...

ben na een kleine asfalt-check een lakstift besteld bij de dealer; mijn kleur blijkt candy-napoleon-blue te zijn (bandit 650s uit 2006)...doet toch een btje af aan zijn imago als ze zo'n naam voor je kleur bedenken :+
Wat was je ongeveer kwijt voor zo'n lak stift, als ik vragen mag? Ik heb er eigenlijk ook nog eentje nodig...
 
Ik ben voor een Bandit circuitdag!
Ik zal eens een beetje gaan informeren..........

Ik hoor het wel... Tot half september ben ik nog hier in Nederland, daarna voor een jaar in Barcelona. Dus mocht het nog voor die tijd gebeuren dan probeer ik zeer zeker mee te gaan })
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan