Bandit topic deel 8 alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dynojet kit op mijn Bandit ..goed idee ofniet? wat zijn de nadelen en voordelen? zijn ze als je zelf totaal A technisch bent te monteren, of moet je dat echt laten doen?

http://www.bccp.nl/shop2/enter.html?lang=nl&target=d86.html


mijn huidige bandit heeft dynokit stage 2 (dus open demper + k&n inlegfilter)
en ik vind dat zeker de moeite , ik ga zelfs overstappen op stage 3 (dus met K&n open luchtfilters) ook voor de prestaties maar ook voor de looks

ik had op mijne 600 ook stage3 en da verschil voelde vrij goed .

zo goed dat ik het dus op mijne 1200 terug ga doen
 
Heb je toevallig BT45 er van voren opliggen? Het kan namelijk zijn door de zogenaamde 'kammen' op je banden hij gaat trillen. Dit is bij BT45 jammerlijk het geval bij de voorbanden. Wanneer je met je hand over de voorband gaat dan voel je opstaande randjes. Indien dit het geval is weet ik voor 99% zeker dat het over is wanneer je een nieuwe voorband erop laat leggen.

JA! dat is het,dat is waar de dealer het over had!...is dit gevaarlijk om mee te rijden? onder droge weersomstandigheden trouwens...daarnaast heb ik op mijn achterband hele kleine droogtescheurtjes, van een paar mm, dichtbij elkaar... is dit nu hoge noodzaak, of kan ik hiermee nog een paar honderd kilometer mee doorrijden?
 
mijn huidige bandit heeft dynokit stage 2 (dus open demper + k&n inlegfilter)
en ik vind dat zeker de moeite , ik ga zelfs overstappen op stage 3 (dus met K&n open luchtfilters) ook voor de prestaties maar ook voor de looks

ik had op mijne 600 ook stage3 en da verschil voelde vrij goed .

zo goed dat ik het dus op mijne 1200 terug ga doen

als ik een stage1 monteer, is het mogelijk om dat zelf te doen, of kan je dat beter laten doen, door iemand die er verstand van heeft? is het legaal om dit te doen, je voert toch eigenlijk de motor op? :?
 
Aarg.. stomme kortsluiting

Gister in de koplamp alle stekkers en draden na-gekeken. 2 kleine scheurtjes in de bekabeling gevonden (slijtlplekjes, maar wel erg klein) deze afgetaped, en op de zijstandaard bleef de zekering eindelijk heel!:D niet meer gereden door de regen.
Vandaag stap ik op.. Jiffy ingeklapt. starten en direct zekering erdoor:S

Ik dus gekeken naar de jiffy-schakelaar.
Maar nu gaat de zekering er bij op contact zetten al door!! (ook met stekkers van de jiffy losgekoppeld)
Ben alweer door mn zekeringen heen nu... weet ff niet waar ik moet zoeken... behalve vanuit die 'Signal-zekering'
Het schema is onduidelijk, maar wel bruikbaar... ook de stift al gebruikt idnerdaad, maar ik kom niet uit op vreemde onderdelen of risicovolle dingen.. alles lijkt uiteindelijk haast allemaal aaneengeschakeld!..

Nog tips?
 
JA! dat is het,dat is waar de dealer het over had!...is dit gevaarlijk om mee te rijden? onder droge weersomstandigheden trouwens...daarnaast heb ik op mijn achterband hele kleine droogtescheurtjes, van een paar mm, dichtbij elkaar... is dit nu hoge noodzaak, of kan ik hiermee nog een paar honderd kilometer mee doorrijden?

Kan je in principe nog wel mee rijden, ook door droog weer. Zolang je je stuur vast blijft houden heb je er geen last van. Maar als je sportief/racy gaat rijden dan wil het wel eens voorkomen dat je in de bochten een soort van zwieper gaat voelen. In principe is je voorband dus op en moet je hem gewoon vervangen.

Met die droogtescheurtjes kun je nog wel wat km's rijden maar zou ik ook maar meteen laten vervangen samen met m'n voorband. Als je dan toch eenmaal bezig bent. Ik hoop alleen voor je dat die niet nog veel mm's over had, anders is het weer zonde aan de ene kant. Maar in principe kan dit ook weinig tot geen kwaad, grip zal je er (vrijwel) niet door verliezen, mits niet heel je band uitgedroogd is...
 
Aarg.. stomme kortsluiting

Gister in de koplamp alle stekkers en draden na-gekeken. 2 kleine scheurtjes in de bekabeling gevonden (slijtlplekjes, maar wel erg klein) deze afgetaped, en op de zijstandaard bleef de zekering eindelijk heel!:D niet meer gereden door de regen.
Vandaag stap ik op.. Jiffy ingeklapt. starten en direct zekering erdoor:S

Ik dus gekeken naar de jiffy-schakelaar.
Maar nu gaat de zekering er bij op contact zetten al door!! (ook met stekkers van de jiffy losgekoppeld)
Ben alweer door mn zekeringen heen nu... weet ff niet waar ik moet zoeken... behalve vanuit die 'Signal-zekering'
Het schema is onduidelijk, maar wel bruikbaar... ook de stift al gebruikt idnerdaad, maar ik kom niet uit op vreemde onderdelen of risicovolle dingen.. alles lijkt uiteindelijk haast allemaal aaneengeschakeld!..

Nog tips?

Hoort die jiffy-schakelaar namelijk nog wel in het zelfde circuit als de delen van de verlichting die uit vallen met het doorslaan van de zekering? Dacht dat deze bij de 600 in een andere groep zit. In een vorig bericht gaf je ook aan dat na de kortsluiting de motor bleef lopen. Dit lijkt mij niet te kunnen als het bij de jiffy ligt. Want dit is een maak-contact die het ontsteek circuit sluit als de standaard ingeklapt is (ter beveiliging). Als je motor loopt en je trapt de zijstandaard uit valt deze ook af. Als in dit circuit de kortsluiting zou zitten zou je motor dus denk ik ook niet mer moeten lopen.

Anders stuur me eens het schema van jou door als jij wel een duidelijke hebt. Wil anders nog wel proberen mee te kijken.
 
Zou idd best kunnen dat deze buiten dit circuit valt hoor.
Alleen raar dat hij eerder alleen gebeurde bij het starten, en nu al direct.
Ik zal morgen eerst eens kijken wat er gebeurd als ik de stekkers in de koplamp van de richtingaanwijzers enzo loshaal. Mijn scheme valt ook aleen te lezen/ontcijferen als ik inzoom met PDF reader, dus wss het zelfde.

Iig bedankt.. morgen zekeringen kopen en verder proberen...
Tips zijn uiteraard welkom en ik hou jullie op de hoogte!
 
Mja wat valt er op te zeggen :9
Mooie prijs voor die staat (zoals het erop de foto's uit ziet)! En met garantie nog wel! :}
Mijne heb ik ook bij Joppen gekocht en lag niet heel ver beneden die prijs van deze uit die link. En daar heb ik nog heel veel aan zitten/moeten opknappen...geen garantie erop gehad en meer km's op de teller.

Zou dus bijna zeggen van kijk dat ding even goed na voor je hem koopt. Maar ze zullen het zelf wel vertrouwen als ze er garantie op geven. of is dit misschien alleen motorisch ofzo?

Maar mijn motor hadden ze ook erg mooi op internet gezet. Geloof zelfs dat ze in de advertentie zelfs met de kleur hebben zitten rommellen (photoshop). Want toen ik werkelijk bij de motor stond bleek er vanalles zwaar verkleurd te zijn. En deukjes. Dit was in de advertentie niet terug te zien. Wat je overigens wel uit een normale foto had moeten kunnen halen. Toen ik de kappen verwisselde bleken deze zelfs half bij elkaar gelijmd te zijn. Dus misschien ook nog eens gecrashed geweest. Ben dus niet heel positief over Joppen.

Mooi uitlaatje meteen in ieder geval. Ik heb er zelfs maar zo'n saaie orriginele op zitten :9
Waar is de kentekenplaat eigenlijk? :?

Bedankt voor de reacties, ik ga maar eens een proefritje maken en hem eens kritisch bekijken. Ik vind het inderdaad ook wel raar dat er geen nummerplaat op zit. Zitten miscchien toch wel wat addertjes onder het gras.
 
DSC01165.jpg

DSC01166.jpg


ik hoop dat ze morgen weer in elkaar zit..
ga er galfer/gafler remschijven opzetten

achter laat ik denk ik nog even zitten..
 
Staat sportief Teylinger *O*
Ik had mijn achterkantje ook ingekort met de dremel. Heb nu geen kentekenverlichting meer, maar wie wel tegenwoordig. :]
 
Bedankt voor de reacties, ik ga maar eens een proefritje maken en hem eens kritisch bekijken. Ik vind het inderdaad ook wel raar dat er geen nummerplaat op zit. Zitten miscchien toch wel wat addertjes onder het gras.
Ah als je een beetje rondkijkt op hun site valt wel op dat er tegenwoordig meer motoren op staan zonder kenteken. Hoeft dus nog niks te zeggen dan.

Gewoon ff goed nakijken dus
 
banden zijn naar de kloten, moeten hoognodig nieuwen op...

hoe controleer ik die speling.??

Ga er op zitten, knijp je voorrem in. en duw je motor naar voren/ in zijn veren.
Als je een knik/tik voelt heb je speling.

Lagerspeling:
Zet je motor op zijn standaard, pak met beide handen(vanaf de zijkant) je wiel vast en ga hevig heen en weer, voel je een knik/tik heb je speling.

zo de banden liggen erom, voorschijf remmen zijn wel degelijk op, achter nog niet helemaal..zit op 4.6... maar ik denk dat ik ze dan maar alle 3 tegelijk vervang.

taartschep er even met een ijzerzaag en een dremel afgehaald, lekker simpel en ziet er best uit

net even nog geprobeerd rimstriping er om te leggen..tsja lastiger dan het lijkt, maar van ver af ziet het er best uit..:)


schijfremmen:'(

oja ook nog haakse ventielen genomen *O*


Waarom zou je achter vervangen als hij nog ruim binnen de marge valt. :?

JA! dat is het,dat is waar de dealer het over had!...is dit gevaarlijk om mee te rijden? onder droge weersomstandigheden trouwens...daarnaast heb ik op mijn achterband hele kleine droogtescheurtjes, van een paar mm, dichtbij elkaar... is dit nu hoge noodzaak, of kan ik hiermee nog een paar honderd kilometer mee doorrijden?

Daar moet je mee uitkijken. In een Motorband gebruiken ze weekmakers voor betere grip. Na een aantal jaren vervliegt die zooi (ofzoiets) en verlies je de goede eigenschappen van de band. Toen ik mijn motor kocht had ik dat 00k, Die banden hebben me nooit vertrouwen gegeven. Totdat ik nieuwe er op zetten, een wereld van verschil. Ik zeg niet dat je ze gelijk moet vervangen, het zal alleen niet lang meer duren.
 
Laatst bewerkt:
ok bedankt voor de reacties allemaal!! helaas heeft de achterband nog wl aardig profiel, maar hij heeft een lange tijd stilgestaan...
 
als ik een stage1 monteer, is het mogelijk om dat zelf te doen, of kan je dat beter laten doen, door iemand die er verstand van heeft? is het legaal om dit te doen, je voert toch eigenlijk de motor op? :?

door een a-technisch iemand zeker niet te doen. Niet zelf lopen pielen met die veertjes en naaldjes in de carburateur als je er gen verstand van hebt. Daarnaast moeten de carburateurs bij nieuwe naalden en een ander luchtfilter opnieuw afgesteld worden en dat moet eigenlijk op een testbank.
Reken op ongeveer 350 euro voor materiaal (luchtfilter en nieuwe naalden) en het uurloon als je het netjes bij een specialist laat inbouwen.

Volgens mij is stage I en II legaal. Je kan problemen krijgen als je uitlaat te veel herrie maakt. Stage III is volgens mij niet legaal voor op de openbare weg maar dat omdat dit alleen in combinatie met een open uitlaat kan.
 
Of hoger dus als ik dat zo lees :9 Enne...in 98 zit toch geen lood meer ;)
Lood mag tegenwoordig geloof ik niet meer in brandstoffen vanwegen het mileu zitten dacht ik zo.
Niet dat ik verstand van brandstof probeer te hebben hoor _O-

98 geeft alleen een iets heftigere verbranding door het hogere octaan gehalte dacht ik. Klopt dat eigenlijk?
Heb me eigenlijk ook laten vertellen dat het ook een lichtelijk smerende werking heeft vanwegen de loodvervanger wat hierin schijnt te zitten. :?
Dacht gooi er maar eens 98 in dan O-)

heb er afgelopen vakantie per ongeluk euro 91 ingegooid (ja, dat verkopen ze kennelijk nog in duitsland). motor reed er prima op :)

in de winter gooi ik er vaker 98 in, ik heb het idee dat de motor dan minder last heeft van carb-icing.
 
Aargh ik word beetje gek van de kortsluiting :(

Ik weet al wel het volgende:
- Het zit in de dikke kabelboom die langs het frame de koplamp inloopt
- De 'SIGNAL'-zekering gaat er alleen door als deze kabel bewogen word
- Alleen de GROENE stekker vastzetten is al voldoende om de zekering er door te laten gaan (deze stekker gaat naar het contactslot)

Morgen even nieuwe isolatietape halen.. dan kan ik alles lostrekken en weer vastzetten.
Ook even weer nieuwe zekeringen... heb er al zon 15 doorgebrand.. beetje jammer :X

Mensen nog weer tips?

En weet iemand of oranje en bruine kabels contact mogen maken met de massa (- pool dus)?

Hieronder een fototje van de kabels en de groene stekker is het belangrijkst
full
 
Aargh ik word beetje gek van de kortsluiting :(

Ik weet al wel het volgende:
- Het zit in de dikke kabelboom die langs het frame de koplamp inloopt
- De 'SIGNAL'-zekering gaat er alleen door als deze kabel bewogen word
- Alleen de GROENE stekker vastzetten is al voldoende om de zekering er door te laten gaan (deze stekker gaat naar het contactslot)

Morgen even nieuwe isolatietape halen.. dan kan ik alles lostrekken en weer vastzetten.
Ook even weer nieuwe zekeringen... heb er al zon 15 doorgebrand.. beetje jammer :X

Mensen nog weer tips?

En weet iemand of oranje en bruine kabels contact mogen maken met de massa (- pool dus)?

Hieronder een fototje van de kabels en de groene stekker is het belangrijkst[afbeelding]

Als ik me niet vergis is de groene stekker van het contactslot en is de rode de + (waar dus continu spanning op staat vanaf de accu) en de oranje de + zodra het contact "aan" staat. De oranje loopt ook weer terug de kabelboom in en vertakt zich daar verder om alles te voeden.

Deze mogen dus geen contact maken met de massa (- pool).........als mijn beperkte electronicakennis me niet in de steek laat.

Heb je niet een WHB bij de hand? Daar staan namelijk de electraschema's van de Bandit's in!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan