Bandit vs GS 500

Tha_Biker

Die hard MF'er
15 jun 2004
926
0
Tiel
Ik sta op het punt om mijn Savage in te ruilen voor een iets sportievere motor. Helaas ben ik nog gebonden aan de 25 KW-regel... Ik heb mijn oog laten vallen op de Bandit 600, maar ook de GS 500 is interessant (volgens mijn vader, dat heeft'ie op zijn werk opgevangen :P ). Wat raden jullie mij aan? Het is zo dat ik met de motor toerritjes wil maken met een vriend van mij, die een teruggedraaide ZX-6R heeft, dus het zou leuk zijn als ik hem enigszins bij kan houden. We willen ook samen op vakantie naar Luxemburg in de zomervakantie...
Welke motor is (teruggedraaid) het beste van de twee en waarom? Ow ja, het budget ligt zo rond de 4000 eurootjes.

Alvast heel erg bedankt!

(Dan ga ik nu naar de dealer, kijken naar een Bandit uit 1997 ;) )
 
Ik zou op allebei een proefritje gaan maken.

Maar ik raad de bandit aan, hier heb je toch een wat betere zit houding en iets meer ruimte voor je benen.
Ik ben zelf begonnen op een gs500 en ben er mee naar praag en terug gereden, dus het is echt wel te doen.
Maar een bandit is hier toch een iets prettigere motor voor imho.

En je heb hier later ook nog iets meer plezier van, tegen de tijd dat ie vol mag
 
Persoonlijk vind ik de Bandit toch iets meer motor dan de GS500. Als ik tussen deze twee zou mogen kiezen, dan zou ik geen moment twijfelen en de Bandit 600 nemen.
 
Thnx voor jullie tips... ben net terug van de Bandit, maar dat was een importmotor en kon dus volgens de dealer niet teruggedraaid worden '(
Maar ben toen wat meer motorzaken gaan bezoeken hier in de buurt en daar kwam ik een nieuwe ER-5 tegen. Dat was ook mijn lesmotor en ik was er zeer tevreden over, dus zeer waarschijnlijk wordt het die. :D Alleen ff kijken of het financieel allemaal haalbaar is, want die is natuurlijk wel weer iets duurder dan die Bandit... ;)

Ciao,

Mars
 
EEn ER 5?? nou nou.. ik zou dus echt wel een bandit kopen!
veel meer vermogen, beter uitgerust en (vooral na een hyperpro setje) stuurt het veel beter.
Maar goed je moet het zelf weten..
 
EEn ER 5?? nou nou.. ik zou dus echt wel een bandit kopen!
veel meer vermogen, beter uitgerust en (vooral na een hyperpro setje) stuurt het veel beter.
Maar goed je moet het zelf weten..
:^ , verdiep je eerst eens wat meer in de verschillende motoren.

Zoals Villie schreef, voor ruim 4000 Euro zou je ook een SV kunnen kopen.
 
EEn ER 5?? nou nou.. ik zou dus echt wel een bandit kopen!
veel meer vermogen, beter uitgerust en (vooral na een hyperpro WP setje) stuurt het veel beter.
Maar goed je moet het zelf weten..

:^

een en al lof over de bandit.
en idd steek er eerst wat andere veren onder. icm met tailrisers maken het een andere (in positieve zin) motor.
 
Dan rij je rondjes om een ER5..
Niet om het 1 of ander, maar een ER5 is net als een CB500 en een GS500 een lesmotor.. Daar wil je je geld toch niet aan uitgeven?
 
Mmm idd een Bandit of een sv ;)
Een gs500 er5 etc zijn en blijven een hoog lesmotor-gehalte hebben ondanks dat je met een gs best kan sturen en smijten.
Een Bandit is toch een wat volwassenere motor en die teruggedraaide zx6r moet je wel bijhouden :)

Andere demper op een bandit en je hebt een nek-draai machine, just like me 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik moest ook eerst beginnen met een 'geknepen' motor.
Dit was een suzuki gs 500 challenge;
Volgende week haal ik mijn nieuwe BANDIT 600 op!!! *D
De 500 was echt een leuke oefen motor, maar na eenmaal
op de bandit gestuurd te hebben...
En voor 4000 euro is er heel wat leuks te krijgen 8-)
Ga gewoon eens proefrijden op een aantal verschillende
motoren (ik vond het prettig om dit op dezelfde dag te
doen; kan je makkelijk vergelijken)
Laat ff weten als je er 1 hebt gekocht welke het is
geworden!
 
Ik ben 2jaar geleden ook begonnen met een savage 650 van 89,maar na een jaartje sportief rijden was het gedaan met de savage. (meer voortgeduwt als mee gereden)
Ik heb toen voor dezelfde keuze als jij nu gestaan want ik was ook nog geen 21.
Ik heb toen voor de bandit gekozen en heb daar helemaal geen spijt van.
Zeker nu de begrenzer eraf is!
Een gs500 ga je snel beu zijn denk ik.
Khoop da je de juiste keuze maakt.
Het enige waar ik speit van heb is dat die stomme 25kw wetgeving er is anders zou ik nu al met een gsf1200 of gsx1400 rongereden, maar voorlopig ben ik tevreden over de Bandit.

 
Heb ook een gs 500 e, maar als ik het geld had en het kon zou ik toch kijken voor een bandit lijkt me toch fijner rijden, ben die gs nu al zat je mist toch het vermogen vooral als je even een stukje op een Suzuki gsx 750 F met een vette lazer pijp hebt gereden.
Je kunt ook nog denken aan een Suzuki gsx600F ook een leuke motor en terug naar 25kw te draaien.
 
Ik ben toch, helemaal tegen jullie adviezen in *schaam schaam, gegaan voor die ER-5. Ik rij er namelijk maar 2 jaar mee ofzo, ga nu meteen sparen voor een andere motor als ik zwaar mag (een Kawa Z750 of Z1000 of iets in die richting... :9~ ). Het voordeel van die ER-5 is dattie gloedje nieuw is, dus in die twee jaar zal ik bijna geen onderhoud hebben, in tegenstelling tot een 2dehands Bandit (helaas kan ik het onderhoud niet zelf doen, ivm 2 linkerhanden :P ). Ook zal de inruilwaarde van die ER-5 na die 2 jaar, denk ik, hoger liggen dan die van een Bandit.

Ben benieuwd wat jullie van deze motivatie vinden... ;)

Ciao,

Mars
 
Ik ben toch, helemaal tegen jullie adviezen in *schaam schaam, gegaan voor die ER-5. Ik rij er namelijk maar 2 jaar mee ofzo, ga nu meteen sparen voor een andere motor als ik zwaar mag (een Kawa Z750 of Z1000 of iets in die richting... :9~ ). Het voordeel van die ER-5 is dattie gloedje nieuw is, dus in die twee jaar zal ik bijna geen onderhoud hebben, in tegenstelling tot een 2dehands Bandit (helaas kan ik het onderhoud niet zelf doen, ivm 2 linkerhanden :P ). Ook zal de inruilwaarde van die ER-5 na die 2 jaar, denk ik, hoger liggen dan die van een Bandit.

Ben benieuwd wat jullie van deze motivatie vinden... ;)

Ciao,

Mars

Niks mis mee. Heb zelf ook 1.5 jaar op een CB500 gereden (wel 2e hands). Is prima te verkopen aan beginners i.t.t. tot andere supersport motoren die vaak toch wat langer op een nieuw baasje wachten. Onderdelen en onderhoud zijn goedkoop en i.d.d. 2 jaar garantie!!! Dus geen gekloot van een 2e handsje kopen en er dan na een maand een nieuwe achterband opgooien of erachter komen dat de remblokken of balhoofdlagers vervangen moeten worden :]
 
Niks mis mee. Heb zelf ook 1.5 jaar op een CB500 gereden (wel 2e hands). Is prima te verkopen aan beginners i.t.t. tot andere supersport motoren die vaak toch wat langer op een nieuw baasje wachten. Onderdelen en onderhoud zijn goedkoop en i.d.d. 2 jaar garantie!!! Dus geen gekloot van een 2e handsje kopen en er dan na een maand een nieuwe achterband opgooien of erachter komen dat de remblokken of balhoofdlagers vervangen moeten worden :]
:^
 
Dan rij je rondjes om een ER5..
Niet om het 1 of ander, maar een ER5 is net als een CB500 en een GS500 een lesmotor.. Daar wil je je geld toch niet aan uitgeven?
|(
Het geld wat ik in mijn gs 500 gestoken heb is deze dubbel en dwars waard, De gs is een prima motor, net als de ER5.
Je zou misschien wat meer respect moeten hebben voor beginnende / 25 KW motorrijders
 
Thnx, jij ook natuurlijk! Ik heb de mijne vandaag besteld, bij MHE. Ze verwachten dattie dinsdag of woensdag klaar is. Heb er nu al zin in! *D En nou maar weer sparen voor het optutten van het ding, om het lesmotorgehalte iets te verlagen... ;)
 
|(
Het geld wat ik in mijn gs 500 gestoken heb is deze dubbel en dwars waard, De gs is een prima motor, net als de ER5.
Je zou misschien wat meer respect moeten hebben voor beginnende / 25 KW motorrijders


:^

op de bochtige stukken heb ik echt helemaal geen moeite om een kennis van me bij te houden op zijn volvermogen bandit!
iedereen doet wel negatief over de GS, maar het is een perfecte stuurfiets!
 
|(
Het geld wat ik in mijn gs 500 gestoken heb is deze dubbel en dwars waard, De gs is een prima motor, net als de ER5.
Je zou misschien wat meer respect moeten hebben voor beginnende / 25 KW motorrijders


bla
ik had mijn bandit ook op 25kw, en nu niet meer.
dus hoefde ik mijn motor niet in te ruilen om dat ik er na de 25 kw periode niets meer mee kon..
als ik een GS/CB/ER had gehad had ik em zeker ingeruild na die periode..
 
Terug
Bovenaan Onderaan