bandit wordt warmer dan normaal

---mac---

Die hard MF'er
11 jan 2004
299
0
heb een bandit 1200 uit 97
de motor werdt altijd z'n rond de 80 graden en bij staps voets of van stoplicht naar stop licht rijden naar de 90/100 graden .
nu loopt hij standaard al naar de 90/100 graden.

heb kleppen al gesteld en cab syn gesteld.
iemand een idee wat het kan zijn.

heb ook nog 1 van de 3 bougie's die er roet zwart uitziet maar niet vettig????
 
heb een bandit 1200 uit 97
de motor werdt altijd z'n rond de 80 graden en bij staps voets of van stoplicht naar stop licht rijden naar de 90/100 graden .
nu loopt hij standaard al naar de 90/100 graden.

heb kleppen al gesteld en cab syn gesteld.
iemand een idee wat het kan zijn.

heb ook nog 1 van de 3 bougie's die er roet zwart uitziet maar niet vettig????

Voordat je de kleppen stelde en de carbs gesynchroniseerd had, had hij dit probleem toen ook al?
 
heb een bandit 1200 uit 97
de motor werdt altijd z'n rond de 80 graden en bij staps voets of van stoplicht naar stop licht rijden naar de 90/100 graden .
nu loopt hij standaard al naar de 90/100 graden.

heb kleppen al gesteld en cab syn gesteld.
iemand een idee wat het kan zijn.

heb ook nog 1 van de 3 bougie's die er roet zwart uitziet maar niet vettig????

ff voor de duidelijkheid.

eerst mooi rond de 80 graden.
later 90/100 graden.
kleppengesteld + synchroon.
nog steeds niet goed.

juiste volgorde ??

1 bougie roet zwart. andere licht bruin ofzo???
draaid de motor mooi rond na het synschoon?
 
Laatst bewerkt:
ff voor de duidelijkheid.

eerst mooi rond de 80 graden.
later 90/100 graden.
kleppengesteld + synchroon.
nog steeds niet goed.

juiste volgorde ??

1 bougie roet zwart. andere licht bruin ofzo???
draaid de motor mooi rond na het synschoon?


ja de juiste volgorde,en de bougie's precies zo als je zegt.
 
130/140 graden is geen probleem, het is tenslotte geen koelwatertemperatuur.

Wat je eventueel kan doen is de oliekoeler controleren en goed schoonmaken, het is mogelijk dat die goed vuil is geworden door opspattende modder of ander straatvuil.

Bij m'n vorige motor (Suzuki GSX 1100 F, oudere broertje van jouw blok) heb ik een keer de olietemperatuur op 160 graden gehad :X Maar dat was in Zuid Frankrijk, bij 40 graden en een hete mistral wind van voren. Ik had zelf m'n leren pak volledig dichtgeritst, vizier dicht en het stukje huid dat blootlag tussen handschoenen en mouwen deed gewoon pijn van de hitte. Toen maakte ik me dus wel zorgen om de olietemperatuur en was ik erg blij toen ik die kloof uitwas en het blok kon laten afkoelen.
 
Bij een olie koeler zal ik me niet zo druk maken dit omdat de toleranties in een oliegekoeld blok veel ruimer zijn.

Mijn GSXR1100 blok had het ook warm toen het 35 graden en ik stapvoets reed... maar gewoon blijven lopen hoor.

Je krijgt er wel "warme" benen van (understatement)
 
Laatst bewerkt:
Bandit 1200 uit '97, dat is toch een olie-luchtgekoeld blok? Dan lijkt een olietemperatuur van 90-100 graden mij niet zo heel verkeerd.

volgens andere bandit eigenaren met een olieteperatuurmeter voorzien blok is 80graden normale rij waarde en 90/100 bij stoplicht/file.

130/140 graden gaat het meer lijken als firtuur pan waarden. B|
 
Als je straks je hele blok gereviseerd hebt, vele honderdene euro's uitgegeven hebt en tot de conclusie komt dat ie nog steeds 100 graden aangeeft loont het misschien de moeite om ook eens naar de temperatuursensor te kijken ;)
 
heb een bandit 1200 uit 97
de motor werdt altijd z'n rond de 80 graden en bij staps voets of van stoplicht naar stop licht rijden naar de 90/100 graden .
nu loopt hij standaard al naar de 90/100 graden.

heb kleppen al gesteld en cab syn gesteld.
iemand een idee wat het kan zijn.

heb ook nog 1 van de 3 bougie's die er roet zwart uitziet maar niet vettig????

dan de volgende vraag.
wat is de kleur van de uitlaat gassen. toevallig blauwig? zo ja, dan is er een olie verbruik.
hoe staat het met het brandstof verbruik?
andere olie gebruikt dan daarvoor?

misschien is die ééne bougie wel defect. vervang die voor de zekerheid.
misschien dat er inwendig iets zwaar loopt (te veel wrijving) en daardoor loopt de temperatuur van de olie op.
 
dan de volgende vraag.
wat is de kleur van de uitlaat gassen. toevallig blauwig? zo ja, dan is er een olie verbruik.
hoe staat het met het brandstof verbruik?
andere olie gebruikt dan daarvoor?

misschien is die ééne bougie wel defect. vervang die voor de zekerheid.
misschien dat er inwendig iets zwaar loopt (te veel wrijving) en daardoor loopt de temperatuur van de olie op.


uitlaat gassen zijn normaal,brandstof verbruik 1 op8 wat hij al doet sins ik hem heb.

ik heb al een keer de twee buitenste bougie's verwisseld en blijft roet zwart uitslaan.
 
uitlaat gassen zijn normaal,brandstof verbruik 1 op8 wat hij al doet sins ik hem heb.

ik heb al een keer de twee buitenste bougie's verwisseld en blijft roet zwart uitslaan.


1 op 8? en wat is je rijstijl? elke keer direct doortrekken naar 250 km/h })

misschien wordt het tijd dat je em toch af laat stellen middels testbank??

omdat de bougies zwart roet uit blijft slaan.
 
1 op 8? en wat is je rijstijl? elke keer direct doortrekken naar 250 km/h })

misschien wordt het tijd dat je em toch af laat stellen middels testbank??

omdat de bougies zwart roet uit blijft slaan.


dit is alleen als ik alleen in de stad van stoplicht naar stop licht rij
anders is het 1 op12

het is maar 1 bougie die zwart uit slaat
 
icon_eek.gif

1:8 in de stad
1:12 op de snelweg
icon_schrik.gif


jij mag/moet als de sodemieter naar een carburateur specialist gaan.

ik weet van 1x dat er een b12 1:9 reed. toen bleek dat het vlotterniveau VEELSTE hoog stond.
 
MAC,

Heb jij dit probleem inmiddels al opgelost? Ik heb sindskort precies hetzelfde probleem op mijn Bandit 600 uit 1996.
Ik heb van de winter de olie, oliefilter en de bougies vervangen en sindsdien wordt ie veel te warm...... Iemand anders nog ideeen?

Moet zeggen dat die van mij ook wat veel gebruikt(e). Het is inmiddels al beter (1:14).
 
al goed af laten stellen? mijne haalt sinds zn afstelbeurt makkelijk de 1:19, vandaag 14 liter erin gegooit voor 270 km's.

dit is trouwens een reden voor mij om géén temperatuurmeter te installeren, ik ga er alleen maar meer door twijfelen of die het wel goed doet...
 
Nee nog niet gedaan. Was van plan om hem naar PowerPoint (tuner) te brengen en hem daar helemaal te laten afstellen. Dit is er door omstandigheden (nog) niet van gekomen.
Denk inderdaad dat ik hem maar eens langs de dealer ga brengen.
 
MAC,

Heb jij dit probleem inmiddels al opgelost? Ik heb sindskort precies hetzelfde probleem op mijn Bandit 600 uit 1996.
Ik heb van de winter de olie, oliefilter en de bougies vervangen en sindsdien wordt ie veel te warm...... Iemand anders nog ideeen?

Moet zeggen dat die van mij ook wat veel gebruikt(e). Het is inmiddels al beter (1:14).
Buitentemperatuur ligt ook een stukkie hoger dan de voorgaande maanden he?

Enne... wat is veel te warm? Heb je een olietemperatuur meter?
 
Buitentemperatuur ligt ook een stukkie hoger dan de voorgaande maanden he?

Enne... wat is veel te warm? Heb je een olietemperatuur meter?
Ik heb een olietemperatuurmeter. Daar heb ik ook het hele vorige seizoen mee gereden (ook in zeer warm weer) en toen kwam ie eigenlijk nooit boven de 80graden uit. Nu staat ie standaard rond de 110graden.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan