Bandit1200 ruilen voor chopper?????

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
501
0
Purmerend
Hallo allemaal.
Ik denk erover om mijn mooie bandit1200 in te ruilen tegen een chopper.
De reden is dat ik mijn rechterpols niet zo goed kan bedwingen.
Ben 24 jaar en de bandit is mijn 3e motorfiets. Redelijk wispelturig dus.
Ik ben door een collega van mij aangestoken met het choppervirus.
Alleen ben ik bang dat ik er spijt van krijg. Vooral omdat ik nu een sportieve fiets heb.
Als ik een chopper zou nemen zou het wel een zware zijn. Intruder 1400, shadow 1100 of vulcan 1500.
Kan iemand het me uit mijn hoofd praten of zeggen jullie van "gewoon proberen of het bevalt"

Ik hoop op veel reacties.
Mvg
Peter
 
Hallo allemaal.
Ik denk erover om mijn mooie bandit1200 in te ruilen tegen een chopper.
De reden is dat ik mijn rechterpols niet zo goed kan bedwingen.
Ben 24 jaar en de bandit is mijn 3e motorfiets. Redelijk wispelturig dus.
Ik ben door een collega van mij aangestoken met het choppervirus.
Alleen ben ik bang dat ik er spijt van krijg. Vooral omdat ik nu een sportieve fiets heb.
Als ik een chopper zou nemen zou het wel een zware zijn. Intruder 1400, shadow 1100 of vulcan 1500.
Kan iemand het me uit mijn hoofd praten of zeggen jullie van "gewoon proberen of het bevalt"

Ik hoop op veel reacties.
Mvg
Peter

Keer eentje huren en dan beslissen

of een dagje lenen van een collega
 
Hallo allemaal.
Ik denk erover om mijn mooie bandit1200 in te ruilen tegen een chopper.
De reden is dat ik mijn rechterpols niet zo goed kan bedwingen.
Ben 24 jaar en de bandit is mijn 3e motorfiets. Redelijk wispelturig dus.
Ik ben door een collega van mij aangestoken met het choppervirus.
Alleen ben ik bang dat ik er spijt van krijg. Vooral omdat ik nu een sportieve fiets heb.
Als ik een chopper zou nemen zou het wel een zware zijn. Intruder 1400, shadow 1100 of vulcan 1500.
Kan iemand het me uit mijn hoofd praten of zeggen jullie van "gewoon proberen of het bevalt"

Ik hoop op veel reacties.
Mvg
Peter

Ik heb verleden week mijn Thundercat ingeruild voor een Suzuki Volusia 800...ik kan je zeggen dat ik geen moment spijt heb van gekregen.Is wel wennen in het begin maar het zeker relax rijden.Maar als ik jou was zou ik zeker proefrijden op een van de motorfietsen die je opnoemde.Succes verder... :]
 
Kan iemand de voor en nadelen van de genoemde motoren vertellen?
Het zijn natuurlijk geen sportieve motoren maar onderling zal er ook wel verschil zitten in de rij-eigenschappen.
Ook de remkracht vind ik belangrijk.
Verder rijd ik regelmatig met een passagier dus die moet comfortabel zitten.
Kan iemand hier wat persoonlijke ervaringen over loslaten??
Tnx,
Peter
 
Hallo allemaal.
Ik denk erover om mijn mooie bandit1200 in te ruilen tegen een chopper.
De reden is dat ik mijn rechterpols niet zo goed kan bedwingen.
Ben 24 jaar en de bandit is mijn 3e motorfiets. Redelijk wispelturig dus.
Ik ben door een collega van mij aangestoken met het choppervirus.
Alleen ben ik bang dat ik er spijt van krijg. Vooral omdat ik nu een sportieve fiets heb.
Als ik een chopper zou nemen zou het wel een zware zijn. Intruder 1400, shadow 1100 of vulcan 1500.
Kan iemand het me uit mijn hoofd praten of zeggen jullie van "gewoon proberen of het bevalt"

Ik hoop op veel reacties.
Mvg
Peter

Zover dit serieus is ....... :-)
Als je je niet kunt bedwingen loop je met de fietsen die je net noemt net zoveel "gevaar". Sterker nog de Trudi 1400 en de Vulcan 1500 hebben dusdanige verhoudingen/stuureigenschappen dat je een vlot bochie waarin je de bike houdt echt wel kan vergeten. En geheid ga je dat bochie een keer nemen als je nu al van jezelf weet dat je je rechterpols niet helemaal onder controle hebt.
Ff sprinten bij het stoplicht (yes dat kan vanwege het enorme koppel laag) leidt geheid tot een flits vanuit zo'n mooie kast. En uh, harder als 120 rijden ze ook nog. En dat mag je in binnen de bebouwde kom al niet eens ;-)
Ik zou de Bandit houden!
 
Ik ben ook een fan van de door jou genoemde motoren. Heb de Shadow 750 ACE al uitgeprobeerd (huur). Rijdt gewldig lekker. Vorige week op een Intruder 1400 gereden. Rijdt ook fantastisch (trekkracht). En komend weekend huur ik een Yamaha       XVS 1100 A Dragstar.

Wat mij wel opvalt is dat het verschil in vermogen alleen naar voren komt in de lage toerentallen. Verder rijdt een 750, of 800 net zo relaxed. Terwijl je voor die extra cc's wel een vermogen meer neerlegt.
 
ik zou ook zeggen, eerst huren, ik ben ook bang dat het niet veel uit zal maken of je een chopper koopt, rechthand is rechterhand, maakt voor de fiets niet veel uit, ik reed hiervoor op een ace, en nu op een v-max, lijkt mij een redelijk verschil in vermogen, ik zou de 1200 houden.
 
Rechterhand is Rechterhand, dat is waar.
Maar of je met een Bandit1200 gas geeft of met een shadow. Daar zit toch echt wel verschil in. En ik spreek uit ervaring, mijn vorige motor was een VX800. Waar ook een soort chopperblok in zit.
Ik ben er nog niet helemaal uit. Het kriebelt wel een beetje maar het verstand speelt ook een rol.
Kan iemand mij vertellen of de passagier een beetje comfortabel zit op de genoemde chopppers??
 
ik weet heel goed dat er verschil in zit, maar ook ik ben van zwaar naar licht gegaan(vt 750), kon de chopper leuk veranderen, maar geen gas over was toch wel erg vervelend, mijn compromis is dus de v-max(1200), kun je zowel normaal als hard mee rijden
 
Ik heb een dagje op een chopper rondgereden, maar als je een lange man (ikke = 1.97) bent dan is dat niet echt een pretje. Ik zat constant met het stuur tegen mijn knieen aan. Een ander stuurtype zo dan een optie kunnen zijn.

Ja, Vmax is leuke optie, power van een sportbike en de looks van een chopper. En een recht stuur die niet tegen je knieen aan komt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een dagje op een chopper rondgereden, maar als je een lange man (ikke = 1.97) bent dan is dat niet echt een pretje. Ik zat constant met het stuur tegen mijn knieen aan. Een ander stuurtype zo dan een optie kunnen zijn.

Ja, Vmax is leuke optie, power van een sportbike en de looks van een chopper. En een recht stuur die niet tegen je knieen aan komt.

Uh, ik pas met 1.87 niet op een VMAX ......
 
Vmax is voor mij geen optie vanwege het vermogen. Dan kan ik dus net zo goed de bandit houden. Plus het is een 4 cill. Als ik weer ga chopperen moet het een 2 cill worden.
Maar in ieder geval bedankt voor alle reacties.
Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik ga niets overhaast doen.
Eventueel in het voorjaar een weekendje huren en dan zien we wel weer verder.

Mocht nog iemand leuke nuttige reacties hebben dan hoor ik het graag.
Greetz Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan