bandit1200s

banditnr1

Rookie
17 jan 2002
8
0
brunssum
ik heb in 9-11-2001 een bandit 1200 s gekocht waarmee
ik problemen heb ....hij loopt dan op 2 cyl dan weer 4 cyl,slaat af bij hard remmen,kan niet tegen vocht en kou,loopt onregelmatig...
ik ben nu al 11 keer terug geweest bij motoport Echt.
ze hebben er een verwarming erop gezet,dit werkt,waardoor de motor niet meer afslaat en op 4 cyl blijft lopen,maar hij loopt nog steeds onregematig,ze hebben de caburatie 6x opnieuw afgesteld,maar hij loopt dan een paar dagen goed(3),daarna niet meer.
ze hebben de motor nu al 2x opgestuurd naar nimag,die zegd ijskoud dat de motor 100% in orde is.
maar dat is die dus niet.

wie heefd de zelfde problemen met zijn bandit en of
motoport in Echt....
daarne andwoord .... een droevige bandit rijder

ps... dit is mijn 3de suzuki,met alle 3 de zelfde problemen gehad.
 
Nou, jij moet wel een hele erge fan Suzuki zijn...
Of iets in de geest van; de aanhouder wint??? :? :?
 
Tering man.. \'t zit je niet mee.
Hopelijk al die shit wel onder garantie?

Verder geen ervaringen met die zaken.
 
Nimag zegt dat die motor goed is, endat is \'ie ook op het moment dat zij hem daar hebben, Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met een cbr600, ook tig-keer terug naar de dealer alles vervangen maar nooit opgelost.
Het is uiteindelijk in één klap opgelost toen ik hem totall-loss reed......... :P
 
geen problemen met mijn bandit, oké loopt niet echt soepel met koude motor, beetje spelen met de choke maar verder altijd starten lopen rijden.
 
ik heb in 9-11-2001 een bandit 1200 s gekocht waarmee
ik problemen heb ....hij loopt dan op 2 cyl dan weer 4 cyl,slaat af bij hard remmen,kan niet tegen vocht en kou,loopt onregelmatig...
ik ben nu al 11 keer terug geweest bij motoport Echt.
ze hebben er een verwarming erop gezet,dit werkt,waardoor de motor niet meer afslaat en op 4 cyl blijft lopen,maar hij loopt nog steeds onregematig,ze hebben de caburatie 6x opnieuw afgesteld,maar hij loopt dan een paar dagen goed(3),daarna niet meer.
ze hebben de motor nu al 2x opgestuurd naar nimag,die zegd ijskoud dat de motor 100% in orde is.
maar dat is die dus niet.

wie heefd de zelfde problemen met zijn bandit en of
motoport in Echt....
daarne andwoord .... een droevige bandit rijder

ps... dit is mijn 3de suzuki,met alle 3 de zelfde problemen gehad.
Wat voor benzine tank je ? Tank je standaard bij een zwarte of witte pomp (no-brand benzine ?)

Anders zou ik voor de time being eens Shell Pura proberen.
 
Wat voor benzine tank je ? Tank je standaard bij een zwarte of witte pomp (no-brand benzine ?)

Anders zou ik voor de time being eens Shell Pura proberen.

:^

Of andere duurdere benzine, en dat dan 2 a 3 tankbeurten achter elkaar doen en kijken of het helpt. Kreeg ook problemen toen ik lange tijd bij een witte pomp had getankt.
 
geen problemen met mijn bandit, oké loopt niet echt soepel met koude motor, beetje spelen met de choke maar verder altijd starten lopen rijden.

over choke gesproken...

Ikke rij een cb750KZ (uit '79) die schijnt beroemd te zijn om dit soort verhalen en daar kan ik van getuigen.

De beste tip die ik tot nog toe heb gehad is:
Koud starten met maar een klein beetje choke en zogauw die begin te pruttelen starter direkt loslaten en de choke snel optrekken naar de stand die je normaal gebruikt.

Je hebt dan veel minder kans op natte bougies, omdat als startmotor niet loopt de bougies veel beter vonken.

Verder zijn er nog 101 oorzaken te noemen ( die ik bijna allemaal aan den lijve heb ondervonden ;( )

Veel succes met je bandiet ;)
 
zoeperman
heb jij water in je aftap plug van je lucht filter
je weet wel dat slangetje onder bij de overloop van je tank???????
 
Kan 't trouwens gebeuren dan ze bij 'n nieuwe fiets in de fabriek een foutje maken, waardoor er 'n kanaaltje verstopt raakt (vuiltje)?
 
motoport heeft mijn vlotterbakjes in de verkeerde volgorde gemonteerd en ook nog de kruiskop boutjes rond gedraait ,waardoor ik ze niet meer kan verwisselen ,en aflaten,ze zetten ze gewoon niet meer terug in de juiste volgorde( ze zijn doof of zo).
aan de benzine licht het niet,verschillende tankstations geprobeerd,(shell,texaco)octaan 95-98
het is volgens mij voch/water in de bakjes,maar ja, dat kan/wil ik niet verhelpen omdat dat toch echt onder de garantie valt,maar ja ik ga mijn geld terug vragen via de C.N.V. rechtshulp,
dan maar in een keer goed he,`ze(motoport) heeft echt wel de tijd gekregen,en ik heb ook nog gezegt wat ze moeten doen,maar als ze eigenwijs zijn dan zijn ze het ook zelf schuld de sukkels.
ik heb nu al alle 4 (monteurs) 2 keer gehad de braggelaars....
en de baas van motoport is ook een echte lul,hij lult met je mee,maar doet niets.
de laatste keer dat ik daar was keek hij mij niet eens meer aan,hij wist wel dat ik daar was......

WORD VERVOLGD
 
geen enkel probleem met koude start/loop.
geen bevroren cabs zelfs niet als het buiten vriest.loop ietsje onregelmatig stationair maar dat is niet echt fout, hoort erbij.

banditnr1? heb je als iets verandert bv luchtfilter?
 
lexe

niets veranderd ,loopt gewoon onregelmatig
het lijkt net of 1 cyl niet voor de 100% mee doet,
wat heel belabberd loopt vooral op de autoweg,lijkt net of er een slag in het voorwiel zit(hoe harder je rijd hoe meer vibratie)

geetings banditnr1
 
lexe

niets veranderd ,loopt gewoon onregelmatig
het lijkt net of 1 cyl niet voor de 100% mee doet,
wat heel belabberd loopt vooral op de autoweg,lijkt net of er een slag in het voorwiel zit(hoe harder je rijd hoe meer vibratie)

geetings banditnr1

is het toeren afhankelijk of snelheids afhankelijk
 
Je moet gewoon es ff flink kwaad worden, en ff melden dat je dit niet zomaar langs je neus laat gaan en zeker niet langs andere neuzen. Dan even melden dat ze jou je geld terug moeten storten of een goed werkende motor voor in de plaats geven.
Ken dat soort geintjes.
Direkt om de baas vragen als ze beginnen te zeiken.. Baas ff uitleggen dat je dit toch wel een enorme trieste vertoning vindt worden en dat hij er maar eens wat aan moet gaan doen. Money back! Voordat je gaat bellen ff opdrukken ben je wat allerter.
})
Succes in iedergeval.
 
toeren,vandaar ik ook denk dat het probleem aan een carb ligt (ik denk dan ook aan vocht)maar ja die kan ik dus niet aflaten........
 
toeren,vandaar ik ook denk dat het probleem aan een carb ligt (ik denk dan ook aan vocht)maar ja die kan ik dus niet aflaten........

aangezien je nog garantie hebt
moet de dealer dit proberen teverhelpen mocht ze dit niet lukken dan moeten ze de motor naar Nimag(suzuki)sturen en die MOET dan zorgen dat het opgelost wordt door a. het probleem definitief teverhelpen of b. een nieuwe motor.

het zou heel simpel kunnen zijn dat bv 1 bougie defect is, cab. vervuilt, afstelling cab's onderling mbt gasklep standen,onstekings moduul defect of in ergere geval dat er een klep verbrand is of lekke koppakking

men moet er eerst achterkomen welke cilinder niet meewerkt dan weet je waar je moet zoeken.

ook de hele motor controleren klepspeling compressiedruk cilinders, cilinders afpersen met perslucht, andere bougies erin, cabs compleet demonteren tot op het laatste schroefje, schoon maken en dan inelkaar zetten en volgens fabriek opgave monteren/afstellen en is proberen om de onstekeing moduul tewisselen (vocht en eletr. is een slechte combinatie)

spook storingen zijn lastig maar dan moet je niet met halve maatregelen komen

de vraag is meteen waarom heeft jouw fiets wel last van de kou of vocht en de mijne totaal niet. ik heb de orginele delen erop zitten en ik rij weer of geen weer.

als ze niet naar volle tevredenheid het probleem oplossen dan moet je gewoon een advocaat in de arm nemen

banditnr1 hoe stal jij je motor?? buiten??? of lekker warm binnen???
 
Laatst bewerkt:
lexe
bedankt voor de tips,maar mijn jurist doet de rest
wel naar tevredenheid :)
mijn motor staat in de garage
ik heb het opgegeven bij motoport ECHT
zie boven staand verhaal
die zijn zo eigenwijs als de pest(van IK ben monteur en wij maken hem wel ff)
 
lexe
ik ben nou al zeker 16 keer teruggeweest ,de motor in totaal 3 weken kwijt geweest,hoelang zou jij nog door gaan????
ik heb er gewoon genoeg van :?
lexe waar woon je in de buurt van limburg????

greeting banditnr1
 
lexe
ik ben nou al zeker 16 keer teruggeweest ,de motor in totaal 3 weken kwijt geweest,hoelang zou jij nog door gaan????
ik heb er gewoon genoeg van :?
lexe waar woon je in de buurt van limburg????

greeting banditnr1

heb je (algemene)rechts bijstand verzekering? zoja contact opnemen!! zonee snel mogelijk één afsluiten even wachten +/- maand en dan inschakelen.
z'n verzekering is bijna voor alles , auto, wooning, werk, financieel, gemeente, justitie ect
kost ook niet echt veel per jaar.

amsterdam, is toch een eind uit de buurt.
btw ik ben geen advocaat maar monteur.
 
lexe
ik ben bezig via c.n.v rechtshulp.
ik had ze al opgebeld en moest alleen alle gegevens opsturen,wat ik ook gedaan heb,nu is het dus ff wachten op antwoord,maar de cnv kennende
zal dit wel niet lang meer duren voor dat het probleempje opgelost is.
over je woonplaats,dit was alleen ,omdat ik me afvroeg of je MOTOPORT ECHT kon,vandaar
 
lexe
ik ben bezig via c.n.v rechtshulp.
ik had ze al opgebeld en moest alleen alle gegevens opsturen,wat ik ook gedaan heb,nu is het dus ff wachten op antwoord,maar de cnv kennende
zal dit wel niet lang meer duren voor dat het probleempje opgelost is.
over je woonplaats,dit was alleen ,omdat ik me afvroeg of je MOTOPORT ECHT kon,vandaar

MOTOPORT ECHT ken ik idd niet maar motoport breda weer wel daar komt m'n bandit vandaan.

laat weten de gang van zaken mbt tot de afwikkeling van de klacht.
 
Nu word het spannend :?

Mijn bandit1200s uit 2002 van 2 maanden oud heeft een soort gelijk probleem. indien de temp. rond de 5 graden is begint de motor rauw te lopen.
Sterker nog , als het 1 graden of kouder is slaat de motor gewoon af .
Wat me opvalt dat de motor de eerste paar kilometers daar niet zo'n last van heeft maar na 5 minuten rijden de motor erg slecht loopt onder de 2500 rpm.

ik ben dan ook erg benieuwd of dit probleem er ook is als ik bergpassen ga rijden.

Mijn dealer heeft de motor eerst een na 1000km af gesteld maar dit heeft niets opgeleverd.
ik heb wel eens gehoord dat suzuki gevoelig zijn voor vocht maar in hoever het hier iets mee te maken heeft.

Groeten,

Maarten

http://fan.clubs.nl/banditclub
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan