bandjes bt010\'s

luuk

MF'er
19 jul 2001
135
0
brommers(kieken)
heee ik heb laatst nieuwe banden erop laten zetten de bidgestone bt010 , ik vind het opzich hele fije bandjes!! mar nou word mij verteld dat ze een hele korte levensduur hebben tussen de 3000 en de 4000 km

is dat waar??

is er nog een type band die lang meegaan en toch heel lekker in de bochten liggen? vast wel!
 
ik heb nu een bt010 achter...hij zit er nu 8000km op....en ik rijd niet rustig...

dus het valt wel mee...
ik denk dat ie over 2000 a 3000 km..het canvas er doorheen komt...en dan wordt het tijd om m te vervangen... :) )))
 
is er nog een type band die lang meegaan en toch heel lekker in de bochten liggen? vast wel!
Levensduur gaat nu eenmaal ten koste van de grip.
Hoe lang je banden mee gaan ligt ook aan aan het motorkarakter. 4-cilinder is veel zachter voor de bandjes dan een meer stampende 2-cilinder. Onder mijn brute 1-pitter gaat de bt010 niet lang mee (4-5kkm), maar ik heb weinig klachten over grip. Ik kijk nu uit naarmijn volgende wissel, dat wordt een Metzeler Sportec!
 
Met Dunlop Sportmax D207 deed ik dit jaar zo\'n 5.000 km; een \"zachte\" band, dat deed ik vorig jaar op mijn eerste motor ook ongeveer op Bridgestones BT56 (voorloper van de BT010). Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wat voor merk band je koopt. Slijtage is meer afhankelijk van hoe je rijdt en hoe je vering afgesteld is. Vuistregel is dat je ongeveer twee achterbanden met een voorband doet.
 
5000 km met de BT010 is echt wel het maximum op m\'n R1.
Voorband gaat ietsje langer mee, maar niet veel,
hooguit 1000/1500 km langer.

Ook wel nieuwe voor/achterband na 3500 km moeten vervangen, en dat was niet op circuit.
 
Laatst bewerkt:
je mag dan wel eens je bandenspanning controleren... met 2,4 in de banden slijt ie lekker hard, dus niet zeiken. Zet hem bij een blade achter op 2,9 voor op 2,5 en je kan nog steeds kneedown rond, met een beter slijtbeeld (de achterband BT010 deed bij mij 8.500km er over om vervangen te worden).
Nu met de winter en rustigere rijstijl is er een BT020, die prima bevalt en ook nog bochtenwerk toestaat!
It\'s all between your ears!
})
 
Ja hoor, is goed, maar je kan aan het slijtbeeld zien of je bandenspanning goed is, en dat is die, afstelling vering ook.

3500 km was in 6 dagen knallen in het zwarte woud, dus misschien verklaard dat wat, alleen bochten.
 
heb net ook een bt010 achter op mijn TL laten monteren. De voorband is ook bijna aan vervanging toe maar mij raade ze aan om nog ff te wachten omdat de bt010 voorbanden wel eens rare slijtbeelden wilde vertonen (happen uit de hoeken van de band)
 
Terug
Bovenaan Onderaan