Bandjes voor m'n brik

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.804
513
Binnenkort is mijn Honda CB750F2 (bouwjaar 1978) aan een nieuwe voorband toe (de ouwe slingert nogal en volgens mij zit het in de band, maar dat zoek ik nog wel uit). Welk merk/type band gebruiken jullie onder je brik?

Mijn BMW staat al jaren op Macadams en die bevallen erg goed (20.000 km met een achterband is niet gek toch?). De Honda is natuurlijk stuken sportiever :) dus wat zal ik er eens opleggen????? :)

'kHeb geen idee wat er nu onder zit trouwens :)

Edit: bij reacties ook even het warom en hoe erbij graag, en merk en type. Zo compleet mogelijke info aub :)
 
Laatst bewerkt:
Avon Roadrunners. Leuke banden, ruim voldoende grip :] , alleen beetje oppassen in de regen
 
Als ik zo rond kijk naar klassieke bandjes zie ik vaak Metzelers voorbij komen. Bennik zelf ook erg tevreden over. En je kan geloof ik twee soorten kiezen tourbanden (beetje harder) of quasi plakbandjes.

Reetje noemde laatst 't type, maar kweet niet uit mn hoofd meer, dus moettie zelf effe reageren. Of ik kan em ook eens vragen vandeweek.



In principe kun je vanalles erop leggen, ook moderne bandjes. (met die comstar velgjes van je)

Ik zal ook eens kijken wat ik op mijn cb750 heb liggen, want daar ligt alleen 8er een metzeller op. Die voorband doet 't voor mij iig ook goed genoeg & past precies om jou velg, aangezien ik dezelfde wielen erop heb.
 
BT45!! Ideaal en bergen grip met nat weer! :)
Heb ze op mn 400 zitten.
Informeer wel bij meerde zaken naar de prijs van die bandjes. Scheelde hier in Grunn 50 euro...
 
ik heb m'n brikkie op dunlop arrowmax staan, enne die hebben bij droog weer en met nat weer meer als voldoende grip voor een brikkie :P , m'n rechtervoetsteuntje kan het bewijzen ;)
 
Hoeveel km rij je met en bandje dan? Ik ben die Macadams gewend, gaan 20.000 km mee. Als ik de verhalen hier lees raggen de snelle mannen er dan zo'n 3 of 4 achterbanden doorheen.

Hoe zit dat bij de brikkers? :)
 
Heb nu 4500 km gereden met de achterband, wel een tikkeltje vierkant aan het worden. Het zijn geen banden waar je 20.000 km mee wilt rijden iig. Maar ze staan een sportieve rijstijl toe, das bewezen.
En die voetstep van JohnK6 is een voetstepje geworden heb ik al gezien... :)
 
Als Beemeraar zweer ik bij Metzler, zeker nadat ik een Michelien in 10k heb opgemaakt.
Ideaal die drekscheppen onder je motor, kan de ploeg er ook weer achter :P
 
Avon Venom X wereldband! Zitten op de chopper van mijn vriendin, is een heel fijne toerband. Zeer tevredenover, is ook goed warm te rijden (grip)
 
Ik reed ook altijd Metzler Voor ME33 en achter ME77. Was nu van plan om achter ME99 te proberen schijnt een 'plak-ME77' te zijn. Die hadden ze niet en ook geen 77 op vooraad. Dus heb ik nu een BT45. Ben benieuwd.
 
ik rij met een achterband zo'n 12.000 km, en met een voorband tussen de 15.000 en 20.000 km( met de dunlopjes :P )
 
Ik zal ook eens kijken wat ik op mijn cb750 heb liggen, want daar ligt alleen 8er een metzeller op. Die voorband doet 't voor mij iig ook goed genoeg & past precies om jou velg, aangezien ik dezelfde wielen erop heb.
Bridgestone ligt erop. ('t manual schrijft trouwens Bridgestone of Dunlops voor)


Maar de voorband variant op de ME77 lijkt mij de beste keuze. Mooie combi tussen grip en levensduur imho.
 
Heb voor en achter continental.
Achterband was al duidelijk niet nieuw meer toen ik de motor 20000km+ geleden kocht. Nu zit er nog steeds zat profiel op.
Ook nog nooit een wegglijdende achterband gehad (voorband wel nadat die aardig plat was).
 
Wat voor band heb je er nu om gelegd Ralfie? :)

Nog niks :P . Ben er nog niet aan toegekomen, zit eerst nog met de electriciteit te kloten.

Maar ik denk dat ik eens ga kijken wat de BT45's hier kosten. :)
 
Nog niks :P . Ben er nog niet aan toegekomen, zit eerst nog met de electriciteit te kloten.

Maar ik denk dat ik eens ga kijken wat de BT45's hier kosten. :)

Het goedkoopste wat ik hier in Groningen kon krijgen was 150euro (BT45 110/90-18 en 90/90-18)
Ergens anders kosten ze 200 euro totaal (incl. montage)
 
Terug
Bovenaan Onderaan