Bandjes; wie helpt me er uit te komen :)

Jasper van Dijk

MF veteraan
3 dec 2001
1.872
0
Tilburg
Na een ritje dit weekend kwam ik thuis tot de ontdekking dat er een spijker in mijn achterband zit. De band is ook ver op en ik wil dus een nieuwe eromheen leggen.
Maar de vraag is, welke? Er zijn zoveel verschillende merken en types.
Ik heb zelf al wat rondgezocht en heb hieronder een lijstje gemaakt.

- METZELER Rennsport (STRAATVERSIE, dus niet rs1,2,3!) 150/60 ZR17 66W TL RENNSPORT
- PIRELLI Diablo 150/60 ZR17 M/C 66W TL DIABLO
- PIRELLI Dragon Supercorsa (STRAATVERSIE, dus niet sc1,2,3!) 150/60 ZR17 66W TL DRGSC
- MICHELIN Pilot race H2 150/60 ZR17 66W TL
- MICHELIN Pilot sport 150/60 ZR17 66W TL
- MAXXIS Goldspeed M6119 160/60 R17 69S TL

Wie o wie heeft een goede tip? :)
 
je gaat toch geen nieuwe band op je supermoard leggen zeker??
ik rijd tegenwoordig altijd met gebruikte slicks, maar als je daar niet aan kan komen, dan zou ik eens gaan horen in een motozaak of ze geen goede gebruikte band hebben met een spijkertje erin. die heb je bijna gratis en je hebt toch een binnenband, dus dat spijkertje maakt niet uit
 
Idd ik haal altijd banden bij motorzaak. Liggen vaak nog wel goeies tussen. Vaak banden met spijkertje, die zo goed als nieuw zijn. Bij fanatiek rijden slijten mijn banden 10 x zo snel als bij normaal gebruik, dus zonde om steeds nieuwe te kopen. die banden neem je ook gratis mee.
 
je gaat toch geen nieuwe band op je supermoard leggen zeker??
ik rijd tegenwoordig altijd met gebruikte slicks

:^ heb nog een heel zooitje liggen dus als je er een paar moet?? Hoef je alleen nog te snijden dan kun je er rustig nog 3000 km mee rijden.
 
Als Bon vriend kom je toch gewoon uit op Maxxis :-)
dat niet, ik kan ze via een vriend tegen inkoop krijgen ;) helft van de prijs dus.... gratis montage ook nog

zit alleen te twijfelen of een slick wel zo slim is met het komende weer, denk dat je met een profielband beter uit de voeten kan, ook als snij je wat profiel in je slick
 
wel een beetje opschieten he.. wel voor zondag een niewue binnenband :P

ik heb al gezegd.. je hebt een maxxis voor, kan je (beter) maxxis achter... en het blijft niet echt warm.. dus misschien valt het mee.. in de zomer is het idd niet te doen...
 
mag je geen fatsoendelijke straatbanden onder je straatfietsie gooien?
ik hab heel vaak banden ongeveer gratis gehgad bij een motorzaak. het zijn vaak banden die maar enkele honderden km hebben gelopen,ook supercorsa's e.d.
wat is daar niet fatsoenlijk aan :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan