bandjes

Wanneer is het tijd je bandjes te vervangen?

  • als je op de slijtnokkies rijdt.

    Stemmen: 7 50,0%
  • Als je banden zijn gemuteerd naar slicks

    Stemmen: 4 28,6%
  • bij 1 mm profiel over

    Stemmen: 2 14,3%
  • bij 2 mm profiel over

    Stemmen: 1 7,1%
  • Elk jaar

    Stemmen: 0 0,0%
  • Elk half jaar

    Stemmen: 0 0,0%
  • anders ... (roep maar wat)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    14

Tuckson

Kawasaki VN900 Custom Special
5 okt 2004
2.227
80
Woudenberg
Hai,

reed recentelijk in zo'n lekkere hoosbui toen ik me bedacht dat mijn bandjes er inmiddels 6K opzitten. 's middags eens gekeken naar het profiel van de voorband (achter ziet er nog best uit) en zat me af te vragen wanneer het handig is de bandjes te vervangen?

en ja... er wortd op het forum al oeverloos over banden gel*ld, maar nee, ik vraag niet om merken en kwaliteiten.

Wat ik wel zou willen weten is: wanneer vervangen jullie je voor- /achterband?

En wissel je ze altijd als set?

Oh ja... voor- en achterband per definitie zelfde merk / type?

edit: natuurlijk weet ik wat je op je examen leert over profiel, maar ja, je leert daar wel meer... 8-)
 
Laatst bewerkt:
Als ie versleten is :+

Als het ff kan (lees: als ik geld heb) doe ik het tegen de tijd dat ie aan de slijtagenokken zit.
Anders wil ik er nog wel eens wat langer mee rijden, al probeer ik dan uit de regen te blijven.
 
Als ie versleten is :+

Als het ff kan (lees: als ik geld heb) doe ik het tegen de tijd dat ie aan de slijtagenokken zit.
Anders wil ik er nog wel eens wat langer mee rijden, al probeer ik dan uit de regen te blijven.

Definieer versleten ;)
 
Zou je als motorrijder toch echt wel moeten weten, als het profiel minder 1 mm is dan mag je gaan vervangen.

Was bij mij niet aan de orde, ik reed er na 1000 km al een spijker in... '(
 
Als de slijtnokjes door komen of als ik er geen vertrouwen meer in heb.
 
De banden vervang je als de bans droogte scheuren vertoond, als de slijtnokjes gelijk liggen met de rest van het profiel, als je het canvas al kunt zien, als
er ernstige ongelijkheden inzitten Let op een motorband mag officieel niet geplakt .Banden vervang je niet als set maar soms komt het wel zo uit met een band van een chopper doe je meestal langer als met een band van een high power bike. Als je eens een slip hebt gemaakt krijg je een vlakke kant op je band.dus vervangen!!Ik rijd gemiddeld zo'n 10000 km met een achterband en gelijk ook met een voorband.Wat je met je theorie geleerd hebt zou ik in de praktijk maar lekker toepassen.
 
hey brutaaltje dat is pas echt lullig na 1000 km een spijker dan word je toch gek, Niet???



Dat is zeker lullig, maar ik heb geen vertrouwen in een "geplakte" band, dus ik wilde dat hij vervangen werd.

Goede banden onder mijn motor vind ik toch wel erg belangrijk, ik heb er tenslotte maar twee.

Ik heb trouwens in dat Kirchroaj van je ooit een autoband lek gereden, toen was ik wel meer geld kwijt. '(
 
ik rijd het middenstuk helemaal glad als ik door een bocht ga heb ik dus nog profiel zat. Achter slijt harder dan voor maar hij gaat van voor nogel hobbels vertonen.
Nu vervang ik ze als we door die pekel meuk heen zijn. Dan kan ik alles nog eens goed schoonmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan