16-ventiler
Die hard MF'er
Hallo ik heb een vraag,
Heb al aantal keer zoekfunctie gebruikt en veel antwoorden gevonden maar ben vanmiddag beetje geschrokken van het verhaal van oudere Kawasaki modellen.
Een Honda dealer vertelde mij dit verhaal.
Hij vertelde mij dat je als je een kawasaki wou je een moest hebben na 1998, de oudere modellen heel veel technische problemen met de motor, keeringen zouden er vrij "gemakkelijk" uit gaan, blokken zouden last hebben van hoog olie verbruik, krukassen die zouden knappen en veel last hebben van lekke koppakingen. Wat is hier nu van waar, want ik ga as vrijdag morgen proefrijden op een 96-er ZX9R met 26d op de teller en as zaterdag op een 95-er ZXR 750 R (een echte RR) met 24d op de teller.
Overigens vertelde hij mij dit verhaal pas toen ik zei dat ik ook ging proefrijden met Kawa's nadat ik bij hem een 98-er Fireblade had geprobeert en mij niet beviel.
Wat ik verder "weet" / heb gelezen op dit forum dat kawa's eigenlijk best betrouwbare blokken zijn.
Heb zelf nu overigens een Kawa GPZ 600R uit 1986 en eigenlijk geen problemen mee gehad alleen spanningsregelaar leidt vaak een eigen leven en hij wil soms uit de 2e versnelling gaan (bij hoge toeren) km stand +/- 70d
Heb al aantal keer zoekfunctie gebruikt en veel antwoorden gevonden maar ben vanmiddag beetje geschrokken van het verhaal van oudere Kawasaki modellen.
Een Honda dealer vertelde mij dit verhaal.
Hij vertelde mij dat je als je een kawasaki wou je een moest hebben na 1998, de oudere modellen heel veel technische problemen met de motor, keeringen zouden er vrij "gemakkelijk" uit gaan, blokken zouden last hebben van hoog olie verbruik, krukassen die zouden knappen en veel last hebben van lekke koppakingen. Wat is hier nu van waar, want ik ga as vrijdag morgen proefrijden op een 96-er ZX9R met 26d op de teller en as zaterdag op een 95-er ZXR 750 R (een echte RR) met 24d op de teller.
Overigens vertelde hij mij dit verhaal pas toen ik zei dat ik ook ging proefrijden met Kawa's nadat ik bij hem een 98-er Fireblade had geprobeert en mij niet beviel.
Wat ik verder "weet" / heb gelezen op dit forum dat kawa's eigenlijk best betrouwbare blokken zijn.
Heb zelf nu overigens een Kawa GPZ 600R uit 1986 en eigenlijk geen problemen mee gehad alleen spanningsregelaar leidt vaak een eigen leven en hij wil soms uit de 2e versnelling gaan (bij hoge toeren) km stand +/- 70d