Bang voor een zebrapad

ik denk dat het idd te maken heeft met het jachtige leven wat we hier plegen te doen. net als stoppen voor oranje (tenzij het echt niet anders kan), is het stoppen voor een zebra verworden tot: O daar kan ik nog wel voor langs, of, die kan ik nog net halen (als ik ff wat meer gas geef), terwijl ze in het buitenland juist de rust op zoeken en netjes stoppen.

optrekken kost benzine, en in het buitenland is die een paar cent goedkoper


:+
 
Ik stop altijd voor een zebrapad.
Ik stop zelfs als er oudere of invaliden over willen steken als ze NIET bij een zebrapad staan
[me]Bikermouse meent te weten dat, dat verplicht is[/me]
 
ik loop altijd door
als ze moeilijk doen in hun koekblik dan maak ik ruzie :+










voor motoren wacht ik altijd ff, dan kan ik er ff naar kijken :Y *O*
 
In nederland is het ook zo dat wanneer een voetganger aanstaltemaakt te willen gaan oversteken bij een zebrapad, de bestuurders moeten stoppen Dus dat betekend dat als iemand richting de zebra loopt je al moet stoppen.

Ik neem ook altijd voorrang als voetganger.... en meestal werkt dat vrijgoed... en ben nog nooit aangereden.
 
Stoppen voor een zebrapad is cool !! :Y

Op een of andere manier wachten mensen altijd als ik met
de motor aan kom rijden. maar ik stop !

Vooral vrouwen wuiven even als je ze voorlaat met kinderwagen
of kids aan de hand.

Mannen lopen strak door ((die snappen het))
 
Oh ja,. wat ik NOG irritanter vindt,...VOP met stoplichten.

Je komt aanrijden,...het is dan nog groen,...je ziet ze op het knopje rammen om maar groen te krijgen voor het oversteken,..duurt natuurlijk te lang voor ze waarna ze alsnog overrennen (door rood),...10 sec later gaat het stoplicht voor de auto's dan natuurlijk op Rood,..en staan we lekker voor LUL te wachten,...

ZO irritant,..druk dan niet op dat K*T-Knopje,..als je toch van plas was door te lopen/fietsen.

Nu ik toch bezig ben,...OOK zo Irritant,...dat fietsers en scooters schijt hebben aan de stoplichten in de stad. Als automobilist sta je voor een stoplicht,..en de fietsers en brommers schieten links en rechts om je heen door rood. Daar kan ik me zooooo over opwinden.
 
Ik stop ALTIJD voor zebrapaden, vind het ook niet meer dan normaal....

Zelf neem ik altijd voorrang, uiteraard alleen als auto's/motoren de tijd hebben om te stoppen.. dus niet gewoon ervoor springen..

2 weken geleden:
We komen aanlopen, lopen een zebra op..
komt zo'n debiel met een petje achterstevoren op aanracen, jaagt me bijna van de sokken... m'n vriendin kon nog net aan de kan springen :(

Die eikel had/heeft dus nu een lelijke deuk in z'n achter deur, hij stopte nog om verhaal te halen....
 
't Word pas leuk als het zebrapad ook nog es is voorzien van verkeerslichten :P

Kom ik aanrijden, heb groen licht... mag ik dus doorrijden want verkeerslichten hebben meer te zeggen dan tekens op / borden langs de weg. Wanneer ik groen heb, heeft de voetganger rood.


En toch oversteken hè B|



En voor de mensen die voorrang nemen als voetganger bij een zebrapad: voorrang is een recht, mag je m.i. niet afdwingen. Geldt natuurlijk voor iedere verkeersdeelnemer
 
...Bij ouderen denk ik altijd maar; kijk, mijn oude moeder/vader wil oversteken. Een jong iemand wacht gewoon maar even...
Lekker kortzichtig... Ik ken genoeg ouderen die beter ter been zijn dan menig jongere... Maar ja, dat is dan weer niet te zien aan de kleur haar en de hoeveelheid rimpels :P


Maar de bestuurder die zich wél aan de verkeersregels houdt ziet jou staan en zal toch afremmen. Als je je nou consequent aan de regels zou houden. Niets is frustrerender dan te stoppen voor een voetganger die vervolgens blijft dralen totdat je zelf maar verder gaat, om dan te zien dat deze alsnog oversteekt...
:^ Dat geldt trouwens ook voor fietsers, auto's etc. die zulke acties uithalen.
 
ik stop altijd...voor een zebrapad.


en als voetganger..wil ik nog wel eens mijn geluk tarten. ik NEEM gewoon voorang.

als ik een auto zie aankomen die net ietsjes te hard rijd...dan loop ik zo de weg op dat ik ook weer optijd weg kan springen ofzo...of ik doe alsof ik ga oversteken maar dan op t laatste moment toch weer niet...dan krijgt die klote koekblikker temniste een goeie schrik!
 
ik stop altijd...voor een zebrapad.


en als voetganger..wil ik nog wel eens mijn geluk tarten. ik NEEM gewoon voorang.

als ik een auto zie aankomen die net ietsjes te hard rijd...dan loop ik zo de weg op dat ik ook weer optijd weg kan springen ofzo...of ik doe alsof ik ga oversteken maar dan op t laatste moment toch weer niet...dan krijgt die klote koekblikker temniste een goeie schrik!

ik sluit mij geheel aan bij deze sprekert :P

met de motor/auto/bus rem ik altijd af en stop voor een zebrapad.

ben ik lopend, loop ik altijd zo het zebrapad op.. uit m'n ooghoeken
wel alles in de gaten houdend })
 
als voetganger neem ik vaak mn voorrang. ik blijf niet te lang wachten, maar als ik zie er dat er maar 2 auto's ofzo langsmoeten, wacht ik wel.
op de motor en in de auto, stop ik eigenlijk altijd voor een zebrapad (voor voetgangers dan, fietser.... :+ ). ikzelf vind t nl ook vervelend als ik de straat niet over kom.
 
Bij zebrapaden loop ik gewoon over of er nu wel wat aan komt of dat er niets aan komt. Soms gaat het net goed (auto vol in de ankers of uitwijken) maar tot op heden is het nog nooit fout gegaan. :)

Verder als gemotoriseerd verkeer stop ik ten alle tijden bij zebrapaden als er mensen staan of aanstalten maken om er gebruik van te maken. :Y
 
Wat ik onbegrijpelijk vind is dat het gezag hier geen oog voor heeft. Ze mogen ons best ietwat heropvoeden daar waar het om zebrapaden gaat. Triest gewoon.
;( ;( ;( ;(

Ik ben een tijdje auto- motorloos geweest. Kwam derhalve wat vaker op zebrapaden. En ja ik het de nodige gevaarlijke tot zeer gevaarlijke taferelen gecreerd door stoicijns voorrang op te eisen. |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan