Bang voor een zebrapad

Ook ik loop over vop's hoe hard ze ook aankomen scheuren ik sta op dat vop. Soms trek ik dan een sprintje naar de overkant en remmen ze niet .. maar dat overkomt mij zelden .. alles stopt ..
Met de motor laat ik iedereen voor op een vop behalve fietsers.. tja dat is de regel.. die hoeven niet
 
Oh ja,. wat ik NOG irritanter vindt,...VOP met stoplichten.

Je komt aanrijden,...het is dan nog groen,...je ziet ze op het knopje rammen om maar groen te krijgen voor het oversteken,..duurt natuurlijk te lang voor ze waarna ze alsnog overrennen (door rood),...10 sec later gaat het stoplicht voor de auto's dan natuurlijk op Rood,..en staan we lekker voor LUL te wachten,...

ZO irritant,..druk dan niet op dat K*T-Knopje,..als je toch van plas was door te lopen/fietsen.

Nu ik toch bezig ben,...OOK zo Irritant,...dat fietsers en scooters schijt hebben aan de stoplichten in de stad. Als automobilist sta je voor een stoplicht,..en de fietsers en brommers schieten links en rechts om je heen door rood. Daar kan ik me zooooo over opwinden.
Dacht dat ik de enige was die daar 's middags een uurtje van bij moet komen B|
Gek wordt je ervan :r
 
Waarom zijn zoveel mensen bang om een zebrapad over te steken.
Ik zie het zo vaak dat mensen alle auto's/motoren voor laten gaan voordat ze oversteken, terwijl het eigenlijk andersom zou moeten zijn. Ik weet dat veel mensen gewoon geen voorrang verlenen bij een zebrapad en dat daarom zoveel mensen bang zijn om aangereden te worden ofzo. Als ik zelf bij een zebrapad sta dan "neem" ik voorrang, en dan zie je bestuurders vaak boos en gefrustreerd kijken terwijl het eigenlijk zo hoort.

Hoe is jullie kijk op zo'n situatie?

Dit is typisch nederlands, als ik bijvoorbeeld in belgie of duitsland ben staan bestuurders altijd raar te kijken dat je wacht bij een zebrapad :} , NL is gewoon mega aso :( ik neem meestal ook voorrang, natuurlijk wel met enige veiligheids marge, oogcontact maken en gewoon oversteken, gebeurt regelmatig dat ze KEI en KEI hard moeten remmen, terwijl ze je gewoon gezien hebben.... erg raar
 
Dit is typisch nederlands, als ik bijvoorbeeld in belgie of duitsland ben staan bestuurders altijd raar te kijken dat je wacht bij een zebrapad :} , NL is gewoon mega aso :( ik neem meestal ook voorrang, natuurlijk wel met enige veiligheids marge, oogcontact maken en gewoon oversteken, gebeurt regelmatig dat ze KEI en KEI hard moeten remmen, terwijl ze je gewoon gezien hebben.... erg raar

Mja, in Belgie is het dan ook verplicht voor motorvoertuigen (en fietsers) om overstekend "wild" op een zebrapad VOORRANG te geven. Je moet stoppen en het wild over laten ....
 
Je zou in nederland 'n reclame verwachten dat iemand oversteekt bij een zebrapad zonder te kijken, "zeker Delta Lloyd"...

Ik stop altijd voor zebrapaden. Ook als ik er over wil steken
 
Mja, in Belgie is het dan ook verplicht voor motorvoertuigen (en fietsers) om overstekend "wild" op een zebrapad VOORRANG te geven. Je moet stoppen en het wild over laten ....

Dat is in NL ook zo, sterker nog, je moet al stoppen als het 'wild' aanstalten lijkt te maken om over te steken (of in ambtelijke taal, 'het wild lijkt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gebruik te gaan maken van de voetgangersoversteekplaats')
 
Logisch als je steeds bijna van een v.o.p. afgereden wordt.
Ikzelf loop stug door op een vop maar dat heeft intussen de nodige piepende banden etc. en zelfs een kleine kettingbotsing op een rotonde opgeleverd.
Ik loop dus niet echt op mijn gemak als er een auto aankomt en ik over moet steken.

Gr,
Henk
 
Logisch als je steeds bijna van een v.o.p. afgereden wordt.
Ikzelf loop stug door op een vop maar dat heeft intussen de nodige piepende banden etc. en zelfs een kleine kettingbotsing op een rotonde opgeleverd.
Ik loop dus niet echt op mijn gemak als er een auto aankomt en ik over moet steken.

Gr,
Henk
Kettingbotsing...Eigen schuld dikke bult!
Punt één: Alle bestuurders moeten verplicht stoppen voor een voetganger die oversteekt op een VOB
Punt twee: Afstand houden en opletten!

Ik laat altijd mensen oversteken op VOP's en als ik zelf voetganger ben, maak ik oogcontact en laat daarna heel duidelijk merken dat ik het volste recht heb om over te steken.

Heb eens in een boekje over 'motorrijden voor vrouwen' het volgende gelezen:
De schrijfster stopte voor een VOP om een bejaard echtpaar te laten oversteken en werd vervolgens van achteren aangereden door een bestelbus die niet van plan was te stoppen. Later stond in de krant: 'Bejaard echtpaar op zebrapad getorpedeerd door motorrijder' |( |( |(
 
-O- Als ik een auto met een bloed gang aan ziet komen.. wacht ik liever ff 2 tellen
Ben namelijk nog niet levensmoe B|

Ik kijk liever ALTIJD de automobilist of motor rijder aan in zn ogen..
Kan ik tenminste zien of tie mij ook ziet :W
zo doe ik dat ook geloof ik.

Neem meestal wel voorrang, maar alleen als ik zeker weet dat de auto/motor nog kan stoppen :P
 
Ik heb altijd een grote gore groengele rochel in mijn wang als ik moet oversteken... als je niet stopt terwijl ik aanstalten maak om over te steken dan kan je je voorruit schoonmaken - of je vizier, want ik discrimineer niet.

Zonde, die dingen zijn toch heerlijk om op te kauwen en dan lekker door te slikken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan