Bang voor water...(rijden in de regen)

Zondag waren er inderdaad hier en daar enkele druppels, maar het zette niet echt door.
Ging eff peuken halen, uiteindelijk in Duitsland beland8)7
79378B14-FD05-4520-B9BF-AC32EB5A06AC.jpeg

AAAE43EF-EDEA-4CCD-8A58-0B029C6097DB.jpeg

Ach, het was een mooie rit:]
Morgen wordt het waarschijnlijk anders, we gaan het meemaken O-)
 
Het heeft volgens mij hard genoeg geregend om zo meteen 'normaal' te kunnen rijden: bui was hier in de Randstad zwaar genoeg om het asfalt schoon te vegen voor mijn gevoel.
 
Gisteren hier ook een mooie bui waardoor de meeste straten in het centrum blank lagen. Denk dat ik het buitje van morgen ook nog even afwacht en dan zal het asfalt wel weer netjes gespoeld zijn.

Op zich eigenlijk nooit bij stilgestaan dat het in de regen gladder kan zijn dan tijdens droog weer. Ik mag van geluk spreken dat ik nog niet onderuit ben gegaan want ik kijk ook niet bewust uit voor putdeksels en dergelijke. Misschien tijd om toch de baan iets beter in de smiezen te houden.
 
Het heeft volgens mij hard genoeg geregend om zo meteen 'normaal' te kunnen rijden: bui was hier in de Randstad zwaar genoeg om het asfalt schoon te vegen voor mijn gevoel.
Het was weer ouderwets een opgeblazen verhaal met code geel-oranje. Half NL direct in de paniek.
Waarschuwing voor hagelstenen van 3cm. Bull-shit!

Ja, het heeft hier een half uurtje stevig geregend, maar nix bijzonders.
Zoals gemeld is voordeel dat wegdek weer is schoon gespoeld.
 
Het was weer ouderwets een opgeblazen verhaal met code geel-oranje. Half NL direct in de paniek.
Waarschuwing voor hagelstenen van 3cm. Bull-shit!

Ja, het heeft hier een half uurtje stevig geregend, maar nix bijzonders.
Zoals gemeld is voordeel dat wegdek weer is schoon gespoeld.
Uit een onweersbui kunnen nu eenmaal grote hagelstenen vallen. Als ze niet op jouw hoofd terechtkomen moet je niet verontwaardigd zijn.
 
Het was weer ouderwets een opgeblazen verhaal met code geel-oranje. Half NL direct in de paniek.
Waarschuwing voor hagelstenen van 3cm. Bull-shit!

Ja, het heeft hier een half uurtje stevig geregend, maar nix bijzonders.
Zoals gemeld is voordeel dat wegdek weer is schoon gespoeld.
Nou inderdaad... verhalen van hagelstenen, trampolines die door de lucht konden vliegen, etc... Dus ik tuinset maar even weggezet en zoveel mogelijk dingen uit de wind gehaald waar mogelijk...

Het heeft even wat geregend, ook even wat harder, maar that's it... Geen onweerslag gehoord of bliksem gezien, tijdens de bui wat meer wind. Nu snap ik best dat het soms wat lastig inschatten is en als je de volle onweersbui krijgt dat het anders is, maar dit holt een code oranje melding wel heel erg uit zo
 
- Silica banden --> goed tot zeer goede grip nat weg dek.
- Wat minder grip, dus wat minder snel en minder schuin. met normaal rijden, zijn er nooit problemen met wegglijden, tenzij er olie is..... maar
dat zie je hopelijk op tijd. minder snel, meer reactie tijd...

- weet welke stukke wegen , welke problemen kunnen hebben.
Voorbeeld: bij mij in de buurt is een buitenbebouwde weg over een snelweg. Aan weerskanten van deze weg is alleen gras en geen waterafvoer.
dus, als het flink gaat regenen, dan stroomt het water met bakken langs bepaalde stukken over de weg.... als dat in een bocht is, gaat het dan goed?

Ander voorbeeld: in sommige korte tunnels, is het waterafvoer niet goed genoeg en wordt het water vormt zich een grote diepere plas.
De harder je rijdt, de meer kans op aqua planning. Beter van te voren wat gas terug nemen en recht door de plas te rijden.

Bovenstaande weten de meesten neem ik aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan