Banjobouten remleidingen

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.367
169
Veghel
Voor mijn Kawa heb ik RVS remleidingen aangeschaft. €80 voor een setje Goodridge, incl banjobouten en de koperen ringetjes.

Wil deze vanmiddag gaan monteren. Daarom alvast een paar topics hierover doorgespit, maar kan niks vinden over de montage van de banjobouten.

Moet daar nu kopervet aan of kan ik ivm de remvloeistof er beter iets anders aan smeren.
 
Als ik jou was zou ik geen kopervet gebruiken hiervoor, met name kopervet en Aluminium (remcilinder) kunnen heel slecht met elkaar, het corrodeert aan elkaar vast waardoor je het nooit meer loskrijgt...
Vaseline zou je er evt. nog wel tussen kunnen doen.

LET OP: gebruik wel het juiste aanhaalmoment voor die banjoboutjes, anders kunnen die nog wel eens gaan lekken (koper moet vervormd worden voor afdichting).
 
Wil deze vanmiddag gaan monteren. Daarom alvast een paar topics hierover doorgespit, maar kan niks vinden over de montage van de banjobouten.

Moet daar nu kopervet aan of kan ik ivm de remvloeistof er beter iets anders aan smeren.

Ik heb onlangs mijn Guzzi ook voorzien van Goodridge remleidingen. Ikzelf heb niets aan de draad gesmeerd ofschoon ik wel weet dat het beter is om er een beetje siliconenvet aan te smeren. Ik heb het niet gedaan omdat ik er geen vond. Alles zit inmiddels prima gemonteerd en het zaakje remt als een gek!! (Maar ja, wat wil je ook met 320mm zwevende schijven, dubbelwerkende dubbelzuiger remklauwen en een radiale rempomp. En dat alles van Brembo tesamen met die Goodridge rremleidingen. Kan je wel nagaan hoe dat remt :9~ ~
 
Laatst bewerkt:
welk type remleiding heb jij dan ik ben ook op zoek naar zoiets...

heb je ook een zwarte buitenmantel?

Moet je eens op de site van Goodridge kijken. Kan je heel hun catalogus bekijken/downloaden/uitprinten. Ze hebben remleiding in diverse kleuren. Ikzelf heb de carbon look remleidingen. Lijkt bijna zwart dus.
Kijk op www.goodridge.nl of anders op www.goodridge.net (.nl deed het bij mij zojuist niet??? kweetook nie waarom nie, .net deed het wel)Overigens zijn de type 600 remleidingen zeer geschikt voor motoren. (PTFE met RVS mantel in diverse kleuren) :]
 
Moet je eens op de site van Goodridge kijken. Kan je heel hun catalogus bekijken/downloaden/uitprinten. Ze hebben remleiding in diverse kleuren. Ikzelf heb de carbon look remleidingen. Lijkt bijna zwart dus.
Kijk op www.goodridge.nl of anders op www.goodridge.net (.nl deed het bij mij zojuist niet??? kweetook nie waarom nie, .net deed het wel)Overigens zijn de type 600 remleidingen zeer geschikt voor motoren. (PTFE met RVS mantel in diverse kleuren) :]

FF tussen door: nieuwe Gizzmo? Maar goed.

Ik heb gehoord dat remsystemen van Spiegler ook erg goed zijn. Klopt dat?
 
Nee Gizzmo is iemand anders. Mijn Nickname is een combinatie van MOto GUZzi en Giszmo,(Ouwe nickname van me die ik niet vaak meer gebruik) GUZMO dus. ;)
Enne Spiegler moet inderdaad errug goed spul zijn, maar ook duur. Goodridge is ook niet goedkoop overigens.
 
Laatst bewerkt:
FF tussen door: nieuwe Gizzmo? Maar goed.

Ik heb gehoord dat remsystemen van Spiegler ook erg goed zijn. Klopt dat?

Die moeten ook erg goed zijn naar ik heb gelezen hier op het forum. Voordeel moet zijn dat de aansluiting waar je de bout indraaid draaibaar is. Dus gemakkelijker te bevestigen. Bij goodridge kan dit dus niet. Maar dat heeft bij mij tot geen enkel probleem geleidt.

Maar stalen remleidingen kan ik iedereen aanraden. Veel meer gevoel tijdens het remmen. Iedere mm die ik de remhandel indruk heeft direct zijn effect.
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn Kawa heb ik RVS remleidingen aangeschaft. €80 voor een setje Goodridge, incl banjobouten en de koperen ringetjes.

Wil deze vanmiddag gaan monteren. Daarom alvast een paar topics hierover doorgespit, maar kan niks vinden over de montage van de banjobouten.

Moet daar nu kopervet aan of kan ik ivm de remvloeistof er beter iets anders aan smeren.
Ik heb de verhalen gelezen over wat je er het beste op kan smeren, en degene die zei dat er niets op moest, heeft nog het minste ongelijk.
Als je er al iets opdoet, gebruik dan remvet, bijvoorbeeld van ATE, als je gewone remvloeistof gebruikt tenminste.
Alles wat je er anders op smeert, kan reageren met de remolie, die er dan alleen maar op achteruit gaat.

Groeten, Paul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan