Banjo's en banjobouten

Bernez

Die hard MF'er
26 jul 2007
453
0
Kampen
Hoi allemaal,

Ik wil de metalen olietoevoer leiding op m'n Honda Sevenfifty vervangen door staalflex leidingen (2 van de 3 stuks). Ik moet ze dus laten maken (Remkaflex).

Misschien een domme vraag:
1 - Hebben alle banjo's altijd dezelfe dikte (ca. 12mm) ? Ongeacht of het M8 of M10 zijn ?
2 - Hebben alle banjobouten (enkel en dubbel) ook altijd dezelfde lengte ?

Ik heb 2 banjo's nodig van M8 X 28 (enkel) en nog een M8mm dubbel (lengte weet ik nog niet, ik heb de motor dagelijks nodig). En ook nog 2 stuks M10 X 30.

Weet iemand een antwoord hier op ?

Bedankt,
Bernez
 
Hoi allemaal,

Ik wil de metalen olietoevoer leiding op m'n Honda Sevenfifty vervangen door staalflex leidingen (2 van de 3 stuks). Ik moet ze dus laten maken (Remkaflex).

Misschien een domme vraag:
1 - Hebben alle banjo's altijd dezelfe dikte (ca. 12mm) ? Ongeacht of het M8 of M10 zijn ?
2 - Hebben alle banjobouten (enkel en dubbel) ook altijd dezelfde lengte ?

Ik heb 2 banjo's nodig van M8 X 28 (enkel) en nog een M8mm dubbel (lengte weet ik nog niet, ik heb de motor dagelijks nodig). En ook nog 2 stuks M10 X 30.

Weet iemand een antwoord hier op ?

Bedankt,
Bernez
nee, en nee, en om het nog erger te maken is de spoed ook nog eens niet altijd hetzelfde

vaak is het wel gestandaardiseerd, maar het probleem is dat japan zijn eigen standaard heeft, europa zijn eigen standaard heeft, america zijn eigen standaard heeft, en er door veel fabrikanten op die 3 'standaarden' ook nog eens variaties zijn gemaakt
 
Laatst bewerkt:
Ja, je kunt idd de oude bouten gebruiken. Wel nieuwe koperringen plaatsen.

Spoed meten kan met zoiets:
olieaftapplugspoed.jpg
 
Hoi allemaal,

Ik wil de metalen olietoevoer leiding op m'n Honda Sevenfifty vervangen door staalflex leidingen (2 van de 3 stuks). Ik moet ze dus laten maken (Remkaflex).

Misschien een domme vraag:
1 - Hebben alle banjo's altijd dezelfe dikte (ca. 12mm) ? Ongeacht of het M8 of M10 zijn ?
2 - Hebben alle banjobouten (enkel en dubbel) ook altijd dezelfde lengte ?

Ik heb 2 banjo's nodig van M8 X 28 (enkel) en nog een M8mm dubbel (lengte weet ik nog niet, ik heb de motor dagelijks nodig). En ook nog 2 stuks M10 X 30.

Weet iemand een antwoord hier op ?

Bedankt,
Bernez

http://www.buymotorcycleparts.com/honda_parts.htm

daar kun je detail tekeningen met de nodige info over de onderdelen vinden.

even de basis gegevens invullen over de motor en dan richting remmerij zoeken.
 
Laatst bewerkt:
@ KonradW

Bedankt voor de link. Ik heb zelf de Honda EPC (Electronic Parts Catalogue) op de PC staan. Het is de catalogus die de dealers ook gebruiken. Alle gegevens die je op websites ziet, zoals jou link, zijn afkomstig van die EPC. Erg handig, maar je vindt niet altijd wat je nodig hebt aan informatie. Zoals bv. die M10 banjo. Daar staat geen maat aangegeven. Wel voor de M8's. :?
 
@ KonradW

Bedankt voor de link. Ik heb zelf de Honda EPC (Electronic Parts Catalogue) op de PC staan. Het is de catalogus die de dealers ook gebruiken. Alle gegevens die je op websites ziet, zoals jou link, zijn afkomstig van die EPC. Erg handig, maar je vindt niet altijd wat je nodig hebt aan informatie. Zoals bv. die M10 banjo. Daar staat geen maat aangegeven. Wel voor de M8's. :?

dan moet je die bout die je nu hebt, gewoon meenemen naar de brezan :Y

die hebben vast wel een zo'n blokje om de spoed van de draad te meten.
ik heb er zelf ook een, maarja.. je woont niet om de hoek.

anders bij een lokaal constructiebedrijf gaan buurten met de vraag voor zo'n spoed-meetblokje. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan