Barrel doorverkopen?

Als het een fijne fiets is koop ik een tweede en gebuik deze voor onderdelen.
Dit werkt bij mijn CB'tje, als het een duurder exemplaar is verkopen en klachten er bij vertellen. Levert iets minder op, maar geeft een goed gevoel en we zijn tenslotte allemaal familie. O-)
 
Gewoon zakelijk zijn en verkopen alsof het een top motor is. Dat is misschien erg vervelend voor de nieuwe eigenaar maar dat is commercie. Keihard en zakelijk.

Een persoon die een motor koopt, moet gewoon goed controleren of alles werkt naar behoren enzovoort.

ik vind niet dat de schuld bij de verkoper ligt, maar bij degene die hem koopt. Die had tenslotte beter moeten kijken of het wel een goede motor is!!!
 
Het is lastig te controleren of je een motor koopt die 1 liter olie op 400km verbruikt van de buitenkant of 1 die zonder verbruik tot de vervanging kan blijven draaien. Dat soort problemen lijken me het ergst. Je weet eigenlijk nooit hoe iemand met de motor om gegaan is voordat hij hem te koop heb gezet (tenzij het goede bekende van forum zijn maar zelfs dan). En compressie test voor blow-by etc doe je ook niet 1-2-3 denk ik op een motor zonder alle bodywork te demonteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan