Barrels

Tjezus wat een zeik topic. TS vertelt alleen maar zijn ervaring waarop 2/3 van dit topic wordt gebruikt om hem helemaal af te zeiken. Echt niet normaal meer.... Respect voor ouderen wordt er dan geroepen...... Respect krijg je alleen wanneer het wederzijds is!!!!!!!!!! Als je nou al 30 jaar met dezelfde vrouw bent getrouwd en 40 jaar dezelfde onder betaalde kut baan hebt. Zodat je niet die geile modernen motoren kan betalen en dus nood gedwongen op een of ander oud vergeten lijk rond barrel. Dan moet je dat niet op zo'n jonge pik af reageren die zijn ervaring wilt delen. Verstand komt mat de jaren zeggen ze dan :N :N :N
Zo dat ben ik eventjes kwijt :9

Ik rijd ook wel eens op een zo'n barrel van een maat van mij een CB550 1978 oid. Het rijdt en remt voor geen meter. Goed anticiperen op zo'n brik.... Tja wat moet ik er van zeggen.... Leuk om is over de boulevard mee te rijden maar dan weer heel erg blij als ik op mijn eigen raket zit......
 
Ik vond zo'n GS850 best wel redelijk sturen, ook met 140 door de bocht. Dat is dus wel 25 jaar geleden en niet te vergelijken met zo'n nieuw apparaat. Tja, rijstijl aanpassen dus....
 
Moet je eens een stukje op een BMW R25 gaan rijden na van je huidige SS af te zijn gestapt :X Dan moet je pas echt rijden met het koppie en met gevoel. Niks rammen met die hap...laat remmen...soft schakelen enzo...... :} voor mensen die met dat soort old timers kunnen doorrijden als op een SS van tegenwoordig. Respect dus voor de rijders van classic races wat mij betreft :}
 
Laatst bewerkt:
Zodat je niet die geile modernen motoren kan betalen en dus nood gedwongen op een of ander oud vergeten lijk rond barrel.

Heb je er weer zo een. Iedereen wil diep in zijn hart op een moderne motor rijden? Brikkers zijn armoedzaaiers die eigenlijk helemaal niet blij zijn met hun fiets?

Fuck off. Dat jij nou niet gezien wil worden op zo'n ding, wil niet zeggen dat iedereen die mening deelt, en het wil al helemaal neit zeggen dat jij gelijk hebt.. Maar als we dan toch maar in het wilde weg aannames gaan doen dan ook maar meteen erbij zeggen dat jij je brommer alleen maar hebt gekocht om erover op te kunnen scheppen tegen de buren of niet, jij kan immers wel zo'n ontzettend fijne ss betalen? get a life
 
Respect krijg je alleen wanneer het wederzijds is!!!!!!!!!! Als je nou al 30 jaar met dezelfde vrouw bent getrouwd en 40 jaar dezelfde onder betaalde kut baan hebt. Zodat je niet die geile modernen motoren kan betalen en dus nood gedwongen op een of ander oud vergeten lijk rond barrel.
Respect voor de baan van TS zijn vader he :W

ps. ikzelf heb opzich best geld voor een geile SS maar toch rij ik brik O-) its a way of life.
 
Laatst bewerkt:
en mn ouders hebben weinig geld dus noemen ze het Rat Bikes



Barrels en Bezuinigen LEVENSGEVAARLIJK

Dan vertel je je ouders toch gewoon dat ze niet meer op die motoren mogen rijden!!

Of je besteed je volgende vakantiegeld aan een beter doel dan jezelf.
;) ;) ;)
 
ok voor iedereen:

doe even je ogen dicht, ontspan je en neem een paar keer diep adem. Dat voelt lekker he? Stelletje stresskippen... :+
 
Ik zou best als 2e motor nog zo'n GS850 willen hebben, gewoon uit nostalgie. Staat mij altijd bij als de fijnste motor die toen in die tijd heb gehad. Was volgens mij toen een wereldfiets met 80 peekaatjes en cardan. Comfortabel zadel, totaal geen windbescherming en een SCHAKELINDIKATOR, kon je mooi zien in welke versdnelling je reed.
 
zo krijg je wel een beetje respect voor al die ouwe zakken hier die begonnen zijn op kawa's 3 cilinders, of de 2 tacten van soes, of de ceebeetjes van honda.
En ook gewoon met yokodrama's erop ff flink boenderen over 's lands heren wegen in een vetpak.
Goh krijg toch weer heimwee naar die tijd, toen onderscheidden de mannen zich van de jongentjes, en had je geen heropstappers.

Vroeguh was alles beter :Y

Had je toen geen heropstappers omdat ze door die banden niet zo oud werden :? }) ;)
 
Fuck off. Dat jij nou niet gezien wil worden op zo'n ding, wil niet zeggen dat iedereen die mening deelt, en het wil al helemaal neit zeggen dat jij gelijk hebt.. Maar als we dan toch maar in het wilde weg aannames gaan doen dan ook maar meteen erbij zeggen dat jij je brommer alleen maar hebt gekocht om erover op te kunnen scheppen tegen de buren of niet, jij kan immers wel zo'n ontzettend fijne ss betalen? get a life
Zo'n reactie had ik wel verwacht na zo'n post van mij :9 er zullen er ongetwijfeld wel meer volgen. Maar gelukkig lach ik daar om :W :Z Ik weet wel beter.... Als ik zo terug lees staan er twee pagina's vol abuse richting TS alleen maar omdat ie zijn verhaal deed over twee oude barrels. Komt er eindelijk is iemand die daar genoeg van heeft en het tegen deel begint te schreeuwen wordt er gelijk geroepen dat ie een leven moet gaan zoeken,..ya right |( Volgens mij heb je het bij het verkeerde eind.....Hoe dan ook ik heb nog een excuus, jong en ontwetend.... wat is jouw excuus.
 
Je rijstijl is inderdad bepalend. Tis duidelijk dat je zo'n oud barrel moet gebruiken als tuinstoeltje en vooral niet op de openbare weg komen, dan is er niks gevaarlijks gaan. Dus rijstijl: zitten en geen gas geven, gaat prima. :W

Je zult in het verkeer vast wel eens een keer een noodstop moeten maken, en als je op zo'n oud barrel dan minder goed kunt remmen (omdat de vooruitgang nou eenmaal niet stilstaat), lijkt de overgrote meerderheid totaal niet te kunnen deren.
 
nou roept iedereen hier wel dat de remmen van zo'n brik waardeloos zijn vergeleken bij een SS, maar brikken remmen volgens mij nog goed genoeg voor de rijstijl die de meeste "brikkers" er op na houden.

wie vergelijkt er nou een motor uit 1990 of ouder met supersports van 2004 oid |(
 
nou roept iedereen hier wel dat de remmen van zo'n brik waardeloos zijn vergeleken bij een SS, maar brikken remmen volgens mij nog goed genoeg voor de rijstijl die de meeste "brikkers" er op na houden.

wie vergelijkt er nou een motor uit 1990 of ouder met supersports van 2004 oid |(

1) Het gaat niet alleen om de remmen, maar als ze het over goedkope banden hebben, dan gaat het ook om de banden (hence, je enige contactpunten met het wegdek...je kan wel megaremmen hebben, maar zonder grip door de banden....
2) Die rijstijl die ze erop nahouden, sluit absoluut niet uit dat ze een noodstop moeten maken.
3) Ik (en anderen) vergelijken een motor uit 90 of ouder met een SS'er van 2004...En waarom? Omdat er beiden NU op gereden wordt en het gaat om de veiligheid NU.
 
het is toch algemeen bekend dat je je rijstijl moet aanpassen aan waar je op/in rijdt? een vrachtwagenchauffeur kàn niet met 30 ton met 70 over het klaverblad, ik met mijn brik ook niet.. een noodstop is het resulaat van niet goed genoeg vooruit (achteruit) kijken bij de snelheid die jij rijdt..gecombineerd met waar je op rijdt.. (Blikkel is op zijn beurt bang voor de "bijtende" remmen van een Bandit, waar hij zijn eerste meters op maakte)
aanpassen aan- en vertrouwd raken met waar je op rijdt, altijd! en als je dàt niet kunt.. dan ben je m.i. best wel verwend met je nieuwe dure spul:
koop dan maar meteen een bmw met Integral-ABS en een airbagjas (is er ook al een broek bij?)

de systeembeheerder op mijn werk rijdt zelf een vooral op remmen en wegligging getunede VFR, maar noemt mijn brik: nog ècht motorrijden" (kruisje slaan voordat je gaat remmen) :}
 
zoals mijn lieve moedertje (moge zij rusten in vrede) altijd zei: "op een ouwe fiets moet je het leren." en trouwens, als het over sportief rijden gaat: een kneedown op een brik gaat best. gewoon in zijn twee op de rotonde en er dan naast gaan hangen.

check hier maar als je me niet gelooft :9
 
1) Het gaat niet alleen om de remmen, maar als ze het over goedkope banden hebben, dan gaat het ook om de banden (hence, je enige contactpunten met het wegdek...je kan wel megaremmen hebben, maar zonder grip door de banden....
2) Die rijstijl die ze erop nahouden, sluit absoluut niet uit dat ze een noodstop moeten maken.
3) Ik (en anderen) vergelijken een motor uit 90 of ouder met een SS'er van 2004...En waarom? Omdat er beiden NU op gereden wordt en het gaat om de veiligheid NU.

Dan zou je ook niet meer in een oldtimer auto zonder airbags en veiligheidsgordels kunnen rijden...

Wat goedkope bandjes betreft heb je wel gelijk - ik had onder mijn Vespa altijd dure motorbandjes, niet die Swallow troep die ze onder bromscooters pleuren.
 
Voor de mensen die altijd maar bezuinigen op hun motor

ik heb deze week op de motoren van mn ouders gerededen.
2 suzuki's GS uit 1990 een 650 en een 850 ofzo
en mn ouders hebben weinig geld dus noemen ze het Rat Bikes
en spuiten ze ze mat zwart

ik heb een ZX6R uit 1999 maar die staat even stil door een defect contactslot

toen ik op hun motoren reed voelde ik het vershil wel hoor
met 140 door een flauwe bocht is niet verstandig op die dingen
hij ging helemaal schudden Levensgevaarlijk en dan die remmen
het duurt eeuwen voordat je stil staat
en dan dus dat bezuinigen wat mn ouders doen de goedkoopste banden enzo
ikzelf heb BT020's doet het prima in de regen
mn ouders kopen de goedkoopste banden die ze kunnen vinden het liefst nog tweedehands
ik ben wel 3 keer bijna onderuit gegaan waarvan 1 keer bijna achter op een auto
omdat mn voorwiel blokkeerde, k'kwam er nog maar net langs
en 2 keer glibberen in de bocht

Barrels en Bezuinigen LEVENSGEVAARLIJK

je kan gewoon niet rijden en respect voor je ouders is nog verder te zoeken als ik zie hoe je die hier online te kijk zet :( :r
 
ik probeer ze niet de grond in te trappen
maar omdat hun niet gestudeerd hebben kunnen ze nu geen redelijke motor betalen
en de S

ik probeer ze niet de grond in te trappen maar... ik doe het toch!

redelijke motor? hoe kun jij in godsnaam met zo'n kawa zo hoog van de toren blazen :?
 
na vol afschuw dit topic gelezen te hebben, laat je ouders dit eens lezen: kans groot dat ze je direct het huis uit trappen en dan hang je mooi met je pimpbike van de bank! :W
 
Heb zelf een gs650 en een cbr600, het leuke is elk voorjaar weer als ik op de cbr stap dat de eerste keren remmen resulteren in stoppies, en de eerste keren goed gas geven gelijk weelies zijn. Maar zoals al eerder gezegd het is puur een kwestie van rekening houden met de motor. En op een oud brikkie kan je net zoveel lol hebben als op een monderne SS.
 
Aan oud spul heb ik staan een GS 750 uit 78 ofzo, een cb 350 uit 72, een cb 750 uit 72 een gsx 1100 uit 80 en nog een gsx 1100 uit 82.

Maar de oude beesten lopen allemaal om en de bij de 1 op 17 tot 1 op 20, en de GSX 1100 remt beter dan de GSX-R 1000 en een R6 of 1

Oude cb tjes remmen wel, maar rijdt ik nooit hard mee, maar de GSX ies gaan ver over de 200 heen, en die zijn niet te koop
 
Terug
Bovenaan Onderaan