Barrels

Pfoei, wat een getop.

Denk dat het punt v an TS wel duidelijk is. Hij vindt (zo lees ik het) het verschil tussen een moderne SS en een brik een beetje groot qua wegligging etc. Hij drukt zichzelf alleen nog al ongelukkig uit...

In ieder geval is het denk ik zo dat zelfs een oude brikker een betere remvertraging kan halen op zijn brik dan mening koekblikker.

En al dat andere gezeur... :Z Laat toch lekker zitten, we drinken allemaal dezelfde melk, alleen uit een andere tepel.

NB, mijn keuze voor een brik is makkelijk. Ik rijdt niet bijzodner ver, en ik rijdt door mijn lengte etc nu eenmaal lekkerder op een ouderwets lange sigaar, dan op zo'n korte kleine SS. De techniek die in een moderne SS zit is prachtig om te zien, maar het mist karakter. Kijk eens bij een gemiddelde meeting, of de TT, denk je uniek te zijn met je 916/CBR/GSXR of wat dan ook. Nee, dan liever een beetje aparte motor. En ja dat heeft zijn tekortkomingen, maar dat neem ik allemaal voor lief. Zoals iemand anders al zei 'Brikken is a way of live' je snapt dat of niet.
 
ik dacht toch echt dat ik zeker geen verwend mannetje ben die zx6r ben ik nu nog voor aan het werken

en Respect heb ik genoeg voor mn ouders,ik probeer ze niet de grond in te trappen
maar omdat hun niet gestudeerd hebben kunnen ze nu geen redelijke motor betalen dat zijn gewoon Feiten
ik studeer ook niet maar ik heb een lening want ik woon nog bij pappie en mammie dus dan kan dat

het gaat me dr niet om dat er verschil in die motoren zit dat is natuurlijk logisch het gaat dr om dat er nog steeds mensen op rijden

dat verwendemannekesstijl van je dat is wel de grootse Bullshit
als er iemand niet verwend is dan ben ik het wel

Kijk, beste kerel, dat je opmerkt dat er een verschil bestaat tussen een moderne supersport en een motor van, pak 'm beet, 15 jaar oud, dat weten wij wel. Jij weet het nu ook. Beter nog, je hebt het ervaren. Wij, ouwe lullen, zijn met de evolutie van de motor meegegroeid. Ik ben begonnen in 1980 op een Yamaha RD250 uit 1975. Inmiddels rijd ik met een Ducati 996 en een Pan European 1100. Daarnaast heb ik, gewoon voor het plezier een paar oudjes, waaronder dus die T500. En inderdaad, remmen is een actie die je (ruim) van tevoren moet plannen, maar ver vooruitkijken is hoe dan ook niet slecht op een motorfiets. Dat jij op grond van je ervaringen liever op een ZX6R rijdt snap ik ook wel, daar zal ik geen kwaad woord over zeggen. Wat mij wel dwars zit is je opmerking hierboven.

HUN (!) HEBBEN NIET GESTUDEERD EN KUNNEN DAARDOOR GEEN GOEDE MOTOR BETALEN.

Feitelijk zeg je dus: mijn ouders zijn dom, en bovendien een stelletje losers met hun kansloze oude troep. Je kunt zelfs niet het respect (of de interesse, wat is het verschil?) opbrengen om te vertellen wat het voor motoren zijn (een 650 en een 850. Of zo)

Laat ik even het volgende opmerken.
De koelkast is altijd gevuld. Er is cola, bier, weet ik veel wat je allemaal wegwerkt. Natuurlijk is er ook altijd wel een zak chips te vinden. Kom jij 's avonds thuis, dan staat het eten op tafel. Je kleren hoef je alleen maar in de wasmand (of op de vloer) te gooien en het wonder geschiedt; niet veel later liggen ze weer schoon en gestreken in de kast! Verder kun je uren aan het internet gekluisterd zitten zonder je druk te maken over de kosten van de energie of het abonnement van de provider. Wat is jouw bijdrage aan deze kosten en denk je dat die dekkend is?

Je zegt dat je een lening voor je Kawa hebt afgesloten. Dit kun je doen omdat je nog bij mammie en pappie thuis woont, merk je zelf (volkomen terecht) al op. Zelf studeer je ook al niet. Waarom niet? Niet slim genoeg, of vallen de kosten toch wel tegen? Uiteraard is dat laatste de schuld van je ouders, als die namelijk wél hadden gestudeerd en een "fatsoenlijke" baan hadden gehad, dan zouden zij voor jou de kosten van je studie kunnen betalen, nietwaar? Bedenk je dan eens dat je ouders misschien wel niet hebben gestudeerd omdat zij dat ook niet konden betalen. Bovendien, als je zo gericht bent op de toekomst, verkoop dan je Kawa en gebruik het geld om te gaan studeren. Je zal niet de eerste student zijn die het allemaal zelf moet betalen van een of meerdere bijbaantjes. Kun je in de toekomst gewoon trouwen, een huisje kopen, kinderen krijgen én op een mooie motor blijven rijden. Je zult het nu even zonder moeten doen ( zo een oud barrel is immers niets voor jou) maar dat noemt men "investeren".

Even een persoonlijke noot. De enige school waar ik niet van afgetrapt ben is de politieschool. Dat is dus het enige diploma dat ik heb. Ik woon in een redelijk ruim huis (5 kamers, tuin en dakterras) dat ik mijn eigendom mag noemen. Zolang ik de hypotheek betaal tenminste. Voor het woon/werkverkeer rijd ik op een Honda Pan-European 1100 ABS. Om te spelen heb ik een Ducati 996. Mevrouw "Deputy" heeft haar SV650S vorig jaar maar weer eens ingeruild op een splinternieuwe, een Yoshimura special. Daarnaast hebben we nog een vijftal oude tweetaktjes staan, puur voor de lol. Oh ja, we hebben ook nog een auto, een computer en weet ik veel wat nog meer. Een ding hebben we echter niet. We hebben geen kinderen. Dat is een bewuste keuze. Onze levensstijl zou met een of meer kinderen niet mogelijk zijn. Je ouders hebben een andere keuze gemaakt. Ik zou daar maar eens over nadenken voor je weer zo een respectloze opmerking in hun richting maakt. Uit je verdere commentaar maak ik namelijk op dat je best wel een goede band hebt met je ouders. Ik ga er dus maar even van uit dat je niet hebt nagedacht voor je dit schreef.
 
Laatst bewerkt:
SLIK

Deputy : als ik door jouw ooit van de weg wordt gehaald , krijg ik dan ook zo'n preek, zo ja geef m me hier vast, scheelt ons beider een hoop tijd en ergernis.
(ben toch niet te verbeteren)

BTW je hebt groot gelijk. hier idem, maar wel kinderen (eentje op een geheel door hem zelf betaalde ZX7R) , maar werk daar ook 60-70 uur per week voor. Doe ik trouwens met veel plezier hoor (werken EN hardrijden O-) )
 
SLIK

Deputy : als ik door jouw ooit van de weg wordt gehaald , krijg ik dan ook zo'n preek, zo ja geef m me hier vast, scheelt ons beider een hoop tijd en ergernis.
(ben toch niet te verbeteren)

BTW je hebt groot gelijk. hier idem, maar wel kinderen (eentje op een geheel door hem zelf betaalde ZX7R) , maar werk daar ook 60-70 uur per week voor. Doe ik trouwens met veel plezier hoor (werken EN hardrijden O-) )

Ik geef een bon óf een preek. Nooit beide. Kijk eerst even aan welke van de twee de beste uitwerking zal hebben. Ben natuurlijk best bereid je de preek bij deze vast te geven. Over welk onderwerp?

Stik. Heb net je post nog even goed doorgelezen. Preken helpt dus niet, zeg je zelf al. Waar wil je een bon voor hebben? }) :+
 
Laat ik even het volgende opmerken.
De koelkast is altijd gevuld. Er is cola, bier, weet ik veel wat je allemaal wegwerkt. Natuurlijk is er ook altijd wel een zak chips te vinden. Kom jij 's avonds thuis, dan staat het eten op tafel. Je kleren hoef je alleen maar in de wasmand (of op de vloer) te gooien en het wonder geschiedt; niet veel later liggen ze weer schoon en gestreken in de kast! Verder kun je uren aan het internet gekluisterd zitten zonder je druk te maken over de kosten van de energie of het abonnement van de provider. Wat is jouw bijdrage aan deze kosten en denk je dat die dekkend is?

Even een persoonlijke noot. De enige school waar ik niet van afgetrapt ben is de politieschool. Dat is dus het enige diploma dat ik heb. Ik woon in een redelijk ruim huis (5 kamers, tuin en dakterras) dat ik mijn eigendom mag noemen. Zolang ik de hypotheek betaal tenminste. Voor het woon/werkverkeer rijd ik op een Honda Pan-European 1100 ABS. Om te spelen heb ik een Ducati 996. Mevrouw "Deputy" heeft haar SV650S vorig jaar maar weer eens ingeruild op een splinternieuwe, een Yoshimura special. Daarnaast hebben we nog een vijftal oude tweetaktjes staan, puur voor de lol. Oh ja, we hebben ook nog een auto, een computer en weet ik veel wat nog meer. Een ding hebben we echter niet. We hebben geen kinderen. Dat is een bewuste keuze. Onze levensstijl zou met een of meer kinderen niet mogelijk zijn. Je ouders hebben een andere keuze gemaakt. Ik zou daar maar eens over nadenken voor je weer zo een respectloze opmerking in hun richting maakt. Uit je verdere commentaar maak ik namelijk op dat je best wel een goede band hebt met je ouders. Ik ga er dus maar even van uit dat je niet hebt nagedacht voor je dit schreef.


Uit het eerste stuk dacht ik even dat DeputyDuc de pappa van Bfast was, maar later zegt ie dat ie geen kinderen heeft..

Zòn-de DeputyDuc, er gaat een goede vader aan je verloren als ik je betoog zo lees
 
Laatst bewerkt:
Uit het eerste stuk dacht ik even dat DeputyDuc de pappa van Bfast was, maar later zegt ie dat ie geen kinderen heeft..

Zòn-de DeputyDuc, er gaat een goede vader aan je verloren als ik je betoog zo lees

Ben bang dat je mij daarmee teveel eer toekent. De keuze om kinderloos door het leven te gaan is door egoïsme ingegeven. Ik ben van mening dat, als je een kind neemt/krijgt, je het kind alles moet geven wat het nodig heeft, zowel in emotionele als materiële zin. Dat betekent dat je niet alles kan doen/kopen wat je zou willen (Kan ik nu ook niet, maar daar kan ik niemand de schuld van geven. Had ik maar moeten studeren) Ik ben bang dat ik, als ik kinderen zou hebben, deze misschien de schuld zou geven van mijn "gemis". Blijkbaar denken de ouders van Bfast daar anders over. Nee, ik denk dat zij er nét zo over denken, maar in tegenstelling tot mij zijn zij kennelijk wél bereid zichzelf weg te cijferen.

Nog even een aanvullende opmerking naar Bfast. Misschien zijn jouw ouders wél in staat een lening af te sluiten en een betere motor te kopen, net als jij. Maar misschien hebben ze het er gewoon niet voor over en vinden ze het rijden op zulke motoren, met al hun beperkingen, gewoon leuk en vinden ze het een "sport" om dat zo goedkoop mogelijk te doen. Heb je daar wel eens met ze over gesproken? Nee? Doe dat dan eens. Ben benieuwd naar hun kant van het verhaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan