Barst in remschijf!!!!!!!!!

Vlas geeft gas

Die hard MF'er
16 aug 2004
486
0
Klote, klote, klote ;( ;(

Vandaag nwe banden onder mijn vf750f laten zetten, blijkt er een barst in mijn
linker voorremschijf te zitten.... :( :(

Dat gaat zwaar geld kosten, garage heeft het over 400 euro!!!
Dat lijkt mij erg veel, aangezien het ook om imitatie schijven ging.
Maarjah het is ook niet iets wat je lang laat zitten...het is wel je rem enzo..
Iemand enig idee wat dit grapje ongeveer mag kosten, volgens garage moesten ze allebei vervangen worden, klinkt logisch...

Wat een pech..heb hem net 2 weken, nooit gezien natuurlijk |( :(

Groeten Gerben
 
400 euro? ik weet niet of je de schijven per 2 moet vervangen eigenlijk :o , dan zou het wel kunnen, maar anders vind ik het iig een beetje een hoge prijs.

Weet jij de oorzaak ook trouwens?
 
Er heeft waarschijnlijk een remschijfslot op gezeten, en een eikel die voor mij de motor had er op laten zitten en rijden......BAM.

Maarjah dat had ik niet gezien... |(

Is tweedehands wel een optie? lijkt me een beetje link met remdingen enzo?
Je weet nooit wat er mee is gebeurd

baal, baal, baal!
 
als je een remschijf vervangt moet je ook meteen je remblokken vervangen.

Hoezo dat :?
Je blokken slijten toch in op je schijf, en niet andersom ?!

@topicstarter: Ik weet niet precies welke schijven er op een VF750F zitten, maar als het dezelfde zijn als op een 1000f dan heb ik hier nog een setje liggen...gebruikt, maar nog niet helemaal op.
 
als de dikte van je andere schijf nog goed is hoef je die niet te vervangen.
ik zou eerst eens gaan kijken voor een niet originele vervangingsschijf.
die dingen kosten geloof ik iets van 125 € (hopmotorsport)Tel: 0485-478107
verschillende schijven voor is geen probleem, een paar jaar terug reden ze in de racerij nog met een stalen en een koolstofschijf voor(koolstof moet eerst warm worden).
bij een nieuwe schijf horen wel nieuwe blokjes maar ik zou de oude bewaren voor later.
 
ik denk dat je best alleen de kapotte schijf kunt vervangen. wat voor problemen zou dat kunnen geven dat je 2 verschillende schijven hebt, zolang het maar hetzelfde type is.
 
kga eerst maar es zoeken naar tweedehands...kan inderdaad veel geld schelen
en opzich, de schijven die er nu op zitten zijn ook niet nieuw meer..dus dat maakt ook niet zo veel uit als ze er nog netjes uit zien...

wat moet je voor die schijven van jou hebben?
Ik ga wel ff kijken of er dezelfde op zitten voor dat ik ze koop, heb zo'n Honda
Parts boek van allebei de modellen...als het kan heb ik wel interesse!! *D

Word wel morgen of zaterdag dat ik dat weet...

Alvast bedankt :]
 
Dit zijn de schijven:
full
 
Die schijf is zeker aan de buitenrand gescheurd?
Doen ze wel vaker, god weet hoe lang je er al mee rond rijdt?
1 schijf vervangen voor een goede gebruikte is ook geen probleem.


maakt de hardheid van een schijf niets uit? of kun je verschillende merken door elkaar heen gebruiken, want is lullig als de ene kant beter remt als de andere kant
 
Waarom zou je je oude remblokjes niet kunnen gebruiken? Als je nieuwe blokjes koopt moeten ze ook inslijten op je schijf. En of ze nou van nieuw op de schijf inslijten of van gebruikt naar de zelfde schijf maakt in mijn ogen geen fluit uit. Je zou als de gebruikte blokjes vreemde krassen hebben over gehouden aan de kapotte remschijf kijken of je ze ff kan opveilen, dat zal geen enkel probleem geven. Sterker nog, om te zorgen voor optimale remmen voor de kart races waar ik aan mee doe, doen wij het eigenlijk altijd. Je weet dan tenminste zeker dat je niet voor vreemde verrassingen komt te staan. Tenzij het natuurlijk te grote beschadigingen zijn...het moet wel een beetje veilig blijven natuurlijk.

Succes
 
VF750F remschijven zijn NIET identiek aan die van de VF1000
MAAR !! (geluksvogel ;) ) ze zijn wel gelijk aan die van de CB900F en CB1100F boldor, waarvan dus gewoon veel meer onderdelen te krijgen zijn.
Zoek wel de schijven van een CB900 met dubbelzuiger remklauwen, dat staat optisch mooier. (die zijn iets smaller)
Verder is het binnenwerk van de CB750 en 900 schijven optisch anders als die van de VF750 en CB1100, maar de bevestiging is hetzelfde en ze passen dus gewoon.Kijk anders even op www.Ebay.DE daar worden ze regelmatig aangeboden, zowel voor de VF750F als CB modellen.
Ik heb anders nog wel een komplete set wielen met schijven voor een VF750 staan, met een nog nieuwe achterremschijf en prima tandwiel, en redelijke (-boldor-) voorremschijven, en redelijke banden.
Altijd leuk als reserveset voor slechts 75,- eurootjes.
Mail me maar even.
gr. Jos.
 
VF750F remschijven zijn NIET identiek aan die van de VF1000
MAAR !! (geluksvogel ;) ) ze zijn wel gelijk aan die van de CB900F en CB1100F boldor, waarvan dus gewoon veel meer onderdelen te krijgen zijn.
Zoek wel de schijven van een CB900 met dubbelzuiger remklauwen, dat staat optisch mooier. (die zijn iets smaller)
Verder is het binnenwerk van de CB750 en 900 schijven optisch anders als die van de VF750 en CB1100, maar de bevestiging is hetzelfde en ze passen dus gewoon.Kijk anders even op www.Ebay.DE daar worden ze regelmatig aangeboden, zowel voor de VF750F als CB modellen.
Ik heb anders nog wel een komplete set wielen met schijven voor een VF750 staan, met een nog nieuwe achterremschijf en prima tandwiel, en redelijke (-boldor-) voorremschijven, en redelijke banden.
Altijd leuk als reserveset voor slechts 75,- eurootjes.
Mail me maar even.
gr. Jos.

Zo, weer wat geleerd ;)
Op het gebied van wielen weet jij onderhand ook alles he' :}

Heb je overigens nog aan mij gedacht i.v.m. die 1100F-as?
 
maakt de hardheid van een schijf niets uit? of kun je verschillende merken door elkaar heen gebruiken, want is lullig als de ene kant beter remt als de andere kant
Ik zie het probleem niet zo. wat geeft het als de ene schijf iets meer remt dan de andere. ik heb op mijn motor maar een schijf en dat werkt perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan