Barsten in achter remschijf VFR750

BikerBob

Rookie
7 apr 2004
18
0
Wie heeft dit meer gezien:

Mijn achterremschijf begint, bij de buitenste ring ventilatie gaatjes, haarscheuren te vertonen. :? :? Het zijn er nu een stuk of 4. :N
Het is een originele remschijf en de dikte is nog prima.
Het bouwjaar van de fiets is 1996.
Bij navraag bij mijn Honda dealer hadden ze dit nog nooit bij een achterremschijf gezien.
Dat wordt dus vervangen.. pfff.

Ik wil graag weten of dit vaker voorkomt en als iemand nog een goede schijf heeft liggen houd ik mij van harte aanbevolen.

Mzzl

BB
Http://www.mcrups.nl
8-)
 
Ik heb met Honda Nederland gebeld, zij herkende het probleem ook niet. :?
Met de remschijven voor wil het nog wel eens gebeuren omdat ze dan te dun worden. Maar achter was nieuw voor ze. Ik denk dat ik hem ga opsturen om te laten kijken hoe dit mogelijk is. ;)


mzzl

BB
Http://www.mcrups.nl
 
Ik heb met Honda Nederland gebeld, zij herkende het probleem ook niet. :?
Met de remschijven voor wil het nog wel eens gebeuren omdat ze dan te dun worden. Maar achter was nieuw voor ze. Ik denk dat ik hem ga opsturen om te laten kijken hoe dit mogelijk is. ;)


mzzl

BB
Http://www.mcrups.nl
 
Ik heb met Honda Nederland gebeld, zij herkende het probleem ook niet. :?
Met de remschijven voor wil het nog wel eens gebeuren omdat ze dan te dun worden. Maar achter was nieuw voor ze. Ik denk dat ik hem ga opsturen om te laten kijken hoe dit mogelijk is. ;)


mzzl

BB
Http://www.mcrups.nl
 
Bob heeft wat met 3 vandaag denk ik :P

Ik heb dit trouwens nog niet eerder gehoord, ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt (niet dat je daar ooit wat van hoord vrees ik)
 
Bob heeft wat met 3 vandaag denk ik :P

Ik heb dit trouwens nog niet eerder gehoord, ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt (niet dat je daar ooit wat van hoord vrees ik)
:^

Soms gaan dingen nu eenmaal kapot. Jammer, maar helaas. Als het probleem zich verder blijkbaar zelden voordoet, is het imho een beetje onzin om er van alles achter te zoeken.
Shit happens. Vervangen. Keertje vloeken als je de rekening ziet en that's it.
 
Gewoon wegflikkeren dat ding en een 2e hands/nieuwe kopen. Bij een relatief nieuwe schijf mag dat gewoon niet gebeuren maar bij een 10 jaar oude schijf die bijna op is kunnen er soms haarscheurtjes ontstaan. Misschien is hij wel een paar keer flink heet geweest, dat helpt ook niet echt.
 
Gewoon andere schijf. Kijken bij de grote remschijfboeren (Brembo, spiegler, enzovoort) wat een 'imitatie' schijf kost (vaak goedkoper) en die plaatsen. Remmen zijn ongeveer de belangrijkste onderdelen die je altijd in orde moet hebben...
 
Terug
Bovenaan Onderaan