Basecamp op nieuwe PC overzetten

Lucasfalt

MF veteraan
16 jan 2006
2.887
890
Ik heb een nieuwe PC gekocht en wil graag mijn hele Basecamp bibliotheek daarop overzetten.
Op de DVD van Mr.GPS staat een video over hoe een backup te maken,maar daar wordt eigenlijk alleen gesproken over kaarten kopiëren,niet over routes.
Kan ik daarmee in 1 keer mijn hele bibliotheek op de nieuwe PC zetten?
Ik zal in elk geval eerst Bascamp moeten downloaden en instaleren veronderstel ik?
 
Eerst een backup maken vanuit basecamp.
Met gmtk een backup maken van de kaarten.

Dan op de nieuwe pc basecamp installeren.
Binnen basecamp de backup terug zetten. Met gmtk de kaarten terug zetten.

Als basecamp op de nieuwe pc niet wil installeren omdat er geen vorige versie geïnstalleerd was: download mapsource. Daarna wil basecamp wel installeren.
 
Laatst bewerkt:
Voor het overzetten van de routes kun je inderdaad het beste even binnen basecamp zelf een backup van je database maken, en vervolgens die database importeren in basecamp op pc 2. Alternatieve manier (beetje voor 'gevorderden') is dat je je database 'in the cload' zet en op beide pc's dezelfde database uit de cloud gebruikt. Da's met name handig as je met zowel een desktop als latop (voor onderweg?) werkt.

GMTK is voor het overzetten van de kaarten en kan, meen ik, ook basecamp installeren. Maar dan ook simpel te doen via www.garmin.com/basecamp
 
Dank voor de reacties.
Bij de "gevorderden" hoor ik niet echt op PC gebied,dus ik zal het met de backup manier proberen.
Nu moet ik wel kaartupdates doen,dus heeft het niet veel zin om eerst de oude kaartversie nog over te zetten vermoed ik?
Dan kan ik gewoon Basecamp downloaden,kaartupdates doen en daarna mijn routes overzetten?
De oude PC gaat weg,dus daar ga ik niets meer mee doen.
Ik heb wel een kleine laptop die ik mee op reis neem,daar kan ik nadien dan wel eens de kaarten naar kopiëren.
 
Als basecamp op de nieuwe pc niet wil installeren omdat er geen vorige versie geïnstalleerd was: download mapsource. Daarna wil basecamp wel installeren.
't is net andersom: MapSource laat zich niet zomaar installeren, BaseCamp wel.
De tip was altijd: eerst BaseCamp (of Training Center) installeren, daarna MapSource. GMTK maakt die extra stap overbodig, maar ja, de meesten gebruiken MapSource niet meer.

GMTK is voor het overzetten van de kaarten en kan, meen ik, ook basecamp installeren. Maar dan ook simpel te doen via www.garmin.com/basecamp
Dat kan GMTK niet, het kan alleen de kaarten overzetten.
 
Ik heb intussen Basecamp gedownload,kaartupdate gedaan en een backup van Basecamp gemaakt op de oude pc.
Maar ik krijg die backup niet in Basecamp op de nieuwe pc. -O-
Is het normaal dat dat een ".BACKUP" bestand is,geen GPX ?
Als ik er op dubbelklik gaat Basecamp open,maar ik kan het bestand niet kopiëren of verslepen.
Om te testen heb ik 1 route gecopiëerd uit Basecamp,en als ik daar op dubbelklik wordt die automatisch geimporteerd in Basecamp.
Dat werkt dus normaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan