Basis intercom voor communicatie met passagier

SMBB

Rookie
20 jan 2016
5
0
Gent
Hallo allemaal,

Ik wil een (dual)intercom aanschaffen voor sporadisch gebruik. Ik wens enkel te kunnen communiceren met mijn passagier. De Sena SMH5 lijkt me ideaal voor mijn wensen. Ik merk wel op dat dit model al lang bestaat en vraag me af of deze nog 'up to date. Ik ken hier geen snars van dus doe graag beroep op jullie kennis en ervaring om zo de juiste keuze te maken. Tips voor andere merken en modellen zijn uiteraard ook welkom.

Bedankt!
 
Hoe ingewikkeld wil je het hebben als het bereik 30-50cm moet zijn? Hooguit dat nieuwere modellen wat slanker zijn, wat lichter of weet ik wat voor cosmetische verschillen er kunnen zijn.
 
Met Sena speel je op safe, heb er zelf geen, maar hoor van de gebruikers om me heen dat het werkt. En dat mag ook wel voor wat het kost.

Helemaal aan de andere kant van de prijslijst hangen de Ali-setjes. Ik heb er een paar, in de praktijk gebruik ik die wel eens voor communicatie met de duo-passagier. Ook die doen het helemaal prima. Wel tot ca. 80 kmh, daarboven wordt het lastig. Ik vermoed dat o.a. Sena dat wat beter voor elkaar heeft.
Gaan een dag mee op de batterij.

Paar jaar geleden voor 30 euro p/s gekocht, ze worden nu duurder, o.a. door de bijkomende BTW.

E07A1063-6F7A-4C28-A786-42B3A41B3D79.jpeg
 
Ik gebruik al jaren de smh5.
Werkt naar tevredenheid.
Helder geluid, eenvoudig te bedienen.

Minpuntje, het openen van de verbinding gaat niet spraak gestuurd.
Je moet dus op de knop drukken om de verbinding te maken.
Of de verbinding open laten staan.
Dan gaat de accu ongeveer 6 -7 uur mee.
 
Ik gebruik voor duocommunicatie simpele ali setjes. Ook voor sole gebruik, overigens. Tot volle tevredenheid.
Of een Sena set beter is weet ik niet. Dat ze aanzienlijk duurder zijn, dat weet ik wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan