Basiskennis BMW K1200GT

LittleFrenky

Rookie
6 okt 2018
8
0
Breda en omstreken
Beste motorfanaten,

Ik heb dit jaar mijn motorrijbewijs gehaald en ben sinds kort trotse bezitter van een BMW K1200GT uit 2004. Nu weet ik zelf nog vrij weinig van motoren en komt er toch behoorlijk wat onderhoud bij kijken, iets wat ik graag grotendeels zelf zou willen doen. Zo heeft deze motor het zwakke iABS systeem waarbij wordt aangeraden ieder jaar de remvloeistof te vervangen. Echter is er op internet weinig te vinden over dit model. Daarbij was de vorige eigenaar een fanatieke klusser, die dingen veranderd heeft waar ik niet altijd weet waarvoor het dient. Ik ben op zoek naar iemand die me hierin wil mentoren. Ik woon in de buurt van Breda. Alle andere informatie/guides zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Alvast bedankt,

Frank
 
Zorg dat je een wph krijgt als je zelf wil gaan sleutelen.
En een BMW als eerste motor}),ik hoop dat je aardig wat eelt op je ziel heb en een dikke beurs.;)
 
Beste motorfanaten,

Ik heb dit jaar mijn motorrijbewijs gehaald en ben sinds kort trotse bezitter van een BMW K1200GT uit 2004. Nu weet ik zelf nog vrij weinig van motoren en komt er toch behoorlijk wat onderhoud bij kijken, iets wat ik graag grotendeels zelf zou willen doen. Zo heeft deze motor het zwakke iABS systeem waarbij wordt aangeraden ieder jaar de remvloeistof te vervangen. Echter is er op internet weinig te vinden over dit model. Daarbij was de vorige eigenaar een fanatieke klusser, die dingen veranderd heeft waar ik niet altijd weet waarvoor het dient. Ik ben op zoek naar iemand die me hierin wil mentoren. Ik woon in de buurt van Breda. Alle andere informatie/guides zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Alvast bedankt,

Frank
hoeveel staat er op de klok?
 
Zorg dat je een wph krijgt als je zelf wil gaan sleutelen.
En een BMW als eerste motor}),ik hoop dat je aardig wat eelt op je ziel heb en een dikke beurs.;)

Kom op, niet zo zuur :N

On topic:
Voor BMW motoren kan je het werkplaatshand"boek" downloaden, is een CD met daarop de handelingen die je moet doen, onderdelen overzicht etc. Goed googlen dan kan je m waarschijnlijk wel vinden. Zo niet, stuur me je mailadres per PB en ik stuur m je (heb m geloof ik nog ergens opgeslagen).

Veel plezier met je K1200GT, heb je een foto? Zijn mooie motoren, en flink snel.
 
Bedankt voor jullie reacties en verwijzingen. Er staat nu bijna 74k op de teller. Foto is toegevoegd. Heb er ook een kofferset bij.
 

Bijlagen

  • Untitled.png
    Untitled.png
    976,3 KB · Weergaven: 60
BMW werkt met een zogeheten RepRom. Heb me voor m'n R1200RT ook helemaal het schompes gezocht, ik kan je wel vertellen dat de K1200GT daar niet bij op staat. Misschien helpt de term je wel om wat te vinden, 't is een handig geval om erbij te hebben. Ik heb wel een boek erbij, die had ik al besteld voordat het me eindelijk lukte om de RepRom te vinden :P
 
zijn verschillende motoren. jij hebt een liggend 4lijn blok, op zn kant, en de modellen van na 2006 de staande/diagonaal voorover liggende 4lijn blokken

dit is wat er in jouw GT ligt
Vj9S6CP.jpg



dit is de k1200gt vanaf 2006
8I1zH2x.jpg
 
De K1200GT van voor 2006 is een K41 model, daarna werd het een K44 model. Betekend K4X dan niet dat beide modellen hierin verwerkt zijn?

Als er K4x staat èn jouw model is een K41, dan klopt het inderdaad en heb je aan die reprom voldoende. Maar ik betwijfel of er ooit een schijf is uitgebracht door BMW voor de klanten waar beide op staan. Het zijn immers compleet andere motoren.
 
Het lijkt wel aardig op een Reprom, alleen dan een soort van alles in één... linkje? :+

Onderstaand is de link. Het duurt even om het te downloaden en ik heb uiteindelijk een account gemaakt om het sneller te laten gaan. Het is wel legit.
MEGA

Ik heb nog wel ergens een cdrom met de manual voor een k1200rs liggen. Daar ik van mijn vrouw geen bmw meer mag kopenO-), mag je hem wel over nemen. Mijn bmw was van 2001, dus hetzelfde als jouw gt. Basis is hetzelfde. ik zal vanmiddag thuis eens kijken of ik dat schijfje kan vinden.

Ik hoor het graag:).
 
Terug
Bovenaan Onderaan