Basjecross' cafereesert Honda CB 550f

'k heb nog wel een redelijk fatsoenlijk CX-blokkie in de aanbieding :9

lekker zo'n rammelende vibrator tussen je knieen :o
 
Tria,

ik heb alle spullen compleet, exclusief de k&n set en de raask set. Ik gooi morgen alles op de post, dan kan je weer verder. moet er accuzuur bij????

Als hij in de weg staat, zet maar in de tuin. Spreek je later.

Bas :] :] :] :] :]
 
oprotten ouwe... 8-)

inmiddels is er weer wat verbouwnieuws over Baskes 550..kan m niet eeuwig laten staan eh, maar inspiratie moet wel aanwezig zijn...ondanks dat het slechts de ruwbouw betreft :P

Inmiddels het zitje versterkt met een plaat triplex. Het moet wat gewicht kunnen dragen :+ en er zat al een scheurtje in. aangezien het direct op het frame wordt geplaatst dus graag STEVIG

full
 
Verder voolopig toch maar gekozen voor een open zijaanzicht,,beetje minimalisme mag wel toch ?. Het electriek overweeg ik tegen de onderzijde van het zitje te monteren, er moet nog wel wat te zien zijn. HEt zitje wordt met bouten aan het frame bevestigd, dus moet kunnen. Nog wel wat afwatering bedenken... :? Heb nog een mooie plaat RVS liggen, dus maar eens creabea bezig gaan....Even voor het zicht met ties bevestigd

full
 
Laatst bewerkt:
mmhh...lager moet ie in elk geval wel.is de orginele. Maar groot op een engels ogende C'resert kan wel vind ik...Wat vind je van het electriek ? Zo houden ?
 
Hangt er een beetje vanaf wat je ermee wilt..als je iets van zijdeksels gaat maken (ook al is t maar een plaat RVS) dan kan t natuurlijk gerust blijven waar t origineel zit.
Ik zou in ieder geval zorgen dat het netjes opgehangen wordt in rubbers zodat het niet kapot trilt
 
Die tank is dus echt :9~ :9~ :9~

Wat voor merk is dat? Enneh... Waar scoor je zoiets dan?

[me]Maxim7s is in de markt voor kroegblazertankje voor cb400f[/me]
 
je bedoelt een bak waarin het electriek enigszins afgeschermd is ? Heb ik aan zitten denken ja. Mooi van RVS, en dan aan de zijkanten open zodat je het wel kunt zien zitten. Moet nog wel ff met de flex aan de gang...alle bevestigingsogen, haken etc. moeten er nog af...
 
plannen gewijzigd...al slijpende bedacht ik me dat ik de complete grondplaat met electriek (of wat er nog van over is) ga monteren op de achterbeugel, waarmee de electriek in het kontje gaat vallen...Dus toch een complete doorkijk 8-)

Schien nu bedenken waar de accu komt..toch maar in het midden dan ? :)
 
plannen gewijzigd...al slijpende bedacht ik me dat ik de complete grondplaat met electriek (of wat er nog van over is) ga monteren op de achterbeugel, waarmee de electriek in het kontje gaat vallen...Dus toch een complete doorkijk 8-)

Schien nu bedenken waar de accu komt..toch maar in het midden dan ? :)

onder de achterbrug??, zie je iig heel veel bij die oude guzzi caferacers :)

Ga zelf iig die optie wel bekijken of dat mogelijk is en dan een mooi rvs (glim glim) bakkie maken :9
 
ff paar piccies John..Zitje is inmiddels gemonteerd..heb er een paar rubbertjes onder gemaakt zodat je niet hout op frame hebt

full


let op...helemaal doorkijk :}

wel heb ik de plaatjes voor de pattertbevestiging nog even laten zitten..even zien of daar facultatief zo af en toe een rvs plaatje als spatscherm kan dienen
 
onderzijde kontje...er kan nog een gelaccu bij, of gewoon ind e doorkijk monteren als kloppend hart van de motor ;)

full


U zien het goed..geen klikkerdeklikrelais en geen startrelais..ook niet nodig, gewoon met kickert starten. Startmotor gaat er dus uit, de opening wordt afgedicht met een alu plug 8-)
 
full


en totaalplaatje...lamp is iets gezakt..Toch wel leuk als ie zo op de zijtandaard staat (which reminds me..de middenbok moet er nog af :+ )

zo ok bas 8-) ?
 
Wordt wel wat zo!

Zou wel iets van achterspattert doen ivm met zand richting de luchtinlaten... Ik neem uiteraard aan dat je kelkjes oid gebruikt.

En what about de voorspattert?
 
Terug
Bovenaan Onderaan