Batterij aansluiten Honda CBF600, wat zijn deze 4 kabels?

pilfton

MF'er
31 jan 2020
63
15
Ghent, Belgium
Ik dacht dat de batterij aangesloten werd met de + en de - kabel, die reeds vastgeschroefd zitten (zie linkerkant foto)
Echter zie ik dat deze 2 kabels er ook nog zijn, moeten deze samen vastgeschroefd worden? En wat doet welke kabel?
Bedankt!
Screenshot 2020-07-26 at 14.16.11.png


Edit: Ik zie op YouTube dat die andere kabel op de ene ligt

Screenshot 2020-07-26 at 14.21.53.png
 
Laatst bewerkt:
Vermoedelijk zit er een extra optie op je motor, rechtstreeks op de accu aan gesloten.
Wat is dat? Handvatverwarming, voeding voor navigatie, alarm, enz.
En meestal is het rood op rood (+) en zwart op zwart (-). Tenzij er een beun is bezig geweest.
 
@Meneer René je hebt het dus over de eerste foto. Volgens mij houdt hij de plus en massa allebei vast. En omcirkeld zelfs de massa.

Maar ik zou het, voor aansluiten, sowieso even checken of het goed gaat. En of er wel een zekering tussen zit. En anders, of die er tussen maken, of rechtstreeks op de kabelboom aansluiten (na het contact).
 
Wellicht voor een optimate druppellader aansluiting? Navigatie? Handvatverwarming?

Normaal gesproken gaat rood op de + en zwart op de - ...

Maar als je geen idee hebt waarvan de aansluiting is, zou ik eerst maar eens het kabeltje volgen en kijken waar deze op uitkomt.
 
@jaap43 Maar dat zit niet zo los op de accu aan gesloten.
Ik denk dat ts met 4 kabels bedoeld: zwart (-) en rood (+) met de accuaansluiting op de accu. En die twee kleine kabeltjes die van een extra ding op de motor is.

Of je moet hetzelfde zeggen, maar dan begrijp ik je niet.
 
Na 7 uur stilte van de TS denk ik dat hij of een schokkende ervaring heeft gehad... of lekker is gaan rijden na het vertrouwen van een YouTube filmpje, niet wetende waar de kabels van zijn.

Maar ben ook wel benieuwd naar wie ze los heeft gemaakt... of los lagen etc.
 
De moto hing aan de druppellader, al heel lang, en bij het terug willen aansluiten van alles merk ik de 4 kabels op, met mijn weinige kennis van electronica kwam ik het dus hier vragen. De motor rijdt, en alle elektriciteit werkt, veronderstel dat alles goed is dan.
 
Die door jou bedoelde ringen zijn een plus en een min van een accessoire aansluiting en dat zou een snelsluiting voor een druppellader kunnen zijn.
Ook kunnen het de kabels van een handvatverwarming zijn, misschien is die er al af.
 
Die door jou bedoelde ringen zijn een plus en een min van een accessoire aansluiting en dat zou een snelsluiting voor een druppellader kunnen zijn.
Ook kunnen het de kabels van een handvatverwarming zijn, misschien is die er al af.
Aah snelsluiting druppellader had ik nog niet aan gedacht, ik ga zoals hier ergens voorgesteld ook de kabels eens volledig volgen en kijken waar die uitkomen. Bedankt
 
Ik snap niet goed waarom je wel de moeite neemt om foto's te nemen en een topic te openen maar niet eerst die kabels even volgt.

Het zal wel aan mij liggen.
Omdat ik graag een discussie start rond zo zaken en mijn eigen mening nog niet teveel vertrouw, mijn technische kennis is heel laag op dit moment.
Doe ik iets mis met threads starten? En ja het ligt aan u
 
Terug
Bovenaan Onderaan