Batterij Opladen cbr 600f

Hoi Allen,

Sinds 2 dagen ben ik de trotse eigenaar van een zwart/grijze CBR 600 F (na een suzuki Intruder 750 '91) van 1997. Helaas had de vorige eigenaar de originele handleiding niet meer.

Nu had ik 1 vraagje: de batterij laat het afweten en moet volgens mij opgeladen worden. Ik heb nu al het rechter en linker paneel eraf genomen, maar kan nog steeds niet aan de batterij (of zadel verwijderen), moet ik nu echt zoveel 'afbreken' aan de moto vooraleer ik de batterij kan opladen, of zijn er ergens 'gemakkelijke fiches' voorzien aan een cbr 600 F zodat men deze kan opladen?

Alvast bedankt voor de raad,

groeten Stefan V.
 
Je moet de zijpanelen van het kontje erafhalen en dan kun je het zadel losschroeven en kun je bij de accu.

Zijkappen van het kontje loshalen. Dit doe je door de grote schroef vooraan een kwart slag te draaien en dan voorzichtig de kappen uit de rubber bevestigingen te trekken. Uitkijken dat je de nokjes waarmee de kappen achter in het kontje haken niet kapot maakt. Vervolgens zit er aan beide kanten onder het zadel een bout waarmee het zadel vast zit. Die eruit draaien en het zadel erafhalen. Als ik me niet vergis kun je dan bij de accu.
 
Een zwart/grijze '97-er CBR600....goede keuze :} :+

Met afgebroken nokjes heb ik gelukkig nog niet te maken gehad, lijmen gaat denk ik niet werken '( wel staat er een kuip in "onze" kleurstelling momenteel in delen te koop op Ebay.de

Wat betreft de accu heb ik een Optimate acculader waarbij een kabel wordt meegeleverd welke je permanent op je accupolen kunt schroeven....daaraan zit weer een stekker waar je de Optimate weer aan kan hangen. Stekker is waterdicht en kan je netjes onder je kuipwerk uit laten steken.....hoef je nooit meer de halve motor te slopen om te laden :}

Zo'n stekkertje is natuurlijk makkelijk na te maken met een aansluiting voor jou huidige acculader ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan