Batterij Tranx 260 transponder vervangen???

Jasa-GSXR

Die hard MF'er
26 dec 2003
597
0
Oss
Is het mogelijk om de batterij van een TRANX 260 transponder te vervangen???
De mijne vol geladen gaat maar 2 dagen mee.
 

Serge-111

Die hard MF'er
12 jan 2003
712
0
48
Koh Tao
www.turtlespot.net
Volgens mij is het een kwestie van mazzel hebben. Ik heb de mijne nu 3 jaar, en elke keer 6 flitsjes na het opladen.

Opladen doe ik met een 12V-lader en het duurt ca. 30uur.

Anders schroef je de transponder eens open om te kijken wat er precies inzit. Stuur een mailtje naar AMB of bel ze op (is volgens mij gewoon een nederlands bedrijf) en dan leg je daar je vraag voor.
 

Jasa-GSXR

Die hard MF'er
26 dec 2003
597
0
Oss
Batterijtje vervangen kan je bij AMB in Heemstede laten doen 20,= geloof ik.
Kijk, het adres heb ik al voor je opgezocht.

AMB i.t. B.V.
Herenweg 29A
NL-2105 MB HEEMSTEDE
THE NETHERLANDS

TEL: +31 23 529 1893
FAX: +31 23 529 0156
Heb net gebeld naar AMB.
Een batterijvervangen kost 65 euro ex BTW :( !!!
Ik zal nog ff wachten totdat de batterij helemaal dood is.
 

BHRacing

MF veteraan
1 dec 2002
3.674
0
Apeldoorn
www.BHRacing.eu
...Niet echt een optie, ding zit volgeschuimd als beveiliging tegen reverse engineering
Ik heb 'm ook al eens open geschroefd en inderdaad helemaal volgemikt met die zooi. Ik vraag me dan ook af of AMB voor die €65 de batterij vervangt, of misschien de hele transponder?
Lijkt me ook voor AMB erg lastig de batterij uit dat spul te krijgen...
 

Jasa-GSXR

Die hard MF'er
26 dec 2003
597
0
Oss
Ik heb 'm ook al eens open geschroefd en inderdaad helemaal volgemikt met die zooi. Ik vraag me dan ook af of AMB voor die €65 de batterij vervangt, of misschien de hele transponder?
Lijkt me ook voor AMB erg lastig de batterij uit dat spul te krijgen...
Vergis je niet, 65 € ex btw is 77.35 incl ;)
 

Mischa Kluin

MF veteraan
Lijkt me ook voor AMB erg lastig de batterij uit dat spul te krijgen...
Misschien dat het witte spul een lagere smelttemperatuur heeft dan het rode plastic en de uitvalstemperatuur van de componenten, maar vind ik te link om met mijn transponder te proberen. Wil iemand zijn transponder beschikbaar stellen?

Andere optie is voor hen om een compleet nieuw ding onder je deksel te schroeven en je identificatienummer in die nieuwe unit te programmeren.
Zou wel willen weten van iemand die deze 'service' heeft laten doen, of alle krasjes aan de onderkant van de transponder ook netjes door hen 'weggepoetst' zijn.
 

klepzeiker

MF veteraan
20 feb 2003
3.453
5
40
Varsseveld
Misschien dat het witte spul een lagere smelttemperatuur heeft dan het rode plastic en de uitvalstemperatuur van de componenten, maar vind ik te link om met mijn transponder te proberen. Wil iemand zijn transponder beschikbaar stellen?

Andere optie is voor hen om een compleet nieuw ding onder je deksel te schroeven en je identificatienummer in die nieuwe unit te programmeren.
Zou wel willen weten van iemand die deze 'service' heeft laten doen, of alle krasjes aan de onderkant van de transponder ook netjes door hen 'weggepoetst' zijn.
maaar euh, jij gebruikt je transponder toch niet meer?
 

Jasa-GSXR

Die hard MF'er
26 dec 2003
597
0
Oss
Voor het opladen van mijn transponder gebruik ik een druppellader.
Deze heeft een uitgang van 500mA.
Een originele lader is 0.05A, dus 10x minder.

Nou, de vraag is of de batterij sneller kappot gaat als een "gewone" druppellader wordt gebruikt?
 

Mischa Kluin

MF veteraan
Nou, de vraag is of de batterij sneller kappot gaat als een "gewone" druppellader wordt gebruikt?
Antwoord is ja.
Bij het vermoedelijk gebruikte type is het aantal keren dat herladen kan worden gerelateerd aan de laadstroom. NiCd batterij kan bv 1000x herladen worden bij de aangegeven laadstroom, en maar 200x bij een laadstroom die vijf keer zo hoog ligt. Verhoogde temperatuur van en gasvorming op de metalen zorgt voor deze prestatie vermindering.
 

Jasa-GSXR

Die hard MF'er
26 dec 2003
597
0
Oss
Antwoord is ja.
Bij het vermoedelijk gebruikte type is het aantal keren dat herladen kan worden gerelateerd aan de laadstroom. NiCd batterij kan bv 1000x herladen worden bij de aangegeven laadstroom, en maar 200x bij een laadstroom die vijf keer zo hoog ligt. Verhoogde temperatuur van en gasvorming op de metalen zorgt voor deze prestatie vermindering.
Ik had al een vermoeden dat het zo was :(

Heeft iemand een lader te koop ;) ????
 

klepzeiker

MF veteraan
20 feb 2003
3.453
5
40
Varsseveld
OpperRode Baron rijdt er vanaf nu mee en verder leen ik het ding wel eens uit aan enthousiastelingen op circuitdagen.
En je weet maar nooit, ik kan niet in de toekomst kijken...

ik droom van een ten Kate spec 2004 Blade en dan met kenteken vooraan in de S3 meedoen knip
einde droom
dat van die ten kate spec. zie ik wel gebeuren.....maar dat van de S3....
moewhahahaha






:P
 

Mosselman

MF veteraan
5 apr 2002
4.254
0
Noord-Holland
Hier heb ik ze ook al mee zien rijden !



Personal TranX260 Direct Powered Transponder unit
The direct powered TranX260 transponder is becoming increasingly popular. In most cases the transponder, once mounted, stays on the vehicle for the duration of the season. The transponder comes with a fixed wire for connection to the 12V battery. Power consumption is extremely low and does not effect the operation of the vehicle in any way.
Item Price: € 250







mag dat ook in de ZAC en Cup :?