Batterijprobleem CBF500 Honda

Peach

Rookie
16 jan 2006
5
0
Gent (kot)
Dag beste vrienden,
Mijn CBF start niet meer. Het probleem is al gekend: de batterij is vrij dood. Nu heb ik van een vriend zo'n oplader geleend. Probleem2: Ik vind (en zie) geen negatieve pool.
Nu dacht ik dit op te lossen door op een willekeurige metalen plaats de negatieve klem te plaatsen. Momenteel staat de negatieve klem op mijn achterrem en de positieve klem staat correct. Is dit correct? Ik krijg weinig beweging in de Ampèremeter van het toestel. (amper boven nul). Is dat normaal of heeft dat te maken met mijn lege batterij of is dit mijn schuld omdat ik mijn negatieve pool niet 'bespeel'. Kan iemand asap een antwoord plaatsen. Ik zou morgen mobiel moeten zijn en ik weet dat zo'n oplader toch enige dood vergt. Alvast bedankt!
 
Dag beste vrienden,
Mijn CBF start niet meer. Het probleem is al gekend: de batterij is vrij dood. Nu heb ik van een vriend zo'n oplader geleend. Probleem2: Ik vind (en zie) geen negatieve pool.
Nu dacht ik dit op te lossen door op een willekeurige metalen plaats de negatieve klem te plaatsen. Momenteel staat de negatieve klem op mijn achterrem en de positieve klem staat correct. Is dit correct? Ik krijg weinig beweging in de Ampèremeter van het toestel. (amper boven nul). Is dat normaal of heeft dat te maken met mijn lege batterij of is dit mijn schuld omdat ik mijn negatieve pool niet 'bespeel'. Kan iemand asap een antwoord plaatsen. Ik zou morgen mobiel moeten zijn en ik weet dat zo'n oplader toch enige dood vergt. Alvast bedankt!

Heb dit weekend hetzelfde gehad met mijn VF, kreeg de batterij na een 4tal uur genoeg opgeladen om de startmotor te laten ronddraaien, maar de batterij was niet sterk genoeg om een vonk te maken -O- , resultaat was een nieuw batterij
 
Maar als je meter nauwelijks uitslaat terwijl je accu helemaal leeg dan is de kans dat je accu is overleden wel erg groot.
Wat je dan nog kan probren is de accu even met een hogere spanning laden zodat er weer stroom gaat lopen.
Koppel wel even je accu los voordat je dat gaat proberen.
 
Geen minpool te vinden ... is het een bijzonder model/type accu?
Ik ben gewend aan 2 even dikke polen bovenop.
Wèl vaak met afdek-kapjes op de polen.

Als het toch een "klassieke" accu is met dopjes, VLOEISTOFNIVEAU checken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan