Battery Guard vrfaag

29 dec 2021
67
56
Hallo iedereen,

Ik kwam op Amazon.nl dit tegen:

Battery-Guard Bluetooth-accubewaking via app, voor gebruik in de auto, motorfiets of camper, geschikt voor 6 V, 12 V en 24 V accu‘s, eenvoudige installatie, zwart, 40 x 25 x 20 mm


Vroeg me af, is dit iets wat handig kan zijn? Iemand ervaring ermee en beried deze te willen delen?

Let op, ik zoek een doodnormale antwoord op mijn vroeg en heb geen zin in allerlei oeverloze discussie of gereutel wat totaal net bij mijn vraag past/hoort! Ben alleen benieuwd of iemand deze tool gebruikt en wat zijn ervaringen mee zijn!

Bedankt!
 
Dit word echt beter en beter ..

Alstublieft, doe dit niet op slot .


Moment, effe chips halen .
bierenchips.gif
 
zou je dat ook tegen die ene moderttor willen zeggen?

Ik vraag me daadwerkelijk af wie je hier bedoeld ?

Of welk spel je hier speelt.

Je schrijffouten zijn te inconsistent.
Moderator heb je bijvoorbeeld nu verkeerd geschreven. Echter is dit is de eerste keer dat je het verkeerd schrijft, al die eerdere keren schreef je het correct.
De a te licht intoetsen en m per ongeluk overslaan zou kunnen, maar dan direct daarbij een dubbele t aanslaan ?
De a en de t zitten ook op geen enkele toetsenbordconfiguratie die ik ken aaneengesloten bij elkaar, dat je dacht een a aan te slaan maar een t paktte kan het dus ook niet zijn.

In dit topic maak je veel schrijffouten maar in langere reply in andere topics schrijf je prima. Sterker, die ene moderator die je zo lief vind die heeft al eens een reply van je verwijderd waar je zelfs bijna netter Nederlands dan gemiddeld op dit forum schrijft.
Ik heb die reply even teruggezet trouwens, kan iedereen die dat zou willen zichzelf overtuigen, was nb je allereerste reply op dit forum. Denk ik....of....of denk ik niet ?

Werken je medicijnen niet zo goed meer ? Kicken de drug juist wel goed in ? Of loop je hier onze motor-community gewoon te fokken ?
Beetje dat wij jouw als dwalende ziel in ons midden opnemen en dat jij misbruikt maakt van onze goedgelovigheid om ons stiekem als een trolletje achter je computerschermpje ons belachelijk zit te maken en denken dat we er allemaal intrappen ?


 
Topicstarter leest wel maar reageert niet meer.

Vreemd.

Maar dat deed hij ook in het topic dat hij startte over de action cam.

Erg vervelend, er zijn dan andere leden die de moeite nemen hem van goede antwoorden voorzien en dan laat zo iemand niets meer van zich horen. Dat gedrag is een smet voor ons mooie forum.
 
Beetje tricky , ze werken wel goed, maar hebben me ook 1 accu gekost ..

hij stopt niet.. geeft gewoon netjes aan na de winter "en nu heb ik je accu leeggezogen als een .... * mag ik niet zeggen * .. nee..

als .. als... een rietje .. bestel maar een nieuwe .
In een dappere maar waarschijnlijk verloren poging ontopic te gaan in dit topic...

Via een relais aansluiten, dan werken ze naar mijn ervaring gewoon erg goed zelfs. Moet natuurlijk wel uit staan als de motor uit staat.
Voor het storing zoeken zou ik echter liever iets zoals de TS post hebben, mits die verder goed werkt. Na het storingzoeken er weer af en je hoeft niet ergens een inbouw ding in je dashboard te frutten.
Heel veel mensen (waaronder ik) hebben tegenwoordig toch al een telefoonhouder op het stuur).
 
In een dappere maar waarschijnlijk verloren poging ontopic te gaan in dit topic...

Via een relais aansluiten, dan werken ze naar mijn ervaring gewoon erg goed zelfs. Moet natuurlijk wel uit staan als de motor uit staat.
Voor het storing zoeken zou ik echter liever iets zoals de TS post hebben, mits die verder goed werkt. Na het storingzoeken er weer af en je hoeft niet ergens een inbouw ding in je dashboard te frutten.
Heel veel mensen (waaronder ik) hebben tegenwoordig toch al een telefoonhouder op het stuur).

On-topic is zonde van de moeite in dit topic, dat is nl niet de bedoeling van TS.

Maar dan nog, als je m voor storingzoeken zou gebruiken moet je m aansluiten en wat kun je er dan meer op zien als wat je met een multimeter zou kunnen zien ?
En dan vraag ik me bij zo'n ding al veel meer af hoe betrouwbaar de output is !!

Afgezien van mijn briljante reply denk ik dat dit de meest waardevolle reply is in dit topic, eventueel aangevuld met deze

Waarbij ik voorbij ga aan de reply van mijn mede moderatoren, maar dat is puur omdat die vanzelfsprekend geniaal zijn en dus niet belicht behoeven te worden.
 
On-topic is zonde van de moeite in dit topic, dat is nl niet de bedoeling van TS.

Maar dan nog, als je m voor storingzoeken zou gebruiken moet je m aansluiten en wat kun je er dan meer op zien als wat je met een multimeter zou kunnen zien ?
En dan vraag ik me bij zo'n ding al veel meer af hoe betrouwbaar de output is !!

Afgezien van mijn briljante reply denk ik dat dit de meest waardevolle reply is in dit topic, eventueel aangevuld met deze

Waarbij ik voorbij ga aan de reply van mijn mede moderatoren, maar dat is puur omdat die vanzelfsprekend geniaal zijn en dus niet belicht behoeven te worden.
Met een multimeter kan ik niet tijdens het rijden ineens een spanningsval zien.
De Pegaso waar ik mee bezig was viel spontaan de vonk van weg als ik er mee reed. Op de brug thuis bleef hij gewoon lopen. Als ik m dan naar huis sleepte of op de aanhanger mee nam deed ie het thuis spontaan weer.
Bleek achteraf dat dit model een afzonderlijke laadspoel had die de CDI direct voedde. Maar een spontane spanningswegval stond wel op m'n verdachten lijst.
Zo'n apparaatje als dit had dat heel makkelijk uit gesloten (mits fatsoenlijk werkend).

Niet dat ik spontaan zo'n ding besteld heb, maar zie wat dat betreft wel een toepassing...
 
Met een multimeter kan ik niet tijdens het rijden ineens een spanningsval zien.
De Pegaso waar ik mee bezig was viel spontaan de vonk van weg als ik er mee reed. Op de brug thuis bleef hij gewoon lopen. Als ik m dan naar huis sleepte of op de aanhanger mee nam deed ie het thuis spontaan weer.
Bleek achteraf dat dit model een afzonderlijke laadspoel had die de CDI direct voedde. Maar een spontane spanningswegval stond wel op m'n verdachten lijst.
Zo'n apparaatje als dit had dat heel makkelijk uit gesloten (mits fatsoenlijk werkend).

Niet dat ik spontaan zo'n ding besteld heb, maar zie wat dat betreft wel een toepassing...
en dat kan je niet zien met een Alie-voltmeterje van 1 euro ?
 
Ik kan me op zich wel een toepassing hiervoor bedenken.

Voor een tijd geleden heb ik wat problemen gehad met m'n auto. 3 dynamo's gesneuveld in korte tijd (1e ging veel te veel spanning geven, de andere 2 deden bij vlagen niks, bij vlagen normaal) de laatste (ander merk) is het magische wijs zonder een ander defect op te lossen blijven doen. Uiteraard had ik geen spanningsmeter op het dashboard, behalve door een ingewikkeld menu wat dan erg kort voor bleef staan. Daarbij had ik het in die periode best prettig gevonden om te kunnen zien wat de laadspanning was.

Zelfde met de Aprilia Pegaso waar ik laatst met elektra problemen aan het worstelen ben geweest. Had achteraf niks met de laadspanning te maken, maar was wel makkelijk geweest om dat tijdens de testrit direct te kunnen zien en dat dus uit te sluiten.

Maw, ik zie zeker wel toepassingen, maar niet om standaard op de motor te laten zitten.

Het is via bluetooth, als waarschuwing heb je er dus niks aan gezien je motor constant bij je in de buurt is. Dan moet je al naar de garage om het te checken, dus kun je net zo makkelijk de multimeter pakken.
Voor tijdens het rijden gebruik dan zoiets

https://a.aliexpress.com/_vso0cB
 
en dat kan je niet zien met een Alie-voltmeterje van 1 euro ?
O dat had ook prima geweest, ik had er zelfs zoeen besteld, maar had de storing eerder te pakken dan t ding binnen was. Al had zo'n bluetooth ding wel m'n voorkeur gehad.
Die Ali voltmeter moet je dan met lange draden (terwijl hij geleverd wordt met 5cm te kort draad, ongeacht waar je heen moet) langs de tank zien te krijgen en ergens op het stuur ofzo monteren.
Zo'n bluetooth ding koppel je op de accu en laat je gewoon ergens onder het zadel slingeren. Mijn motoren en die van m'n kameraden hebben allemaal al een telefoonhouder.

Dat ding uit de OP lijkt me best wel een geinig dingetje om te proberen, maar niet voor dat geld, als Ali het heeft voor een euro of 5 bestel ik dr wel eens 1 :9
 
Met een multimeter kan ik niet tijdens het rijden ineens een spanningsval zien.
De Pegaso waar ik mee bezig was viel spontaan de vonk van weg als ik er mee reed. Op de brug thuis bleef hij gewoon lopen. Als ik m dan naar huis sleepte of op de aanhanger mee nam deed ie het thuis spontaan weer.
Bleek achteraf dat dit model een afzonderlijke laadspoel had die de CDI direct voedde. Maar een spontane spanningswegval stond wel op m'n verdachten lijst.
Zo'n apparaatje als dit had dat heel makkelijk uit gesloten (mits fatsoenlijk werkend).

Niet dat ik spontaan zo'n ding besteld heb, maar zie wat dat betreft wel een toepassing...
Als de storing zich ergens anders voordoet weet je nog niks. Dus voor die ene uitzonderlijke situatie moet je dat ding op je accu zetten, telefoonhouder monteren en dan hopen dat dat het is. Dan kun je beter een multimeter aansluiten en de draden met een stukje tape vastzetten. Heb je ook geen stiekeme accuspanningsverbruiker. Kijk, als je van gadgets houd en dat ding ook een opnamefunctie heeft die je dan later kunt uitlezen, je rijd hopelijk niet steeds met je neus naar dat ding gericht op de openbare weg, dan zou het voor diagnostiek wat kunnen toevoegen. Zelf denk ik dat de meeste monteurs d.m.v uitsluiten ook de storing wel kunnen vinden.
 
Wellicht naïef maar soit…

Ik heb deze op mijn racer.
€ 3,34 6% Off | Mini Ronde Waterdichte Motorboot Motorfiets DC5V-48V Led Panel Digitale Voltmeter Tester Monitor Display Voltmeter
https://a.aliexpress.com/_uIJVpZ
Ivm met race dynamo wekt mijn motor pas volts op boven de 3000tpm dus met rustig warm draaien trek ik de accu langzaam leeg op het paddock.
Nu kan ik hem in de gaten houden en evt extra toeren geven.
IMG_9098.JPEG
 
Wellicht naïef maar soit…

Ik heb deze op mijn racer.
€ 3,34 6% Off | Mini Ronde Waterdichte Motorboot Motorfiets DC5V-48V Led Panel Digitale Voltmeter Tester Monitor Display Voltmeter
https://a.aliexpress.com/_uIJVpZ
Ivm met race dynamo wekt mijn motor pas volts op boven de 3000tpm dus met rustig warm draaien trek ik de accu langzaam leeg op het paddock.
Nu kan ik hem in de gaten houden en evt extra toeren geven.
Bekijk bijlage 1718465
En het heeft niks geholpen. Je bent toch gecrasht 🙃
 
En het heeft niks geholpen. Je bent toch gecrasht 🙃
En in hoeverre is die crash oorzaak gevolg _O-

@Willem draden met een stukje tape aansluiten gaat mijns inzien goed tot de motor start.
Telefoonhouders heb ik al op bijna alle motoren waar ik aan werk dus dat doet t m niet.
Als de storing zich ergens anders voordoet weet je niet helemaal niks. Je weet dat het niet je laadspanning was die een piek of dal gaf.
Wat ik zo zag staan bij de advertentie kon dat ding/bijbehorende app ook trenden dus een piek/dal vind je dan weer.

Nou ben ik daar wel een beetje bevooroordeeld in, als proces operator wordt ik helemaal blij van trendjes :9
 
En in hoeverre is die crash oorzaak gevolg _O-

@Willem draden met een stukje tape aansluiten gaat mijns inzien goed tot de motor start.
Telefoonhouders heb ik al op bijna alle motoren waar ik aan werk dus dat doet t m niet.
Als de storing zich ergens anders voordoet weet je niet helemaal niks. Je weet dat het niet je laadspanning was die een piek of dal gaf.
Wat ik zo zag staan bij de advertentie kon dat ding/bijbehorende app ook trenden dus een piek/dal vind je dan weer.

Nou ben ik daar wel een beetje bevooroordeeld in, als proces operator wordt ik helemaal blij van trendjes :9
De draden zet je op de tank vast met tape, aansluiten doe je op de normale manier. Je hoeft niet meer los te halen dan nodig is om draden te verstoppen.
Of je moet zo’n ding perse als gadget willen laten zitten maar ik vind het zelf niet nodig om elke fluctuatie te moeten zien. Als er wat is kun een diagnose stellen op de normale manier. Ik heb op mijn motor dan ook de snelheidsmeter vervangen voor een miniatuur exemplaar en die onder de kroonplaat gezet puur om de afstand ook netjes bij te houden. Daar waar de teller zat zit nu m’n tomtom. Da’s wel handig want naast de route geeft die ook de snelheid aan. Toerental is ook niet nodig om te weten, ik schakel op gevoel over en ga daar niet voor op een meter voor staren.

Maar ieder z’n ding en als storingsmonteur hoef ik het pas te weten als het niet meer goed is.
 
Met een multimeter kan ik niet tijdens het rijden ineens een spanningsval zien.
De Pegaso waar ik mee bezig was viel spontaan de vonk van weg als ik er mee reed. Op de brug thuis bleef hij gewoon lopen. Als ik m dan naar huis sleepte of op de aanhanger mee nam deed ie het thuis spontaan weer.
Bleek achteraf dat dit model een afzonderlijke laadspoel had die de CDI direct voedde. Maar een spontane spanningswegval stond wel op m'n verdachten lijst.
Zo'n apparaatje als dit had dat heel makkelijk uit gesloten (mits fatsoenlijk werkend).

Niet dat ik spontaan zo'n ding besteld heb, maar zie wat dat betreft wel een toepassing...
_O- (kijk, dit is nou een uitlach smiley)

die afzonderlijke laad spoel (ac) ga je dus niet meten door je accu spanning (dc) te meten
 
Terug
Bovenaan Onderaan