Battery monitor / Guard - mijn ervaringen

lionofjudah

MF veteraan
9 jul 2019
1.370
623
Gelderland
3 dingen die getest kunnen worden:

- laad systeem: idle speed laadspanning, hoge snelheid laad spanning
- Accu spanning, 2 sec bij het starten, hoe diep valt de spanning of behoud de accu zijn spanning (houd 2 test momenten vast, niet , meer)
- de spanning van de accu ij geen belasting

De accu crank spanning kan voor enkele dagen te laag zijn , bijv. 8.65 V terwijl de accu nog goed is. Dit kan te maken hebben, dat je bijv. 2 keer achter elkaar stationair gestart hebt en de accu lading beetje laag begint te worden. Dit kost enkele dagen rijden om echt goed te laden, of aan een goede lader hangen.

Verbruik: 1mA

Werkt via bluetooth

Vind het wel een hadig apparaat, is zijn geld waard.
Wat zijn jullie ervaringen?

Screenshot_20230310_104829_Battery Monitor.jpg


Screenshot_20230310_104726_Battery Monitor.jpg


Screenshot_20230309_201154_Battery Monitor.jpg



1678449651404.png
 
Ik heb er ook aan gedacht om eens een keer zo'n ding aan te schaffen. Ze worden op Ali rond de 10€ aangeboden. Maar van mezelf weet ik dat m'n accu altijd goed is , omdat hij standaard altijd aan de druppellader hangt. Mijn accu's waren altijd rond de 10 jaar voordat ze minder begonnen te worden. Oudste was 13 jaar, mijn huidige nu ruim 7 jaar oud.
 
@Klikoo. : alie heeft er ook eentje die CCA kan meten. Iets uitgebreider als je interesse hebt. De prijs is soms met korting , net zo duur als de BM2 versie, ik he de BM2 versie. De BT2000 versie meet CCA, interne weerstand, etc extra vergeleken met de BM2.

1678548928745.png
 
Dit ding controleert alleen je accu tijdens een extern laadproces. Een laadstroommetertje in je display of dashboard is handiger daar je dan ook storingen in de motorelectronica (zoals spanningsregelaar en dynamo) detecteerd.

grtz,

Cees
 
Terug
Bovenaan Onderaan