Battle of the Nations

Denniss46

MF'er
24 mrt 2014
62
4
Emmeloord
Battle of the Nations - TT Circuit Assen

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Op 10 en 11 oktober worden op het TT Circuit Assen de laatste ONK races van het seizoen verreden. In de klassen Supersport, Superbikes en Zijspannen wordt ook gereden voor het BeneCup kampioenschap. Daarnaast zullen de FIM Europe Supermono, KTM RC390 Cup, NK Classics en Classics GP en de 3D Cup hun seizoen afsluiten op Nederlands mooiste circuit.

De naam van dit nieuwe evenement is the Battle of the Nations. Het krijgt een geheel andere invulling dan doorgaans bij race-events het geval is, met name op het paddock maar ook deels in het raceprogramma. Hierdoor komt de beleving van het motorrijden en de wegracesport samen in deze unieke setting. De organisatie is in handen van het TT Circuit Assen.

Zondag 11 oktober zijn op de paddock fanzones voor de echte racelanden met merkenclubs, bijzondere motoren en live muziek. Veel merkenclubs hebben zich al aangemeld en kunnen hun leden een aantal ronden op het circuit bieden. Tot 1 september kunnen clubs zich aanmelden om bij dit evenement aanwezig te zijn. Dit wordt aangevuld met een groot aantal activiteiten voor jong en oud. Zoals rijden op een elektrische crossmotor, het loopfietsparcours voor de allerkleinsten en een bandenwisselwedstrijd. Wil je je eigen motor te koop aanbieden? Ook dat kan! Het doel: een supermooie dag voor alle echte motorliefhebbers. Een dag die traditie wordt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lijkt mij een mooie afsluiter van het motorseizoen, wat jullie?

Tickets kopen of meer informatie via BotN Inschrijfformulier circuit rijden - TT Circuit Assen
 
En je kunt zelf 'demo' rijden op het circuit met je eigen motor. :]
 
Kheb alleen m'n motor verkocht 4 weken terug... ;(
Maar ik kom zéker kijken! Mijn toekomstige bike wordt 'brat style'! :9 :9~ 8-)

Ff ideeën opdoen! ;)
 
en daarom komt het ONK ook niet van de grond, omdat mensen wegblijven, minder exposure en daardoor minder interessant voor sponsoren.

hoewel het volgens mij best fris wordt ga ik gewoon lekker een dagje motorsport kijken, ook al moet ik van midden limburg komen.
 
Ben er weer bij, in de Medical Car, hoop alleen dat we niet weer zo'n vreselijk ongeluk voor onze kiezen krijgen als vorige week.... duimen dus maar dat iedereen er op blijft zitten!
Hans
 
en daarom komt het ONK ook niet van de grond, omdat mensen wegblijven, minder exposure en daardoor minder interessant voor sponsoren.

hoewel het volgens mij best fris wordt ga ik gewoon lekker een dagje motorsport kijken, ook al moet ik van midden limburg komen.


Blijft het kip en ei verhaal.

Ik zeg: volle startvelden en spannende races, meer publiek, meer exposure, aantrekkelijker voor sponsoren.

Als de organisatie er voor zorgt dat het voor de rijders aantrekkelijk wordt om te rijden, dan komen ze wel. Als er dan ook nog voldoende promotie voor wordt gemaakt, dan komt het publiek ook weer. Wat weer ten goede komt aan de exposure van het kampioenschap etc. etc..... :)
 
Het weer lijkt top zondag, wel wat frisjes.
Ga zelf ook 'demorijden' om 12:00u, maar hoop wel dat er een beetje tempo inzit :]
 
Prima dagje motorsport, maar teringjantje wat was het koud zeg.

Mooie races gezien, hoewel Hartog en Schouten (met wie wij de box deelden) het supersport veld wel erg declasseerden. evenement eromheen was leuk aangepakt, maar het is opmerkelijk dat er toch weer auto's aan te pas moeten komen om de mensen naar een motorsport evenement te krijgen.

KTM cup was ook erg gaaf, gevecht tot op de streep!
 
Gisteren ook 'demo gereden', Super!!! Schrok eerst wel even, voor ons waren eerst allemaal landen en merkenclubs die met een slakkegangetje de baan rond gingen.

Het was gewoon tempo rijden net als met de landelijke motordagen :] Voor het eerst door de nieuwe snelle Stekkenwal gekomen, dat is een gave bocht! :Y Lag nog wel eentje plat in de Strubben in mijn sessie zag ik.

Ze hadden verder leuk uitgepakt en er was echt van alles te doen en te zien. Zeker voor herhaling vatbaar! Alleen wel superkoud in de wind.

Foto's van o.a. het demorijden: A1racefoto.nl - Uw foto mijn vak!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan